Gå til innhold

Dusjing

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må si at jeg liker ikke å dusje. Det er tiltak og styr. Elsker det når jeg har gjort det, men utsetter dette. Er det vanlig? Hvordan er du? 

Anonymkode: 49ac1...adf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei det er ikke vanlig. Jeg dusjer daglig og det gjør også mine barn. Alle trenger og vaske seg ordenlig 

Anonymkode: 7e423...163

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Jeg må si at jeg liker ikke å dusje. Det er tiltak og styr. Elsker det når jeg har gjort det, men utsetter dette. Er det vanlig? Hvordan er du? 

Jeg har ME, elsker å dusje i de gode periodene men ellers er det mye jobb og trenger lang tid å komme meg på. 

Anonymkode: 6ba56...886

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Nei det er ikke vanlig. Jeg dusjer daglig og det gjør også mine barn. Alle trenger og vaske seg ordenlig 

Hi skrev ikke at hun ikke dusjer. Du må lære deg å svare på det som det spørres om. Det er minst like viktig som å være ren.

Anonymkode: 6205b...001

Skrevet

Det er et ork fordi det tar tid, særlig hei, men det er veldig deilig. Når det er gjort er det flott, så jeg dusjer selvsagt, men det er ikke alltid fristende.

Anonymkode: cfdbc...3db

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Det er et ork fordi det tar tid, særlig hei, men det er veldig deilig. Når det er gjort er det flott, så jeg dusjer selvsagt, men det er ikke alltid fristende.

Særlig hår, haha.

Skrevet

Hva er minimum du mener en voksen bør dusje på en uke? 

Nydusjet her nå og elsker følelsen. 

Skrevet

Liker å være nydusjet og ren, men det er tiltak å komme seg i dusjen og å dusje er utrolig kjedelig. Gjør det hver dag likevel. 

Anonymkode: e3f79...c6e

Skrevet
Anonym bruker skrev (35 minutter siden):

Det er ikke vanlig basert på…. At du og barna dine liker å dusje?🤔

HI: jeg elsker å dusje. Men folk er forskjellige. 

Anonymkode: 84202...cea

Skrevet
Anonym bruker skrev (50 minutter siden):

Jeg elsker ikke å dusje, men jeg gjennomfører allikevel daglig. Hygiene er viktig for meg. 

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Hva er minimum du mener en voksen bør dusje på en uke? 

Nydusjet her nå og elsker følelsen. 

Minimum hver andre dag. Helst hver dag. 

Anonymkode: 9aa4d...595

Skrevet
Anonym bruker skrev (49 minutter siden):

Nei, er ikke bra for huden å dusje hver dag, ei heller håret.

En kan vaske seg med såpe, vann og klut.

Har vært tilfeller der barna vist nok dusjer hver dag, men lukter… dusjer riktignok, men vasket seg ikke under armene med såpe. Så det nytter nok ikke alltid å dusje « hver dag» for å være ren.

Flere dusjer gjerne annenhver eller tredjehver dag, men tårer ikke si noe, da det visstnok er dårlig hygiene i øynene på disse som tror de alltid vet

Anonymkode: 4d6c2...a38

Skrevet

Jeg dusjer hver dag, liker følelsen etterpå, men syns det er et ork. 

Anonymkode: 99074...01a

Skrevet

Dusje er fryktelig kjedelig og tidkrevende og jeg skulle gjerne hatt en sånn tegnefilmmaskin som gjorde at jeg var ferdig dusjet, smurt og pen på håret på sekunder. Jeg tror aldri jeg har tenkt at det er deilig å dusje. Det er en ting som må gjøres og derfor gjør jeg det. Akkurat som jeg pusser tenner, børster håret og klipper negler. Ligge i badekar derimot er nydelig, men det har jeg ikke. 

Anonymkode: d5d2b...5e0

Skrevet

Jeg synes ikke det er noe ork å dusje, det er liksom bare en del av rutinen. Jeg dusjer hver dag, hvis jeg ikke er sjuk eller kanskje hvis det er en lat søndag og vi ikke skal noe. 

Ungene mine liker ikke å måtte dusje, så de må mases på, ellers skjer det ikke. Men når de først er kommet seg i dusjen, tar det laaaang tid før de kommer ut igjen. Så de liker det når de først er der. 

Skrevet

Å stå i dusjen er ikke så ille. Det er mest kjedelig, men jeg synes det er enda kjedeligere å skifte klær og liker ikke å kle på meg etter dusj eller å tørke håret. Hvis jeg ikke skal moe spesielt i helgen tar jeg på treningstøy om morgenen, går i det hele dagen, trener før leggetid og dusjer rett før jeg legger meg. Da slipper jeg å skifte 😁 hverken for trening eller dusj. 

Anonymkode: 847b5...7a8

Skrevet

Jeg syns det er så tiltak, og jeg hater å stå i dusjen. Bruker jeg 5 min der har jeg brukt lang tid! 

Dusjer ikke hver dag, med mindre det trengs. Det er ikke anbefalt av noen heller 

Anonymkode: b0b58...ad9

Skrevet

Hater å dusje. Dusjer så ofte jeg må, minst annenhver dag, bortsett fra hvis jeg bare skal surre rundt hjemme. 

Anonymkode: c57f3...ecb

Skrevet

Jeg synes det er tiltak og tar unødvendig tid. Hater å måtte stå tidligere opp om morgenen for å få tid til å dusje. Dusjer annenhver dag og vasker håret da. Skulle gjerne gått lengre tid mellom, men da føler jeg meg ekkel.

Anonymkode: efce9...a20

Skrevet

Dusjer hver morgen og synes det er en god start på dagen. Men jeg blir tappet for energi av å dusje, så jeg trenger tid på å kle på meg.  Må derfor ha god tid på morgenen, så jeg rekker jobb. 

Anonymkode: 78c54...6d2

Skrevet

Godt å høre det er flere som meg. Dusjer ikke hver dag. Ca annen hver dag. 

Skrevet

Jeg hater å dusje. Jeg dusjer ikke hver dag og ALDRI om morgenen. Da er det rett og slett ubehagelig å få vann på kroppen. 

Anonymkode: 2afd1...28d

Skrevet

Jeg er heller ikke glad i å dusje. Jeg har hud som alltid klør etter en dusj. Alltid. Selv om jeg har på god fuktighetskrem. Hadde jeg dusjet hver dag hadde jeg klødd så mye at jeg ikke hadde fått utrettet noen ting. Jeg dusjer to ganger i uken. Vasker meg hver dag.

Anonymkode: 7efe6...8ff

Skrevet

Jeg liker å være nydusjet men det er ork å dusje.

Jeg elsket å dusje da jeg var ung og barnløs med mye fritid, men nå som jeg jobber heltid og har tre små barn er det bare enda en ting jeg må bruke tid på som tar tid fra andre ting. 

Skrevet

Dusjer hver morgen, ca 2 min. Vasker meg med såpe i dusjen under armer og skyller kroppen. I tillegg dusjer jeg selvsagt de kveldene jeg trener.

Skrevet
TinaK 1990 skrev (1 time siden):

Dusjer hver morgen, ca 2 min. Vasker meg med såpe i dusjen under armer og skyller kroppen. I tillegg dusjer jeg selvsagt de kveldene jeg trener.

Men hi lurte ikke på hvor ofte eller lenge du/vi dusjer. Hun lurte på om det er vanlig å mene at dusjing er tiltak og styr.

Anonymkode: 6205b...001

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...