Gå til innhold

Sindre Finnes har løyet på seg siviløkonomtittel

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Det er ikke usaklig eller heksejakt å mene at man må ha tillit for å holde på en slik posisjon. 

Anonymkode: 29a57...1ed

Vi er uenige i det. På meg virker det som om de leter etter ting å ta ham på. Det blir veldig patetisk i mine øyne. 

Fortsetter under...

ReneRene skrev (2 timer siden):

Ja 😀 absolutt. Det er tull å gjøre det og tusen ganger mer tull å kritisere. Eier dere ikke humor? 

Jeg er enig i at det isolert sett er mer flaut enn alvorlig, men summen av all info som har kommet frem om denne mannens manglende moral og ærlighet gjør at det å plassere han i statsministerboligen ikke burde være aktuelt. 

Anonymkode: 73e22...ba4

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Jeg er enig i at det isolert sett er mer flaut enn alvorlig, men summen av all info som har kommet frem om denne mannens manglende moral og ærlighet gjør at det å plassere han i statsministerboligen ikke burde være aktuelt. 

Hehe, og i alle fall har ikke kona hans noe å gjøre i den boligen! Åtte år var åtte for mye. 

Anonymkode: df993...441

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Hm. Summen? Han er muligens noe glatt. Eller sleip? 😆 Jeg tror det. Men han har er bare et menneske han også. Om han sitter her eller der. Heksejakt liker jeg dårlig altså. Det er bare pinlig og dumt. Leave him alone. 

ReneRene skrev (4 minutter siden):

Hm. Summen? Han er muligens noe glatt. Eller sleip? 😆 Jeg tror det. Men han har er bare et menneske han også. Om han sitter her eller der. Heksejakt liker jeg dårlig altså. Det er bare pinlig og dumt. Leave him alone. 

Det er noe med å gå foran som godt eksempel når man er en offentlig person. Nå har han gjort seg bort flere ganger og jo mer som kommer frem, jo mer fokus. Det er naturlig. 

mamma til adhd gutt<3 skrev (2 minutter siden):

Det er noe med å gå foran som godt eksempel når man er en offentlig person. Nå har han gjort seg bort flere ganger og jo mer som kommer frem, jo mer fokus. Det er naturlig. 

Det kommer nok helt an på hva hver enkelt mener med "gode eksempler"? 🙂

Er det rom for å vise feil? Har du vist EN feil, så er alt feil? Eller... Ja. Du ser den? 

Annonse

ReneRene skrev (2 minutter siden):

Er det rom for å vise feil? Har du vist EN feil, så er alt feil? Eller... Ja. Du ser den? 

Nå kverulerer du bare.

Anonymkode: 3d891...039

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Nå kverulerer du bare.

Anonymkode: 3d891...039

Gode eksempler som i å følge lover og regler. Så enkelt. Offentlige personer har særlig ansvar der.

ReneRene skrev (22 minutter siden):

Tenker du likt om alle som lyver og svindler? Du tar ikke ærlighet så alvorlig? 

ReneRene skrev (14 minutter siden):

Han har da vist ganske mye mer enn én feil. 

Anonym bruker skrev (32 minutter siden):

For hans arbeidsgiver tar det seg veldig dårlig ut at han har løyet om tittel. Det kan ha påvirket både oppdrag og resultater. Muligheten er til stede for at kunder vil kreve erstattning for dårlige råd eller resultater av jobben han har gjort.

Det mest alvorlige er likevel at Erna har løyet med viten og vilje om dette. Hun har brukt sitt stilling som statsminister til å spre forestillingen om at han hadde bestått eksamen. Det mener jeg er veldig alvorlig.

Anonymkode: 3e1ca...dad

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Tenker du likt om alle som lyver og svindler? Du tar ikke ærlighet så alvorlig? 

Ærlighet? Det "alle" sier at den liker, men det veldig få takler? Dropp sånne..flokser for meg. Takk 🙂

Jeg er kritisk til det Finnes har gjort, og enda mer til hva Erna gjorde. Høyre har fått fram sin gode eksempler ift andre partier. Det går ikke å sammenlikne en gang. 

Så dropp dette. Ingen i Høyre er perfekte heller. Veldig kjedelig og trist med saken som var. Så det er det. Skal "vi" fortsette heksejakten som om Finnes er den som skal i galgen? 

ReneRene skrev (1 minutt siden):

Ærlighet? Det "alle" sier at den liker, men det veldig få takler? Dropp sånne..flokser for meg. Takk 🙂

Jeg er kritisk til det Finnes har gjort, og enda mer til hva Erna gjorde. Høyre har fått fram sin gode eksempler ift andre partier. Det går ikke å sammenlikne en gang. 

Så dropp dette. Ingen i Høyre er perfekte heller. Veldig kjedelig og trist med saken som var. Så det er det. Skal "vi" fortsette heksejakten som om Finnes er den som skal i galgen? 

Han og mange til. La dem dingle.

Anonymkode: 802d7...0ea

Annonse

ReneRene skrev (4 minutter siden):

For meg er ikke ærlighet en floksel, men noe jeg setter svært høyt. Jeg vet at det ikke gjelder alle (åpenbart). 

De som ikke ser alvoret i å jukse på master og smykke seg med ufortjente beskyttede titler er nok i stor grad mennesker som selv ikke har høyere utdannelse. Det virker som om de ikke skjønner viktigheten av at man skal kunne stole på akademisk kompetanse. 

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

For meg er ikke ærlighet en floksel, men noe jeg setter svært høyt. Jeg vet at det ikke gjelder alle (åpenbart). 

