Gå til innhold

Hvordan er det mulig at en som har bodd i Norge i mer enn 10 år..

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Ja, det er de på bygda sin skyld at en innvandrer tror det ikke finnes hjemløse i Norge… 🤣

Anonymkode: 5c727...d8b

Jepp, sånn er det berre. Vi er eit uvitande folkeslag!

Anonymkode: 230be...abc

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Kan garantere deg at hadde det vore mange heimlause her, så hadde ikkje det gått upåakta hen. Når ein bur i ei bygd der alle kjenner alle, så veit ein såpass. Beklager, men her er det du som er uvitande, og dette har absolutt ikkje noko med kven eg omgåes med, eller takk.

Okay. Det var jo betryggende å se at dere har det så oversiktlig. 

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Ja, der er hjemløse i Norge. Skal nordmenn generelt, eller bygdefolk spesielt, klandres for at en innvandrer med lang fartstid i Norge påstår at det ikke finnes hjemløse i Norge?

Jeg tenker på hans minimale kunnskap om landet han bor i. Jeg tenker mer på kona og slekten på begge sider som aldri har informert ham. DET er mildt sagt bemerkelsesverdig. 

ReneRene skrev (1 minutt siden):

Okay. Det var jo betryggende å se at dere har det så oversiktlig. 

Tja, det er på godt og vondt. Og du kan droppe hersketeknikkane, du veit ikkje dette bedre enn meg. Du bur ikkje her. Kva som er der du bur veit du bedre enn meg, men dropp det der bedrevitergreiene.

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Tja, det er på godt og vondt. Og du kan droppe hersketeknikkane, du veit ikkje dette bedre enn meg. Du bur ikkje her. Kva som er der du bur veit du bedre enn meg, men dropp det der bedrevitergreiene.

Hersketeknikk? Jeg har ikke brukt noen hersketeknikk! 

Jeg stiller faktisk relevante spørsmål her. For noen år siden ble "Plata" i byen diskutert. At de narkomane måtte fjernes fordi de var det første turister mange ganger så først i Norge. De blir jagd fra sted til sted for å ikke ødelegge for business og omdømme. Det blir jo samme sak? 

Endret av ReneRene

Annonse

ReneRene skrev (9 minutter siden):

Jeg har stilt helt tydelige spørsmål her. 

Jo, det er lett å skjule hjemløse. Jeg vet om tre steder hvor hjemløse bor midlertidig. Alle tre stedene er utenfor både bykjernen og tett befolkede områder. De blir plassert der, og det ironiske er at de må stjele fordi de ikke kommer seg til noe mange av oss har lett tilgjengelig , som butikk. Så de stjeler fra hverandre og fra de få fastboende og blir upopulære også ( selvfølgelig ) Men det er det JEG vet om. Hva andre her vet og kan om dette aner jeg ikke, selv om noen ytringer her gir meg en pekepinn. Nemlig at det må være lett å skjule også andre steder. 

Ok. Du vet om steder hvor hjemløse bor skjult. Tror du dette er et spesielt fenomen for Norge, altså at hjemløse oppholder seg utenfor bykjernen og folksomme områder…? At dette skjer i mindre grad i andre land (ettersom du lurer på om Norge er «verdensmestre» i dette)? Hva baserer du i så fall den antakelsen på?

Hersketeknikk? Jeg har ikke brukt noen hersketeknikk! 

Jeg stiller faktisk relevante spørsmål her. For noen år siden ble "Plata" i byen diskutert. At de narkomane måtte fjernes fordi de var det første turister mange ganger så først i Norge. De blir jagd fra sted til sted for å ikke ødelegge for business og omdømme. Det blir jo samme sak? 

Å flytte narkohandel er vel noe annet enn å skjule hjemløse?

ReneRene skrev (9 minutter siden):

Jeg tenker på hans minimale kunnskap om landet han bor i. Jeg tenker mer på kona og slekten på begge sider som aldri har informert ham. DET er mildt sagt bemerkelsesverdig. 

Ja, men hva har det med nordmenn generelt, og bygdefolk spesielt, å gjøre? Bør du ikke spørre denne personen og hans samboer hva de bygger antagelsene sine på? VI kan jo ikke svare på det?

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Ok. Du vet om steder hvor hjemløse bor skjult. Tror du dette er et spesielt fenomen for Norge, altså at hjemløse oppholder seg utenfor bykjernen og folksomme områder…? At dette skjer i mindre grad i andre land (ettersom du lurer på om Norge er «verdensmestre» i dette)? Hva baserer du i så fall den antakelsen på?

