Gå til innhold

Hvor mange timer er dere på sosiale medier og nettet forøvrig, hver dag?

Anbefalte innlegg

Du sitter ved skrivebordet og er på sosiale medier i mange timer hver dag? Tror de fleste er som meg, gjør det når vi kjeder oss på trikken, i helsen, når vi tar oss en liten pause osv. Å sitte flere timer i strekk virker litt manisk. Tror jeg vil anbefale deg å logge av litt oftere. 
Jeg har samboer og barn på vgs, selv om jeg ikke helt forstår hva du skal med den informasjonen. 

Anonymkode: 4c381...5a7

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Du sitter ved skrivebordet og er på sosiale medier i mange timer hver dag? Tror de fleste er som meg, gjør det når vi kjeder oss på trikken, i helsen, når vi tar oss en liten pause osv. Å sitte flere timer i strekk virker litt manisk. Tror jeg vil anbefale deg å logge av litt oftere. 
Jeg har samboer og barn på vgs, selv om jeg ikke helt forstår hva du skal med den informasjonen. 

Dumt å gi henne informasjonen egentlig,  når man ikke vet hva den brukes til. 

Anonymkode: 236ac...8dc

Jeg ba ikke om subjektiv synsing om hva du tror de fleste gjør, og ikke svarte du heller på spørsmålet om hvor mange timer du er på some og nett. Ingen vet hvor ofte du kjeder deg eller når du trenger en pause, og hvor lenge. 

Hvorfor er dette så vanskelig å svare på? Jeg antar jo at de fleste har noenlunde oversikt over dette? 

Dumt å gi henne informasjonen egentlig,  når man ikke vet hva den brukes til. 

Anonymkode: 236ac...8dc

Jeg endrer alltid litt 😊

ReneRene skrev (2 minutter siden):

Jeg ba ikke om subjektiv synsing om hva du tror de fleste gjør, og ikke svarte du heller på spørsmålet om hvor mange timer du er på some og nett. Ingen vet hvor ofte du kjeder deg eller når du trenger en pause, og hvor lenge. 

Hvorfor er dette så vanskelig å svare på? Jeg antar jo at de fleste har noenlunde oversikt over dette? 

Jeg aner ikke, det varier fra dag til dag og uke  til uke, tror ikke mange har særlig oversikt over det. I dag kanskje 20 minutter, resten av helgen har jeg ikke logget på i det hele tatt. 

Jeg aner ikke, det varier fra dag til dag og uke  til uke, tror ikke mange har særlig oversikt over det. I dag kanskje 20 minutter, resten av helgen har jeg ikke logget på i det hele tatt. 

Kan jeg spørre hvorfor du tror ikke særlig mange har oversikt? 

Annonse

ReneRene skrev (1 minutt siden):

Kan jeg spørre hvorfor du tror ikke særlig mange har oversikt? 

Fordi det er noe man gjør innimellom andre og viktigere ting, nesten uten å tenke over det. 

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Fordi det er noe man gjør innimellom andre og viktigere ting, nesten uten å tenke over det. 

Javel?  Jeg trodde de fleste tvert i mot hadde et veldig bevisst forhold til skjermbruk. 

ReneRene skrev (28 minutter siden):

Jeg kan svare når jeg skjønner agendaen din. 

Anonymkode: 20e28...1b4

ReneRene skrev (19 minutter siden):

Javel?  Jeg trodde de fleste tvert i mot hadde et veldig bevisst forhold til skjermbruk. 

Bevisst forbruk er ikke det samme som å logge timer og minutt. 

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Bevisst forbruk er ikke det samme som å logge timer og minutt. 

Nei, du trenger nettopp ikke å logge hvis du har et bevisst forhold til skjermbruk. Det er tvert om når du ikke vet det, at du bør logge. 

ReneRene skrev (9 minutter siden):

Nei, du trenger nettopp ikke å logge hvis du har et bevisst forhold til skjermbruk. Det er tvert om når du ikke vet det, at du bør logge. 

Nettopp. Derfor faller din kommentar til …5a7 på stengrunn. Siden de fleste har er bevisst forhold til sitt skjermbruk trenger de ikke logge. 

Annonse

Anonym bruker skrev (14 timer siden):

Nettopp. Derfor faller din kommentar til …5a7 på stengrunn. Siden de fleste har er bevisst forhold til sitt skjermbruk trenger de ikke logge. 

Det er vel tre, fire her som oppgir svar på det jeg spør om. Av en eller annen grunn ble de første brukerne mer opptatt av hvor mange timer jeg brukte, mens noen ble hele paranoide. En fullstendig anonym vil ikke svare på om hun har mann og barn, en spør hva jeg skal med info, og en tredje vil vite "agenda". 

Det var kun spørsmål om  skjermbruk, og jeg vil jo tro at de fleste vet omtrentlig hvor mye tid de bruker på det. Men okay. Vil man ikke svare, så har man vel sine grunner uten at jeg trenger å vite det. 

Endret av ReneRene
ReneRene skrev (3 minutter siden):

Det er vel tre, fire her som oppgir svar på det jeg spør om. Av en eller annen grunn ble de første brukerne mer opptatt av hvor mange timer jeg brukte, mens noen ble hele paranoide. En fullstendig anonym vil ikke svare på om hun har mann og barn, en spør hva jeg skal med info, og en tredje vil vite "agenda". 

Det var kun spørsmål om  skjermbruk, og jeg vil jo tro at de fleste vet omtrentlig hvor mye tid de bruker på det. Men okay. Vil man ikke svare, så har man vel sine grunner uten at jeg trenger å vite det. 

Jeg fikk varsel på telefon om snitt på 6 timer pr dag forrige uke. Det er i tillegg til jobben. Så, altfor mye!

Anonymkode: 59768...aaf

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Jeg bruker den tiden jeg trenger. Det varierer fra dag til dag.

Anonymkode: b9331...c89

Det er jo likevel en gjennomsnittlig bruk på tid. 

ReneRene skrev (37 minutter siden):

Poenget er vel at man har lært å være litt selektivt på hva man svarer på til enkelte brukere. Ofte blir svaret kun en inngang for brukeren til å fortelle oss hva vi gjør feil. 

Derfor svarer jeg ikke før jeg vet hensikten med spørsmålet. 

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Poenget er vel at man har lært å være litt selektivt på hva man svarer på til enkelte brukere. Ofte blir svaret kun en inngang for brukeren til å fortelle oss hva vi gjør feil. 

Derfor svarer jeg ikke før jeg vet hensikten med spørsmålet. 

Hm 🙃

Men nå åpner jeg med å skrive at jeg bruker ganske så mange timer på nett selv da. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...