Gå til innhold

Hvorfor blir ikke Israel utestengt fra MGP?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

– Det er en konkurranse for kringkastere, ikke regjeringer, og den israelske kringkasteren har deltatt i 50 år, sier den europeiske kringkastingsunionen (EBU) i en uttalelse.

Dermed er det uaktuelt å utestenge Israel fra årets konkurranse i Malmö.

EBU sier de ønsker å bevare konkurransens status som en apolitisk begivenhet som forener publikum over hele verden gjennom musikk.

da Kringkastingsrådet møttes for første gang i år. Heller ikke der ble et boikott vurdert.

– Å ta til orde for en boikott av Israel vil svekke NRKs troverdighet som nyhetsformidler, sa kringkastingssjef Vibeke Fürst Haugen under møtet.

– Demonstrantene er i sin fulle rett til å protestere og være uenige med NRKs vurderinger, sa hun videre.
https://www.nrk.no/kultur/israel-i-eurovision-opp-i-kringkastingsradet-diskuterer-israels-deltakelse-i-eurovision-1.16721498

Anonymkode: f1ffb...e19

Annonse

Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Håper Iran får nukes snart så de kan tvinge Israel til å slutte å krige. Det ville gjøre slutt på folkemordene som Israel utfører.

Anonymkode: 61141...620

Du tenker atomvåpen i hendene på et regime hvor de dreper sine egne for å vise noen hårstrå er smart?

Anonymkode: 1edf7...0a5

NRK gjorde det hele politisk når Russland ikke fikk være med. Israel bør ikke være med, og det boikottes herfra. Men til deg som snakker om «nukes» ?? Vi må fortsette å se menneske for menneske- og atomvåpen og utslettelser skal aldri være en vurdering engang. 

Anonymkode: ff734...0a5

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

NRK gjorde det hele politisk når Russland ikke fikk være med. Israel bør ikke være med, og det boikottes herfra. Men til deg som snakker om «nukes» ?? Vi må fortsette å se menneske for menneske- og atomvåpen og utslettelser skal aldri være en vurdering engang. 

NRK utestengte Russland fra MGP…?

Anonymkode: 5abe1...ed7

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Det er ikke snakk om å utslette noen. Det er å hypberbolisere det jeg skrev (overdrive). Jeg mener at hvis Iran hadde hatt nukes så ville Israel vært nødt til å slutte å begå folkemord og slutte med krigene sine.

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Det er ikke snakk om å utslette noen. Det er å hypberbolisere det jeg skrev (overdrive). Jeg mener at hvis Iran hadde hatt nukes så ville Israel vært nødt til å slutte å begå folkemord og slutte med krigene sine.

Hvorfor skriver du ikke bare «overdrive»? Ingen bruker »hyperbolisere» i dagligtale.

Verden blir ikke et bedre sted av at Iran har atomvåpen. Ikke på NOE nivå.

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

NRK utestengte Russland fra MGP…?

Muligens trakk de seg, en klok avgjørelse. uansett bør man kunne utestenge på lik linje med idrett. Det er like politisk å inkludere som ekskluderende når det er snakk om ekstreme tilfeller og her: folkemord av ekstrem grad. Island vil jo svare med palestinsk deltakelse dersom det går gjennom - igjen politisk. Alt er blitt politisk.

Annonse

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Muligens trakk de seg, en klok avgjørelse. uansett bør man kunne utestenge på lik linje med idrett. Det er like politisk å inkludere som ekskluderende når det er snakk om ekstreme tilfeller og her: folkemord av ekstrem grad. Island vil jo svare med palestinsk deltakelse dersom det går gjennom - igjen politisk. Alt er blitt politisk.

NRK har ikke makt til å utestenge noen fra MDG, altså.

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Det hjelper ikke å skrive det som en overdrivelse, eller hyperbolisering som du så fint kaller det. Det å eie atomvåpen skal man være glad for at visse regjeringsmakter har skrevet under på at man ikke skal ha. For å sette det på spissen er faktisk ikke Iran avhengig av det for å «stoppe Israel». Iran har mer enn nok militær makt.

Fordi at i konflikten mellom Ukraina og Russland er alle enige om at det er Russland som er synderen. I konflikten mellom Israel og Palestina, så er det bred uenighet om hvem som er synderen. 

Anonymkode: 0f04b...81e

Fordi kjernene av Europa (Tyskland spesielt) føler et ansvar for Israel, som ble opprettet for jøder som hadde blitt behandlet skikkelig deitt i Europa (2. verdenskrig anyone?) 

Å opprette Israel var en stor feil, men europeiske land var delaktige, og har dårlig samvittighet ovenforn jødene.

Og 7. oktober minnet om krystallnatten.

Hamas gjemmer seg blant og under sivile. De har oppbevart raketter på sykehus og sendt dem ut derfra. De hsr sendt og sender masse raketter på Israel hele tida.

»De frydes av jammer, de liker å se vår verden i flammer» ble skrevet om nazistene, men kunne vært skrevet om Hamas. 

OG grunnen til at Hamas er så populære og palestinerne er så sinte er fordi de er fratatt rettigheter og tvangsflyttet. 

Fordi amerikanske jøder skal bo i bosetning må palestinske familier som har bodd et sted i hundrevis av år forlate hjemmene sine, husene sine, og bo i mange tiår i flyktningeleire uten noe fremtidshåp.

Konflikten er trist og fastlåst.

Anonymkode: 19f37...c78

Fordi kjernene av Europa (Tyskland spesielt) føler et ansvar for Israel, som ble opprettet for jøder som hadde blitt behandlet skikkelig deitt i Europa (2. verdenskrig anyone?) 