Jeg stiller et spørsmål, og nei, jeg vet at det er hjemløse og også getthoer i andre land. Derfor har jeg også flere ganger reagert på de her som drar til andre land for å "oppleve kulturen" i små koselige landsbyer og på all inklusive hvor de vil dra ut å spise og shoppe og "kjenne på kulturen" i nærmeste lille by. Jeg vet ikke om jeg skal le eller gråte når disse selvgode og totalt kunnskapsløse ytringene kommer! Jeg så EN bruker her son hadde skjønt det. Som hadde opplevd flere lands mange sider. 

Dra til vakre Italia og besøk getthoene. De er ikke skjult og usynlige for noen fastboende! Besøk rike Monaco, og dra til en av høydene hvor livet er helt sykt med hjemløse og stor kriminalitet. Be my guest. 

Endret av ReneRene
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Å flytte narkohandel er vel noe annet enn å skjule hjemløse?

Jeg skrev ikke handel. Jeg skrev narkomane. Og hvorfor skjule livets realiteter uansett? Gi meg et godt svar? 

ReneRene skrev (23 minutter siden):

Jeg har stilt helt tydelige spørsmål her. 

Jo, det er lett å skjule hjemløse. Jeg vet om tre steder hvor hjemløse bor midlertidig. Alle tre stedene er utenfor både bykjernen og tett befolkede områder. De blir plassert der, og det ironiske er at de må stjele fordi de ikke kommer seg til noe mange av oss har lett tilgjengelig , som butikk. Så de stjeler fra hverandre og fra de få fastboende og blir upopulære også ( selvfølgelig ) Men det er det JEG vet om. Hva andre her vet og kan om dette aner jeg ikke, selv om noen ytringer her gir meg en pekepinn. Nemlig at det må være lett å skjule også andre steder. 

Hva legger du egentlig i å være hjemløs?

Anonymkode: 5c2cb...f9c

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Ja, men hva har det med nordmenn generelt, og bygdefolk spesielt, å gjøre? Bør du ikke spørre denne personen og hans samboer hva de bygger antagelsene sine på? VI kan jo ikke svare på det?

Jo, flere HAR jo svart her! 

Annonse

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Hva legger du egentlig i å være hjemløs?

Spør hva det betyr å være hjemløs?  

Ja. Det betyr at du ikke har et hjem som er ditt eget og fast adresse blant annet. 

ReneRene skrev (8 minutter siden):

Jeg stiller et spørsmål, og nei, jeg vet at det er hjemløse og også getthoer i andre land. Derfor har jeg også flere ganger reagert på de her som drar til andre land for å "oppleve kulturen" i små koselige landsbyer og på all inklusive hvor de vil dra ut å spise og shoppe og "kjenne på kulturen" i nærmeste lille by. Jeg vet ikke om jeg skal le eller gråte når disse selvgode og totalt kunnskapsløse ytringene kommer! Jeg så EN bruker her son hadde skjønt det. Som hadde opplevd flere lands mange sider. 

Dra til vakre Italia og besøk getthoene. De er ikke skjult og usynlige for noen fastboende! Besøk rike Monaco, og dra til en av høydene hvor livet er helt sykt med hjemløse og stor kriminalitet. Be my guest. 

Nå hopper du fælt her…

Du spør om nordmenn er verdensmestere i å skjule hjemløse, og nevner at du kjenner til tre avsidesliggende steder der hjemløse gjemmer seg. Når jeg spør deg om du tror dette er spesielt for Norge, så er svarer ditt nei, men at du reagerer på at folk reiser til utlandet for å oppleve andre kulturer…? Hva er sammenhengen?

Hva er selvgodt og kunnskapsløst? Å ville oppleve andre kulturer? 

ReneRene skrev (3 minutter siden):

Jo, flere HAR jo svart her! 

Ingen i denne tråden har svart på, eller KAN svare på, hvordan en konkret person kan tro at det ikke finnes hjemløse i Norge.

ReneRene skrev (2 minutter siden):

Spør hva det betyr å være hjemløs?  

Ja. Det betyr at du ikke har et hjem som er ditt eget og fast adresse blant annet. 

Må du eie det selv?

Er du hjemløse om du bor i kommunal bolig? Er du hjemløs om du bor på institusjon?

Er du hjemløs hvis du er myndig og bor hos foreldrene dine? +++

Hvordan kan det være nordmenns feil at han har klart å bo ti år i et land og fått med seg så lite om samfunnet han lever i? Ser han ikke norske nyheter og faktaprogram? Leser han ikke norske aviser og er han ikke med i samtalen rundt lunsjbordet? 

