Gå til innhold

Hvorfor MÅ man like sushi?

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Skjerp deg. Burger er jo kjempegodt! Herregud, så mye dumt man skal høre…

Anonymkode: cf7f5...547

Ja, og jeg sier sjelden at jeg ikke liker det av den grunn at så mange er enige med deg, og jeg vil ikke fremstå sær 🙂 men jeg har noen ganger ikke sluppet unna hvis vi fks er på roadtrip e.l og noen kjøper uten å spørre, bare for å være snille. Da har jeg både gjent og tvunget meg selv til å spise ihvertfall noen biter. Jeg aner heller ikke hvorfor jeg misliker det så sterkt, men bare nei 😀

Fortsetter under...

ReneRene skrev (10 timer siden):

Skjerp deg. "Alle" liker burger, og det er det eneste jeg virkelig ikke klarer å spise, og jeg elsker mat i alle varianter normalt. 

Sushi er orgasme i munnen. Rett og slett 🙂 hvis du har venner som ikke "kan akseptere" det, så er det ditt problem som tenker det. 

Så mye rart folk er nærtagende for. Hallo. 

Du må ha røykt sokkene dine til frokost. For en latterlig kommentar. 

Anonymkode: 8aca3...e45

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Biff og pommes frites faktisk! Er det sant? 

Anonymkode: 2881a...f8d

Ja absolutt. Pommes frites lages jo bedre og på riktig måte ute, og jeg tror jeg kun har lagd det hjemme et par ganger. Mc Donald sin er best da, men de har såvidt jeg vet ikke biff? Så da blir det på Egon. Syns det er godt med salat. Veldig godt også 🙂

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Dette er faktisk litt sant. Jeg elsker fisk, men har til gode å finne sushi jeg syns gir meg noe mer opplevelse enn kald fisk og ris i munnen. Jeg syns det er kjedelig mat, men om vi skal noe med klubben, eller andre tilstelninger er det sushi og kun sushi som er «wow» mat. Hvis jeg først skal bruke penger på mat ute vil jeg jo gjerne at det er noe jeg syns er skikkelig godt, men har innsett at det er lite sosialt akseptert å si at man ikke vil ha sushi. 

Anonymkode: 37378...764

Anbefaler å teste Alex sushi i Oslo. Er vel eneste stedet jeg har spist sashimi uten å kjenne på ett snev av transmaken som dessverre kan følge med rå fisk. 

Skal sies at høydepunktet i menyen jeg testet der ikke var selve sushien, men en annen rett. 

Anonymkode: 08294...f1f

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Men man kan jo ikke spise ting man virkelig ikke liker bare for å gi og ta? 

Så sant det finnes andre alternativ på samme restaurant er jeg enig, men om de kjører plain sushi så bør jo de som også liker noe annet, kunne gå ett annet sted?

Anonymkode: c7cf6...55c

Mulig det er umulig for deg. For meg ville det allikevel vært sånn at jeg ikke ville likt å være den som «nektet» mine venner noe de virkelig liker, kun for å ta hensyn til meg. Hvis dere er en nokså fast gjeng som går ut og spiser, så synes jeg nok at du burde være med på sushirestaurant en sjelden gang, kun fordi det er viktig for de andre. Du kan spise litt hjemme, og så være med og glede deg over de andres glede. 

Annonse

Anonym bruker skrev (39 minutter siden):

Hva mener du med det?

Anonymkode: cf0b1...4b0

At det er bare å blåse i, og jeg tror seriøst at det er vedkommendes problem å ha venner som "ikke aksepterer" at man misliker noe mat 😀

Endret av ReneRene
Iiiiik skrev (10 minutter siden):

Mulig det er umulig for deg. For meg ville det allikevel vært sånn at jeg ikke ville likt å være den som «nektet» mine venner noe de virkelig liker, kun for å ta hensyn til meg. Hvis dere er en nokså fast gjeng som går ut og spiser, så synes jeg nok at du burde være med på sushirestaurant en sjelden gang, kun fordi det er viktig for de andre. Du kan spise litt hjemme, og så være med og glede deg over de andres glede. 

Joda, jeg er enig i om det er en sjelden gang. Men om man er en fast gjeng som går ut å spiser så må jo de andre også vike noen ganger?

Iiiiik skrev (9 minutter siden):

Jeg har ikke problemer med å spise på forhånd å være med på sushi steder en gang i blant.
Problemet mitt er at hver eneste gang vi skal ut å spise ønsker de andre sushi slik at det ikke blir en gang i blant, med hver gang.

HI

Anonymkode: e3bb4...a59

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har ikke problemer med å spise på forhånd å være med på sushi steder en gang i blant.
Problemet mitt er at hver eneste gang vi skal ut å spise ønsker de andre sushi slik at det ikke blir en gang i blant, med hver gang.

HI

Har du fortalt dem at du ikke liker det, sån rett frem?

