Gå til innhold

Skuffet over at kjæreste ikke kjøper gave til mitt barn.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjæresten min har yngre barn enn det jeg har, og kjøper gave til dem sammen med sin X. Jeg kjøper gaver til hans barn.  Vi har vært sammen nå i 2 år. En gang har han kjøpt gave til ett av mine barn. Det er helt uakuelt for meg å ikke kjøpe gaver til hans barn, men synes det er vanskelig at han ikke gjør det nødvendigvis til mine barn. Hva synes dere? Bør man kunne forvente at det er likt? 

Anonymkode: 6fe0b...1a5

Skrevet

Det staves slik

K O M M U N I K A S J O N .

Anonymkode: 67b39...324

Skrevet

Du skal aldri FORVENTE gaver! Det er noe en gir pga en ønsker å gi det, det skal ikke være tvang! 

Til bursdager og jul ville jeg bare skrevet på pakkene at de er fra både deg og kjæresten,problem solved. Det er ikke nødvendig å lage problemer ut av noe som ikke egentlig er ett problem.

Anonymkode: f5668...fcf

Skrevet

Man bør forvente at kjærester som en har vært sammen med i to år kjøper gaver til jul og bursdag, ja. 

Hva var anledningen da han kjøpte den ene gaven? 

Skrevet

Ræva oppførsel av den mannen. Vil du ha en sånn fyr i nærheten av barna dine? En som gir f ? Blir ikke barna lei seg?

Anonymkode: 1128e...c67

Skrevet

Mannen min har vel aldri kjøpt gaver til våre barn. Han kjøper dem ting nå og da, plutselig dukker det opp en gaming pc og en til da interressen ble for stor til at de klarte seg med en. Og andre ting som headset osv. Men aldri noen sinne en julegave eller bursdagsgave. 

Anonymkode: cc8e6...f51

Skrevet

Flere menn jeg kjenner kjøper bare to gaver hvert år etter kommer i et forhold. Dette er bursdags- og julegave til partner. De andre gavene tar hun seg av. De tenker ikke på gaver en gang og tror at deres navn bare føres på. Om han gir gave sammen med eksen til egne barn, kan det fint være at det er hun som kjøper gaven og skriver hans navn på, kanskje får han beskjed om å vippse over halvparten av beløpet. Er han vant med å leve slik, og du i tillegg ikke gir gave sammen med din eks, tenker han kanskje at du fikser og skriver på navnet hans. 

Som andre sier; snakk med kjæresten. Det er veldig lurt å snakke om forventninger (ikke anklage). Hvordan tenker du at det er fornuftig at han forholder seg til ditt barn? Har han noen tanker om dette eller har han bare glidd på vanen uten å tenke på det i det hele tatt? Har man forventninger i forholdet som ikke blir møtt, er det ikke sikkert den andre har oppfattet at dette er noe de er forventet å gjøre.  

Har man ofte forventninger som den andre ikke møter, blir kommunikasjon enda viktigere for å få et godt forhold der dere etter hvert kjenner til hverandres ønsker. En ting er når den ene bare ikke har tenkt på det, Noe annet er det om han har tatt et annet standpunkt enn deg, Hva om han mener det er feil av kjærester å gi gave?
Har man for mange forventninger man ikke får innfridd, må man vurdere om dette er et riktig forhold. Kanskje er man så forskjellig at man vil få for mange skuffelser og konflikter til at man kan få et godt forhold på sikt? 

Anonymkode: 637b7...a32

Skrevet

I min familie har vi alltid tenkt rettferdighet i gaver. Vi gir omtrent det samme til alle. Han ga til mitt ene barn når hun hadde bursdag , men altså ikke det andre. Han er 19 år. Litt sårt når det er ungene uansett. Jeg gir til hans 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Mannen min har vel aldri kjøpt gaver til våre barn. Han kjøper dem ting nå og da, plutselig dukker det opp en gaming pc og en til da interressen ble for stor til at de klarte seg med en. Og andre ting som headset osv. Men aldri noen sinne en julegave eller bursdagsgave. 

Anonymkode: cc8e6...f51

Hvorfor lar du han holde på sånn? Like mye hans ansvar å gjøre dette

Anonymkode: 4c7fd...12e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...