Gå til innhold

Barnevakt som overnatter

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Er det 15-åringen som skal ha betalt?

700?

Anonymkode: a1ab8...609

Nei, 15-åring er en av barna 😅 tenkte jeg må leie inn noen over 18 år siden jeg må på en jobbreise i en annen by .. 

Anonymkode: c4b70...de1

Annonse

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Hm, kanskje prøve det ..det har gått helt fint når jeg var borte en natt pga julebord, men da var jeg 30 min kjøring unna.. jobbreisen nå er i Bergen, og vi bor på Østlandet 

Når du er så langt unna ville jeg hatt en voksen person tilgjengelig 

Barnevakt for så store barn? Er det nødvendig? Hvis 15-åringen er fornuftig og ansvarlig, så vil de vel storkose seg en kveld alene. Om de legger seg senter og kanskje er trøtte eller kommer litt for seint på skolen - sånt skjer. 

Anonymkode: c0a80...061

Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Jeg hadde dødd om jeg måtte ha barnevakt som 15 åring, men samtidig hadde jeg som mor ikke reist fra barn på den alderen alene. Kan de ikke heller sove over hos venner?

Anonymkode: 873b9...b27

Det blir fort litt for mye logistikk hvis hver av dem skal til hver sin venn..og hvis det plutselig ikke passer hos det ene f eks, så kan det bli stress i siste liten…det er enklere hvis de er hjemme tror jeg, med eller uten barnevakt 🤔 

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Det blir fort litt for mye logistikk hvis hver av dem skal til hver sin venn..og hvis det plutselig ikke passer hos det ene f eks, så kan det bli stress i siste liten…det er enklere hvis de er hjemme tror jeg, med eller uten barnevakt 🤔 

Det er da vel uansett bare 10-åringen som trenger enten barnevakt eller overnatting hos en venn?  Begrenset hvor mye logistikk det skaper?

Annonse

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

For mye logistikk å ordne med to barn? Ok. 

Anonymkode: 873b9...b27

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Barnevakt for så store barn? Er det nødvendig? Hvis 15-åringen er fornuftig og ansvarlig, så vil de vel storkose seg en kveld alene. Om de legger seg senter og kanskje er trøtte eller kommer litt for seint på skolen - sånt skjer. 

Hos oss må de ofte bo på hybel, evt internatskole på videregående. Dattera mi som er født i desember vil kun være 15 år når ho er flytter hjemmefra.

Anonymkode: 29317...61e

Jeg ville hatt en voksen der. Jeg tenker 15-åringen ikke burde ha ansvaret for 10-åringen hvis noe skulle skje. For meg er det noe helt annet at barna er alene om vi er ute i nærheten på fest, julebord etc.

har du ikke noe familie i nærheten som kan komme? Evt la 15-åringen være hos venner og ga barnevakt til 10-åringen? Enig i at det blir merkelig å leie inn noen til å «passe» en 15-åring

Anonymkode: 35b6f...57c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...