Gå til innhold

Hvordan er det mulig at en som har bodd i Norge i mer enn 10 år..

Anbefalte innlegg

ReneRene skrev (1 minutt siden):

Les linken 😀

Det var jeg som la den ut. Jeg og en til. Det er ingneting i den liken som sier at man er hjemløs hvis man har et oppholdssted.

Anonymkode: 5c727...d8b

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Ja. Og så?

Det er så tydelig her at brukere ikke har peiling!

Noen ganger høre jeg så rare ytringer som jeg formidler her. Jeg blir like forbannet overasket hver gang fordi heller ikke brukere her skjønner, og de er enige i de merkelige ytringene. Ikke bare det, men de blir forsvart også. 

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Det var jeg som la den ut. Jeg og en til. Det er ingneting i den liken som sier at man er hjemløs hvis man har et oppholdssted.

Jo. Det er også helt tydelig forklart akkurat som jeg forklarer det. Du må jo lese selv hva du legger ut? 🙂

ReneRene skrev (9 minutter siden):

Takk. Da ser alle at det fins undersøkelser som jo beviser at det fins bostedsløse da. Godt! 

Kan jeg nå få svar på hvordan det kan være andre sin feil at mannen ikke følger med på den sosiale debatten i landet han bor i?

Anonymkode: 974b0...339

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Kan jeg nå få svar på hvordan det kan være andre sin feil at mannen ikke følger med på den sosiale debatten i landet han bor i?

Jeg kan ikke skylde på andre. Jeg undres bare på hvorfor ikke kona og familien/ slekta og nærmiljøet har informert ham? 

ReneRene skrev (2 minutter siden):

Jeg kan ikke skylde på andre. Jeg undres bare på hvorfor ikke kona og familien/ slekta og nærmiljøet har informert ham? 

Men det kan ingen her svare deg på! 

«jeg lurer på hvorfor ikke kollegaen min informerte meg om en viktig sak for to år siden?» Ingen kan svare! Kun den det gjelder 

Anonymkode: 045d1...787

Annonse

ReneRene skrev (2 minutter siden):

Man tenker vel at en voksen mann selv følger med i samfunnet han er en del av. Det får da vøre grenser for hvor ignorant man kan tillate seg å være. 

Og jo, du skylder jo på andre. Både i hi og her. 

ReneRene skrev (15 minutter siden):

Hvorfor skal de informere han om at det finnes mennesker som velger å bo ute?

Anonymkode: 9eca3...aa1

Hvorfor skal de informere han om at det finnes mennesker som velger å bo ute?

Det kalles samfunnsengasjement. Jeg er på de mindre resdursrerkes side. Vel og merke når de vil andre godt trass i egen situasjon. 

Jeg fikk ti roser på døra engang. De hang der altså da jeg gikk ut for å ta kaffe og røyk om morgenen. De var stjålet ❤️ 

Jeg har alltid møtt de beste menneskene på de verste plassene. Uten unntak når en ser bort fra farmoren min da 🙂

ReneRene skrev (4 minutter siden):

Det kalles samfunnsengasjement. Jeg er på de mindre resdursrerkes side. Vel og merke når de vil andre godt trass i egen situasjon. 

Jeg fikk ti roser på døra engang. De hang der altså da jeg gikk ut for å ta kaffe og røyk om morgenen. De var stjålet ❤️ 

Jeg har alltid møtt de beste menneskene på de verste plassene. Uten unntak når en ser bort fra farmoren min da 🙂

Røyk? Du tror jo du er intelligent? Intelligente folk forgifter ikke kroppen sin

Annonse

Selvsagt finnes det hjemløse i Norge. Det finnes desverre for mange. Men skal vi sammenligne oss med f.eks. USA, så har vi så godt som ingen. Vi har rettigheter og hjelpeordninger. Vi klarer desverre ikke hjelpe alle, og det er synd. Men å påstå at den er en ukultur i Norge at vi prøver å skjule disse menneskene, det blir å strekke den for langt.