Anonymkode: 974b0...339

Det er frivillig å være hjemløs i Norge. Alle har KRAV på bolig, og alle får det, om de ønsker. Nei, man får ikke en fancy leilighet som er fullt utstyrt og mange, mange av stedene er nedslitte og jævlige, i mange kommuner er alt de har å tilby en campingvogn. Men INGEN må sove på gata. 

I usa bor folk på gata. De bor i telt i en leir eller en pappeske langs fortauskanten. Da er det kanskje ikke så rart at denne vennen ikke har sett hjemløse her i Norge 

det du imidlertid gjør her er å kjefte på oss for noe vennen din ikke vet? Også trekker du inn nordmenn som reiser på all inclusive?? 

Anonymkode: 045d1...787

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Ingen behøver å være hjemløs i Norge, så han har rett. Noen velger det dog frivillig.

Anonymkode: 33e44...9cc

Ja, og noen overdriver noe voldsomt.  Fattig og "fattig"...... grensene flyttes hele tiden, og systemet misbrukes til de grader.

Anonymkode: e88df...784

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Ja, og noen overdriver noe voldsomt.  Fattig og "fattig"...... grensene flyttes hele tiden, og systemet misbrukes til de grader.

Anonymkode: e88df...784

https://www.aftenposten.no/kultur/i/MoQ870/ukjent-hotell-i-mitt-oslo-stein-stoev-doed

Anonymkode: 974b0...339

Anonym bruker skrev (52 minutter siden):

Nå hopper du fælt her…

Du spør om nordmenn er verdensmestere i å skjule hjemløse, og nevner at du kjenner til tre avsidesliggende steder der hjemløse gjemmer seg. Når jeg spør deg om du tror dette er spesielt for Norge, så er svarer ditt nei, men at du reagerer på at folk reiser til utlandet for å oppleve andre kulturer…? Hva er sammenhengen?

Hva er selvgodt og kunnskapsløst? Å ville oppleve andre kulturer? 

Jeg sier ikke at de "gjemmer" seg. Det var jo en merkelig ytring. 

Jeg fikk spørsmål om det var annerledes i andre land, og svarer var ja. For de er ikke skjult! Det er bare at når nordmenn drar til typiske turiststeder som all inklusive og bortgjemte landsbyer eller "bortgjemte" landsbyer, så ser ikke DE det innbyggerne ellers gjør. 

Mens her i Norge ser ikke innbyggerne av landet sitt det samme. Du ser jo forskjellen på det. I Italia og i Monaco VET de om de ghettoene osv. Her ser du jo at nordmenn ikke vet så mye? 

Anonym bruker skrev (55 minutter siden):

Må du eie det selv?

Er du hjemløse om du bor i kommunal bolig? Er du hjemløs om du bor på institusjon?

Er du hjemløs hvis du er myndig og bor hos foreldrene dine? +++

Nei, du er hjemløs når du bor på midlertidig adresse. Jeg ORKER ikke en tråd til hvor det blir samme spørsmål om igjen og om igjen. Fader så slitsomt. 

Nei, du er hjemløs når du bor på midlertidig adresse. Jeg ORKER ikke en tråd til hvor det blir samme spørsmål om igjen og om igjen. Fader så slitsomt. 

Nei, det er man ikke. Du tar feil og du må faktisk tåle å bli irettesatt når du kommer med faktafeil som en sannhet 

Anonym bruker skrev (51 minutter siden):

Det er frivillig å være hjemløs i Norge. Alle har KRAV på bolig, og alle får det, om de ønsker. Nei, man får ikke en fancy leilighet som er fullt utstyrt og mange, mange av stedene er nedslitte og jævlige, i mange kommuner er alt de har å tilby en campingvogn. Men INGEN må sove på gata. 

I usa bor folk på gata. De bor i telt i en leir eller en pappeske langs fortauskanten. Da er det kanskje ikke så rart at denne vennen ikke har sett hjemløse her i Norge 

det du imidlertid gjør her er å kjefte på oss for noe vennen din ikke vet? Også trekker du inn nordmenn som reiser på all inclusive?? 

At de har KRAV på betyr så langt fra at de får det! 

Folk bor også ute i Norge. De ligger faktisk blant store steinblokker under broer, de bor i skur som har vært en bedrift en gang. Og enda flere bor på motell og andre midlertidige steder. 

Dere vet virkelig ikke... 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...