Anonymkode: 566e1...666

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Biff og pommes frites er ikke vanskelig å lage hjemme altså 😅

Alt til sitt bruk, ønsker man ett greit måltid på veien, gjør det sikkert sin nytte, men en kulinarisk opplevelse er det absolutt ikke. 

Anonymkode: 08294...f1f

Jeg skrev jo ikke at det var vanskelig. Jeg skrev kun at pommes frites er bedre ute fordi den blir lagd riktig og er bedre 🙂 jeg spiser lite slik mat, men virkelig elsker det de gangene jeg gjør det. Litt sånn guilty pleasure jeg nyytee! Jeg spiser jo stort sett veldig enkel mat som grønnsaker og frukt, og bare passer på å få i meg nok av det viktigste. Så jeg elsker å skeie ut 😀

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Har du fortalt dem at du ikke liker det, sån rett frem?

Anonymkode: 566e1...666

Selvfølgelig, det skrev jeg også i hovedinnlegget, de svarer med at alle liker jo sushi, jeg har bare ikke funnet min bit enda.
Jeg har smakt, jeg har prøvd mer eller mindre alle biter jeg kan komme over, nei, jeg liker det ikke.
Er ikke som at jeg ikke har prøvd.

Iiiiik skrev (25 minutter siden):

Jeg synes det er rart at noen vil velge å spise et sted de vet at en av vennene ikke liker maten. Jeg hadde ikke syntes det var noe hyggelig i hvert fall å vite at en venn ikke kunne spise noe der.

Annonse

ReneRene skrev (27 minutter siden):

At det er bare å blåse i, og jeg tror seriøst at det er vedkommendes problem å ha venner som "ikke aksepterer" at man misliker noe mat 😀

jeg skjønner ikke hva du mener.

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

med at det er vedkommende sitt problem

Hør nå. Jeg liker ikke burger. Jeg vet det er elsket blant "alle", og jeg gidder ikke å fremstå sær sånn når noen kjøper det for å være snille. Da later jeg som. 

Hadde jeg ikke klart det ,så hadde jeg virkelig lurt på de som ikke "aksepterte det" 

Jeg skjønner liksom ikke helt greia her heller. MÅ de kjøpe Sushi og hvor ofte skjer det? Når venner "ikke aksepterer" i så stor grad at man lager et innlegg om det på forum...ja, da lurer jeg. De vennene må jo være litt sprø? Eller? Hvorfor skal Ts ha dem?... 

ReneRene skrev (8 minutter siden):

Hør nå. Jeg liker ikke burger. Jeg vet det er elsket blant "alle", og jeg gidder ikke å fremstå sær sånn når noen kjøper det for å være snille. Da later jeg som. 

Hadde jeg ikke klart det ,så hadde jeg virkelig lurt på de som ikke "aksepterte det" 

Jeg skjønner liksom ikke helt greia her heller. MÅ de kjøpe Sushi og hvor ofte skjer det? Når venner "ikke aksepterer" i så stor grad at man lager et innlegg om det på forum...ja, da lurer jeg. De vennene må jo være litt sprø? Eller? Hvorfor skal Ts ha dem?... 

Hvorfor liker du ikke burger?

Anonymkode: a7ee7...818

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor liker du ikke burger?

Hvordan skal jeg vite det? 😀 Jeg tror muligens det er den litt sprø overflaten som ser god ut. Og så tar du første bit, og der er mykt og smaker vondt inni. Jeg grøsser når jeg skriver det! 😆

Jeg elsker Sushi. Det er så godt det. Men jeg aksepterer lett at ikke alle liker det da. Null problem. 

ReneRene skrev (7 minutter siden):

Hvordan skal jeg vite det? 😀 Jeg tror muligens det er den litt sprø overflaten som ser god ut. Og så tar du første bit, og der er mykt og smaker vondt inni. Jeg grøsser når jeg skriver det! 😆

Jeg elsker Sushi. Det er så godt det. Men jeg aksepterer lett at ikke alle liker det da. Null problem. 

Liker ikke kjøtt altså?

Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Sushi er jo fisk, ikke kjøtt 

Jo, det er det. Men jeg liker også kjøtt fra både tobeinte som kalkun og and. Beste jeg vet faktisk. Og litt annet. Bare ikke lam, sau og okse kanskje? 

Endret av ReneRene

Jeg skjønner ikke spørsmålet. Ingen må like sushi. Men veldig mange er veldig glad i det, og har lyst til å gå ut og spise det. Derfor håper dine venninner kanskje at du skal begynne å like det. Det tok mannen min et par år å like det, og jeg har hørt mange si det samme. Så de håper vel at det skal skje med deg også så dere kan dele opplevelsen. 
Vi har forresten en i venninnegjengen som ikke liker sushi, så vi velger selvsagt andre typer steder når hun er med. Jeg synes venninnene dine høres litt ensporet ut. 

Anonymkode: d815e...c42

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

HI

Det skjønner jeg at er ugreit. Hvis de vet at du ikke liker det, og dere har vært på sushirestaurant allikevel, bør dere gå et annet sted neste gang. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...