Å opprette Israel var en stor feil, men europeiske land var delaktige, og har dårlig samvittighet ovenforn jødene.

Og 7. oktober minnet om krystallnatten.

Hamas gjemmer seg blant og under sivile. De har oppbevart raketter på sykehus og sendt dem ut derfra. De hsr sendt og sender masse raketter på Israel hele tida.

»De frydes av jammer, de liker å se vår verden i flammer» ble skrevet om nazistene, men kunne vært skrevet om Hamas. 

OG grunnen til at Hamas er så populære og palestinerne er så sinte er fordi de er fratatt rettigheter og tvangsflyttet. 

Fordi amerikanske jøder skal bo i bosetning må palestinske familier som har bodd et sted i hundrevis av år forlate hjemmene sine, husene sine, og bo i mange tiår i flyktningeleire uten noe fremtidshåp.

Konflikten er trist og fastlåst.

Du vet at jøder også har bodd i området i hundrevis av år eller? Du får det til å høres ut som at det opprinnelig var palestina-araberne som bodde der alene, og at de først jødene kom dit etter andre verdenskrig.

Anonymkode: 4e310...312

Du vet at jøder også har bodd i området i hundrevis av år eller? Du får det til å høres ut som at det opprinnelig var palestina-araberne som bodde der alene, og at de først jødene kom dit etter andre verdenskrig.

Jeg kan historien godt ja, og vet at det bodde noen tusen jøder der i 1948. Men 95% av de som er israelere i dag er etterkommere av innvandrere fra Europa, USA, Russland, Nord-Afrika, Yemen og andre områder jøder har bodd i hundrevis av år.

Jeg har selv en far fra en jødisk familie, men ingen av familiemedlemmene mine synes det Israel holder på med er greit.

Bosetningspolitikken og apartheidpolitikken er helt feil og har ført til stor splittelse.

Store deler av Israels toppolitikere nå er høyreekstreme og nasjonalistiske. Valgt inn av et flertall av befolkingen.. dessverre

De vil ha mer lebensraum, og utvider området sitt. 

Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Jeg kan historien godt ja, og vet at det bodde noen tusen jøder der i 1948. Men 95% av de som er israelere i dag er etterkommere av innvandrere fra Europa, USA, Russland, Nord-Afrika, Yemen og andre områder jøder har bodd i hundrevis av år.

Jeg har selv en far fra en jødisk familie, men ingen av familiemedlemmene mine synes det Israel holder på med er greit.

Bosetningspolitikken og apartheidpolitikken er helt feil og har ført til stor splittelse.

Store deler av Israels toppolitikere nå er høyreekstreme og nasjonalistiske. Valgt inn av et flertall av befolkingen.. dessverre

De vil ha mer lebensraum, og utvider området sitt. 

At du har jødisk familie betyr mindre enn null. Jøder og israelere er ikke samme tingen, og jødisk etnisitet gir deg ikke større eierskap eller rett til historien enn hvilke som helst andre utenforstående. Jeg har både venner og familiemedlemmer som er israelske og som bor i Israel, og ingen av disse kunne brydd seg mindre om hva en norsk jøde måtte mene.

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Fordi Iran er et demokratisk land som vil det beste for sine egne og andres innbyggere, jadda ......

Anonymkode: ab681...52c

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Håper Iran får nukes snart så de kan tvinge Israel til å slutte å krige. Det ville gjøre slutt på folkemordene som Israel utfører.

Og hva skal Iran gjøre mot Palestina ettersom Palestina begikk folkemord i Israel 7.oktober i fjor? Og ikke kom med at det var kun Hamas da det ikke spiller noen rolle ettersom Hamas representerer Palestina.

Anonymkode: e2e22...2c2

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Og hva skal Iran gjøre mot Palestina ettersom Palestina begikk folkemord i Israel 7.oktober i fjor? Og ikke kom med at det var kun Hamas da det ikke spiller noen rolle ettersom Hamas representerer Palestina.

Anonymkode: e2e22...2c2

Virker som folk har glemt det Hamas gjorde. 

Anonymkode: ef289...6f5

Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Virker som folk har glemt det Hamas gjorde. 

Anonymkode: ef289...6f5

Da lurer jeg på hva slags folk du snakker med. 

En terrorhandling skal fordømmes hardt, men den skal ikke brukes til å forsvare folkemord som hevn. 

Anonymkode: fd519...bbd

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Da lurer jeg på hva slags folk du snakker med. 

En terrorhandling skal fordømmes hardt, men den skal ikke brukes til å forsvare folkemord som hevn. 

Anonymkode: fd519...bbd

Tror du det hjelper det israelske folket at noen «fordømmer» terrorhandlingen lot dem? Hva skal de gjøre da, for at dette ikke skal skje på nytt? Palestinernes uttalte mål er å utslette Israel, og det forsøker de på hver gang de får sjansen. På tidlig 2000-tall sendte de ukentlig selvmordsbombere som terroriserte den israelske sivilbefolkningen. Dette fortsatt helt til Israel satt opp et gjerde og fysisk forhindret dem å komme inn. Nå skyter de på den israelske befolkningen med raketter, i tillegg til å ta seg inn og torturere og kidnappe folk inkludert eldre og babyer! Israel har rett til å forsvare seg mot dette. Og det er nesten helt umulig, så lenge terroristene gjemmer seg blant sivile. Så hva skal de gjøre? Jeg støtter Israels rett til å forsvare seg på en effektiv måte. Dette må ta slutt, disse terroristene er dyr!

Det er morsomt å se norske idiot-aktivister som holder opp det palestinske flagget og regnbueflagget samtidig. Lurer på hvordan de tror homofiles rettigheter ville sett ut i et palestinsk-styrt Israel 😂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...