Gå til innhold

Hvorfor sluttet du å se på langrenn og hopp på tv?

Anbefalte innlegg

Som overskriften. Personlig så sluttet jeg fordi det ble bare tull alt sammen, pga regler og nye distanser. Sprint på langrennski må være noe av det dummeste, og sprintstafett med armer og bein i alle retninger. Hopp er ikke til å forstå lenger, pga alle finurlige regler. Før var det slik at hoppet du langt med ok stil så vant du. I dag kompenseres og regnes det på fart, hoppavstand og vindforhold. Bare tull for meg som ser på dessverre. Da ble det nok.

Skal jeg tilbake foran tv'n må også det tradisjonelle tilbake.

Enn du? Ser du på langrenn og hopp på tv? Evt hvorfor ikke.

Anonymkode: d1423...e96

Fortsetter under...

Hopp har jeg sett lite på, men langrenn var et av vinterens høydepunkt. Jeg ser forsvinnende lite nå og det er nok pga en blanding av det du sier ang sprint, samt at fellesstart er kjedelig da det som regel blir avgjort på oppløpet uansett. Da får man like godt med seg høydepunktene i sportsrevyen. At NRK ikke sender langrenn er også en spiker i kisten for min del, reklamepauser er ufattelig irriterende. Og nå skal vel verdenscup’en gå på betalt-tv også, så da blir det virkelig null engasjement for meg. Det virker som de gjør hva de kan for å legge ned hele sporten. 

Anonymkode: bbc1c...f51

Annonse

Jeg synes rett og slett det blir overload av alt jeg kan følge med på og se. Det drukner rett og slett i mengden. Da jeg bodde hjemme så vi alltid hopp og langrenn, men nå er det sjelden jeg får med meg at det skjer engang. Har gått i metning av alt av tilbud på skjerm, så ser bare mindre og mindre.

Anonymkode: d9b60...1d8

Jeg kan like risikosport, så langrenn kan jeg ikke på noen måte begripe at folk ser på. Det var det med maling som tørker for min del. Det er verdens største gjesp for meg ved siden av de som løper og løper i ring. Og går på skøyter i ring. Det blir så komisk i mitt syn, selv om jeg skjønner at noen liker å gjøre det. Jeg svømte jo, og det er minst like mye gjesp å SE på 😆

Men hopp var jo morsommere. Helt til en tryna og ble hardt skadd. Da slutta jeg mer eller mindre. 

ReneRene skrev (7 minutter siden):

Jeg kan like risikosport, så langrenn kan jeg ikke på noen måte begripe at folk ser på. Det var det med maling som tørker for min del. Det er verdens største gjesp for meg ved siden av de som løper og løper i ring. Og går på skøyter i ring. Det blir så komisk i mitt syn, selv om jeg skjønner at noen liker å gjøre det. Jeg svømte jo, og det er minst like mye gjesp å SE på 😆

Men hopp var jo morsommere. Helt til en tryna og ble hardt skadd. Da slutta jeg mer eller mindre. 

Så da var ikke risiko interessant mer?

Anonymkode: 48d77...ec8

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Så da var ikke risiko interessant mer?

Anonymkode: 48d77...ec8

Nei, ikke hopp ihvertfall. Jeg ble litt traumstisert. Jeg var barn og tenkte " så modige og så spennende" mens jeg så på sammem med faren min. Det var en av gangene han ble opprørt på mine vegne.

Jeg ser på hestesport, skateboard og snowboard fremdeles iblant da. Og boksing samt fotball. Mye teknikk jeg kan beundre der! Nå er jeg voksen og skjønner at det er en mulighet for at det kan gå galt da. 

Fordi det er drit kjedelig. De går rundt og rundt på ski. Hele tiden. Hver bidige dag. Hadde de gjort det typ en gang i året så kanskje det hadde hatt noe underholdningsverdi, men det er hele j… tiden.

Anonymkode: 5e502...cf4

Fordi jeg fikk barn som allerede får alt for mye skjermtid ila uken, både på skolen, hjemme og sammen med venner. Ser jeg, ser de, og vi må prioritere tid ute og uten skjerm. Synd, jeg savner søndagsstemningen det gir. Heller skiskyting enn langrenn og hopp for min del forresten.

Anonymkode: a286f...bc3

Hopp sluttet jeg å se på fordi det rett og slett ble kjedelig. For mange og lange jurymøter og for mange avlysninger og utsettelser. Langrenn ser jeg fortsatt på når det passer sånn, men skiskyting er mer moro. 

Annonse

Støtter mange av årsakene som allerede er nevnt, men også at det er færre profiler nå - utøverne er politiske korrekt og A4, og også litt kjedelige. Fenger meg ikke lenger.

Anonymkode: e97ed...a53

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...