De som ikke ser alvoret i å jukse på master og smykke seg med ufortjente beskyttede titler er nok i stor grad mennesker som selv ikke har høyere utdannelse. Det virker som om de ikke skjønner viktigheten av at man skal kunne stole på akademisk kompetanse. 

Ærlighet er når folk får høre det dem liker å høre 🙃 ærlighet forøvrig er hatet. Og da mener jeg hatet 🙂 der er ikke bare et ord. 

Her har nok pressen selv smykket en med titler. Og vedkommende korrigerte ikke. So? Da må pressen ta ansvar da! "Å fan. Vi trodde han hadde en litt videre utdannelse og der tok vi feil. Nå må vi ta han. Noen må jo stå ansvarlige for vår feil! " 

Omg

ReneRene skrev (6 minutter siden):

Ærlighet er når folk får høre det dem liker å høre 🙃 ærlighet forøvrig er hatet. Og da mener jeg hatet 🙂 der er ikke bare et ord. 

Her har nok pressen selv smykket en med titler. Og vedkommende korrigerte ikke. So? Da må pressen ta ansvar da! "Å fan. Vi trodde han hadde en litt videre utdannelse og der tok vi feil. Nå må vi ta han. Noen må jo stå ansvarlige for vår feil! " 

Omg

Flere har korrigert deg på dette allerede og linket til kilder som bekrefter at han SELV har brukt tittelen (ikke bare blitt omtalt av pressen og unnlatt å korrigere). Han har SELV bekreftet det. I tillegg får jeg gjenta at det til og med står på regjeringen sine nettsider at han er siviløkonom. Det er ganske alvorlig. Både Erna og Finnes har lest den teksten, men tydeligvis ikke brydd seg om å rette opp i det.

Anonymkode: f8b9c...13a

ReneRene skrev (21 minutter siden):

Omg

Vi er ikke enige i bruken av ærlighet. 

Har du enda ikke skjønt at det er mer enn at han ikke korrigerte, men selv aktivt brukte tittelen. Tilogmed på Regjeringens hjemmeside står det feil opplysning. Han har ikke bare løyet på seg litt videre (?) utdannelse, han har bevisst brukt en beskyttet tittel. 

ReneRene skrev (39 minutter siden):

De fleste setter stor pris på ærlighet. Det er forskjell på å mene det man sier og si alt man mener. Det er det ikke alle som forstår. Det er mange som snakker helt uten filter og er frekk og ufin og forklarer det med "men jeg er jo bare ærlig". Det er også mange måter å si et budskap på. Det er også forskjell på konstruktiv kritikk og det å bare lire av seg det en mener når det strengt tatt ikke er behov for det. F.eks. er det forskjell på å gi konstruktiv kritikk underveis f.eks. "Rapporten du har skrevet, mangler litt i drøftelsen. Du har ikke skrevet nok her som underbygger konklusjonen din senere. Kan du utdype litt mer før vi sender den fra oss" og det å si til en kollega "jeg så rapporten du sendte fra deg. Den var jævlig dårlig. Blir helt flau av innholdet og hvor dårlig du har skrevet den". 

Når det gjelder Finnes så har han bevisst brukt en tittel han ikke har. Det i seg selv er kritikkverdig og undergraver beskyttede titler. Det at han i tillegg opererer i gråsoner også i andre situasjoner gjør at dette er en mann man må være forsiktig med å stole på. Når disse gråsonene i tillegg skader tilliten og yrkesmuligheter til ektefelle og andre sier det litt om at han ikke har nødvendige grenser og klarer å sette andre før egne ønsker selv der risikoen er stor. 

Anonymkode: 1bda5...fd7

ReneRene skrev (2 timer siden):

Vi er uenige i det. På meg virker det som om de leter etter ting å ta ham på. Det blir veldig patetisk i mine øyne. 

Det er jo han selv som lager det til en sak hvor du må lete, bruke en måned på å publisere en pdf fra vps. Da har han altså benyttet en dyr advokat for å gjøre det ekstra vanskelig å etterprøve nødvendig informasjon rundt inhabilitet. Det tar kun noen minutter å hente ut den informasjonen i søkbart format. 

Integritet er alt i enkelte stillinger, verv og bransjer. 

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Det er jo han selv som lager det til en sak hvor du må lete, bruke en måned på å publisere en pdf fra vps. Da har han altså benyttet en dyr advokat for å gjøre det ekstra vanskelig å etterprøve nødvendig informasjon rundt inhabilitet. Det tar kun noen minutter å hente ut den informasjonen i søkbart format. 

Integritet er alt i enkelte stillinger, verv og bransjer. 

Si det siste til pressen 🙂

Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Klager stadig på pressen jeg, men ikke i denne saken, her har de gjort en helt nødvendig jobb. 

Å gå etter Erna når det er Ap som driver med juks er en nødvendig jobb??

Anonymkode: dcf76...25b

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Erna sitter fremdeles som statsministerkandidat for den andre siden politisk, rent teknisk kan hun bli statsminister på kort tid, selv om sannsynligheten er liten. 

Jeg kan anerkjenne jobben hun har gjort, men nå må vi ha inn en kandidat som har tillit, mener jeg. Går fort til neste valg. Skal du lede hele befolkningen, må du ha tillit hos befolkningen og de må vite at det du sier er til å stole på og for folkets beste. Det handler ikke om hva jeg mener om Erna eller Sindre som person, men hva jeg forventer av stillingen. Det er selvfølgelig ingenting sammenlignet med hva som skjer over dammen, men det er nå i Norge jeg har stemmerett og kan mene noe om det. 

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Så Erna m/mann har ikke jukset?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...