Også, hvorfor skal turister være interessert i andre lands hjemløse? Vi reiser ikke for å behandle de gettoene som en dyrepark! De må få lov å leve sine liv i fred. De er ikke apekatter. De er mennesker!

Anonymkode: 0eff0...12a

ReneRene skrev (5 minutter siden):

Det kan du si. Jeg forstår skremmende ofte hverken spørsmål eller ytringer her! 

Er det fordi du ikke skjønner språket eller fordi du er dum?

Selvsagt finnes det hjemløse i Norge. Det finnes desverre for mange. Men skal vi sammenligne oss med f.eks. USA, så har vi så godt som ingen. Vi har rettigheter og hjelpeordninger. Vi klarer desverre ikke hjelpe alle, og det er synd. Men å påstå at den er en ukultur i Norge at vi prøver å skjule disse menneskene, det blir å strekke den for langt.

Også, hvorfor skal turister være interessert i andre lands hjemløse? Vi reiser ikke for å behandle de gettoene som en dyrepark! De må få lov å leve sine liv i fred. De er ikke apekatter. De er mennesker!

Anonymkode: 0eff0...12a

Jeg har faktisk ikke påstått at det er en ukultur med Norge. Jeg har ikke tatt en beslutning om det, men jeg blir jo desillusjonert. 

Og en må ikke sammenligne. Det blir unnamanøver sånn "vi er tross alt bedre enn"  Det holder ikke. Ikke på noen måte. Poenget er at nordmenn skjuler mer, og at skremmende høy prosent ikke VET. I Norge. 

Nettopp

Ikke behandle andre i andre land som apekatter. Please Som er der kun for din skyld og din stupide innbilning om at du "opplever kulturen" 

ReneRene skrev (6 timer siden):

Det er jo mannen i denne fabelen so fullstendig mangler samfunnsengasjement som ikke har satt seg inn i landet han bor i sine utfordringer. Kan han ikke norsk, følger han ikke med i nyhetsbildet og snakker han ikke med andre mennesker? Det er ingen sitt ansvar å opplyse han. 

Hva dine stjålne roser har i denne tråden å gjøre skjønner jeg ikke. 

ReneRene skrev (8 timer siden):

Okay. Irettesatt.

Hvis hjemmet ditt brenner og du må bo midlertidig på et hotell, så er det hjemmet ditt? Du får ikke mulighet til å kjøpe nytt bosted, kontakter NAV og blir flyttet rundt til ulike hotell, motell og BB. Da er de stedene hjemmet ditt? 

Med den definisjonen av å være hjemløs finnes det jo en del i Norge, men det er ikke nødvendig vis så veldig synd på dem. Venninnen min og mannen, begge med gode jobber, levde på den måten i over et halvt år nylig. I helgene var de på hytta og i uka bodde de på hotell mens huset måtte renoveres. Det var slitsomt, men et godt tilbud.

Rumenere som bor under bruker ol kan vel da ikke kalles hjemløse siden de som regel har et hjem i Romania? Alternativt må jo alle turister i Norge regnes som hjemløse. 

Vi har noen i Norge med veldig lav boevne. Som regel er det rus involvert. Der er det ikke fattigdom som er utslagsgivende.

Anonymkode: 5c2cb...f9c

ReneRene skrev (8 timer siden):

Jeg har faktisk ikke påstått at det er en ukultur med Norge. Jeg har ikke tatt en beslutning om det, men jeg blir jo desillusjonert. 

Og en må ikke sammenligne. Det blir unnamanøver sånn "vi er tross alt bedre enn"  Det holder ikke. Ikke på noen måte. Poenget er at nordmenn skjuler mer, og at skremmende høy prosent ikke VET. I Norge. 

Nettopp

Ikke behandle andre i andre land som apekatter. Please Som er der kun for din skyld og din stupide innbilning om at du "opplever kulturen" 

Du skyter jo vilt i alle mulige retninger. Det er veldig vanskelig å samle alle trådene dine, og se hva du konkret retter all kritikken din mot.

Hva mener du helt konkret med at «nordmenn skjuler mer»? Mener du at hver enkelt nordmann går rundt og skjuler hjemløse? Hvilken makt har den vanlige nordmann til å velge hvor hjemløse skal oppholde seg?

