Gå til innhold

Shit altså, influensa

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er ikke noe godt. Jeg er vaksinert, men det hjalp ikke denne gangen. Har feber nå på 4.døgnet, forferdelig kroppsverk, hodepine, hoste, snørr. Kan ikke å huske å ha hatt det så vondt siden jeg var barn. Var da jeg hadde det sist og nå er jeg straks 39 år, så skjer ikke så ofte heldigvis.

Er det noe vits å oppsøke lege? Får vel ikke gjort noe uansett. Jeg får i meg nok væske og noe mat. Vi er IA bedrift så bruker egenmelding uansett. 

Anonymkode: ab2be...084

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke så mye å få gjort med virus dessverre, så legen får ikke gjort noe, annet enn å sykemelde. 

Anonymkode: 7fa41...f17

Skrevet

Jeg fikk influensa i høstferien og var altså så søkke dårlig! Jeg er også 39, og hadde det sist i 1994 og kan ikke huske jeg var så elendig da. Jeg følte på hele kroppen at jeg hadde høy crp så jeg dro til legen og fikk målt. Jeg hadde rett, den hadde bikka 200 pga lungebetennelse i tillegg så fikk antibiotika. Ville tatt en tur til legen bare for å utelukke andre ting 

Masse god bedring ❤️

Anonymkode: b14d0...433

Skrevet

Tommelfingerregelen er vel at man skal kontakte lege om man har feber i mer enn 3-4 dager.

Om feberen ikke går ned/vekk på 3 dager kan det ha gått fra virus til noe bakterielt så man trenger antibiotika.

Jeg hadde influensa sist i 2009, og da ble jeg ikke bra så kontaktet lege etter 4 dager. Da hadde jeg veldig høy crp og det hadde satt seg i bronkier/lunger så jeg måtte ha antibiotika.

Anonymkode: 99483...4ec

Skrevet
Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Tommelfingerregelen er vel at man skal kontakte lege om man har feber i mer enn 3-4 dager.

Om feberen ikke går ned/vekk på 3 dager kan det ha gått fra virus til noe bakterielt så man trenger antibiotika.

Jeg hadde influensa sist i 2009, og da ble jeg ikke bra så kontaktet lege etter 4 dager. Da hadde jeg veldig høy crp og det hadde satt seg i bronkier/lunger så jeg måtte ha antibiotika.

Anonymkode: 99483...4ec

Kilde? Høres veldig rart ut. Mange infeksjoner som kan vare lenger enn det. Så lenge formen er ok og man ikke blir sykere er det jo ikke noe vits med legebesøk? 

Anonymkode: e1778...109

Skrevet
Anonym bruker skrev (25 minutter siden):

Kilde? Høres veldig rart ut. Mange infeksjoner som kan vare lenger enn det. Så lenge formen er ok og man ikke blir sykere er det jo ikke noe vits med legebesøk? 

Anonymkode: e1778...109

https://www.apotek1.no/feber-og-forkjolelse/feber

«

Når bør du kontakte lege?

• Ved høy feber og dårlig allmenntilstand. Tegn på dårlig allmenntilstand kan være at en person er svært slapp og/eller virker sløv og omtåket.
  • Ved feber hos voksne (mer enn 39 grader) som har vart lenger enn 3 dager.

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

https://www.apotek1.no/feber-og-forkjolelse/feber

«

Når bør du kontakte lege?

• Ved høy feber og dårlig allmenntilstand. Tegn på dårlig allmenntilstand kan være at en person er svært slapp og/eller virker sløv og omtåket.
  • Ved feber hos voksne (mer enn 39 grader) som har vart lenger enn 3 dager.

Over 39 ja, ikke feber generelt som hun andre sa.

Anonymkode: 20bde...c09

Skrevet

Jeg har ikke hatt feber på 39, det høyeste er 38,7, heldigvis. Ikke blitt sykere, men ikke bedre heller. Vet at influensa kan vare i alt fra 7-10 dager. Så lenge jeg får i meg nok væske, noe som det virker at jeg gjør, så går det nok bra. Takk dere.

Hi

Anonymkode: ab2be...084

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...