Og hvor stor andel, helt konkret, vet ikke at det finnes hjemløse i Norge?

Når du skyter vilt rundt deg og angriper nordmenn for å være kunnskapsløse og at vi skjuler ting, så er der faktisk helt relevant å minne om at fattige, rusmisbrukere og hjemløse i Norge har vesentlig større rettigheter og bedre vilkår enn de samme gruppene i andre land. Hvis du først skal være så moralsk forarget, hvorfor retter du ikke heller kritikken din mot de landene som IKKE gir fattige og hjemløse samme rettighetene? Har du hørt mange nordmenn argumentere for at fattige og hjemløse skal få FÆRRE rettigheter og DÅRLIGERE livsvilkår?

Og oppå alt dette fjaset så er du tydeligvis forarger over nordmenn om reiser til andre land for å oppleve kulturen. Gjelder dette bare nordmenn, eller andre nasjonaliteter som reiser til utlandet også? Er det noe folk skal slutte med, mener du? Skal vi avvikle turistnæringa i Norge sånn at vi nordmenn skal bli skåna fra tyskere og italienere som innbilder seg at de opplever norsk kultur, og behandler oss stakkars nordmenn som apekatter?

Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Det er veldig vanskelig å samle alle trådene dine, og se hva du konkret retter all kritikken din mot.

Fellesnevnerene i alle er at hun forakter og ser ned på nordmenn, elsker å fortelle hvor enkle og lite intelligente de er.

Anonymkode: 87189...866

ReneRene skrev (12 timer siden):

Hæ?  Irland? 

Det er ikke mange som synes, og det er jo nettopp derfor jeg spør om nordmenn er verdensmestere i å skjule! 

Nei, nordmenn er ikke verdensmestere i å skjule, det finnes svært få hjemløse i Norge og de som finnes er som oftes narkomane i storbyer og det burde du vite som påstår at du er så samfunnsinteressert. I USA er det ekstremt mange flere hjemløse og de er synlige overalt da de er så mange, og da er det ikke veldig merkelig at vedkommende hadde den oppfattelsen han har.

Anonymkode: 4ef0c...e87

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Det er jo mannen i denne fabelen so fullstendig mangler samfunnsengasjement som ikke har satt seg inn i landet han bor i sine utfordringer. Kan han ikke norsk, følger han ikke med i nyhetsbildet og snakker han ikke med andre mennesker? Det er ingen sitt ansvar å opplyse han. 

Hva dine stjålne roser har i denne tråden å gjøre skjønner jeg ikke. 

Ja, jeg skriver jo at jeg syns det er kritikkverdig. Men samtidig så er det jo lite kunnskap om dette her også, så slike ting blir vel ikke snakket så mye om da. Om i det hele tatt. 

Anonym bruker skrev (55 minutter siden):

Nei, nordmenn er ikke verdensmestere i å skjule, det finnes svært få hjemløse i Norge og de som finnes er som oftes narkomane i storbyer og det burde du vite som påstår at du er så samfunnsinteressert. I USA er det ekstremt mange flere hjemløse og de er synlige overalt da de er så mange, og da er det ikke veldig merkelig at vedkommende hadde den oppfattelsen han har.

Anonymkode: 4ef0c...e87

Det spiller ingen rolle at det er "svært få", og jeg kaller ikke mer enn 2500 svært få heller. Trenger ikke narkomane hjem? Og nei du, det er  mindre byer med akkurat samme problem! 

ReneRene skrev (7 minutter siden):

Ja, jeg skriver jo at jeg syns det er kritikkverdig. Men samtidig så er det jo lite kunnskap om dette her også, så slike ting blir vel ikke snakket så mye om da. Om i det hele tatt. 

Men hvorfor spør du ikke han? 

Anonymkode: 07be5...c7d

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Men hvorfor spør du ikke han? 

Anonymkode: 07be5...c7d

Jeg stilte ham akkurat samme spørsmål som i overskriften faktisk. Når jeg tar det opp her så vil jeg jo høre synspunkter her. Det er jo interessant. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...