Gå til innhold

Er ignorering mobbing?

Anbefalte innlegg

Skrevet
ReneRene skrev (1 time siden):

Nei, det gjør jeg ofte selv, så ikke mobbing. Det er for å unngå div.

Men det var nå ikke det jeg kommenterte. 

Det er heller ikke mobbing å konfrontere folk med utilbørlig oppførsel. 

Anonymkode: d0715...6b3

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (20 timer siden):

Mobbere er ofte ikke klar over at det er mobbing de driver med eller at deres behandling av noen smitter. De synes at de er i sin fulle rett til å late som de ikke ser henne, himle med øynene, la være å snakke til henne "fordi Lise...". 

Anonymkode: 6a73d...06c

Dessverre, ja, skjer jo oftere i en alder hvor hjernen er under «ommøblering» i tillegg, så en del mobbing er nok ikke ment bevisst for å være så, men snarere å unngå å være den ingen ser selv. Men det gjør ikke nødvendigvis noe mindre skade av den grunn. 

Anonymkode: fd480...6ac

Skrevet
Anonym bruker skrev (16 timer siden):

Det er heller ikke mobbing å konfrontere folk med utilbørlig oppførsel. 

Det er når folk skriver DU er og DU ditt og datt. Det er og blir feil på er forum. DET er feil eller DET er sånn og slik. Heter det. 

Noen blir ekstremt personlige her inne. Veldig rart og ikke greit heller. 

Skrevet
ReneRene skrev (25 minutter siden):

Det er når folk skriver DU er og DU ditt og datt. Det er og blir feil på er forum. DET er feil eller DET er sånn og slik. Heter det. 

Det er likevel ikke mobbing. Slutt å misbruk begrepet. 

Skrevet
ReneRene skrev (32 minutter siden):

Det er ikke mobbing når det er berettiget 

Anonymkode: 70e21...52a

Skrevet (endret)
Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Det er likevel ikke mobbing. Slutt å misbruk begrepet. 

Det blir fort det. Man drømmer jo folk utfra person og ikke sak 

Endret av ReneRene
Skrevet
ReneRene skrev (11 minutter siden):

Det blir fort det. Man drømmer jo folk utfra person og ikke sak 

Du tar feil

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Du tar feil

Da tenker jeg at du mangler mennezkekunnskap. Du tenker at folk er det de skriver. Da kan jeg si at mange lyver på forum. Du ser heller ikke kroppspråk. Du opplever ikke alle, og vi alle er mer enn bokstaver. Det er så mye som spiller inn. 

Skrevet
ReneRene skrev (2 minutter siden):

Da tenker jeg at du mangler mennezkekunnskap. Du tenker at folk er det de skriver. Da kan jeg si at mange lyver på forum. Du ser heller ikke kroppspråk. Du opplever ikke alle, og vi alle er mer enn bokstaver. Det er så mye som spiller inn. 

Folk er jo hva de skriver. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Folk er jo hva de skriver. 

Jeg håper de er mye mer, og er ganske overbevist også. Mange er nok alter ego her 🙂

Skrevet
ReneRene skrev (Akkurat nå):

Jeg håper de er mye mer, og er ganske overbevist også. Mange er nok alter ego her 🙂

Mener du at du er falsk?

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Mener du at du er falsk?

Nei. Men jeg utrykker meg selvsagt ikke på denne måten i rlf egentlig pga sosial kompetanse. Her konfronterer jeg og tar opp mye der brukere blir engasjerte. Jeg kan ikke alltid det i virkeligheten fordi de må jo delta og det må jeg også i slike sosiale sammenheg. Her velger man selv om man vil delta og ikke. Blant annet. 

Skrevet
ReneRene skrev (19 minutter siden):

Nei. Men jeg utrykker meg selvsagt ikke på denne måten i rlf egentlig pga sosial kompetanse. Her konfronterer jeg og tar opp mye der brukere blir engasjerte. Jeg kan ikke alltid det i virkeligheten fordi de må jo delta og det må jeg også i slike sosiale sammenheg. Her velger man selv om man vil delta og ikke. Blant annet. 

Ja så du er falsk da. Eller, er en annen person her kontra det du er ute i virkeligheten? Det er ikke jeg. Hadde blitt slitsomt å bytte personlighet hele tiden 

Skrevet

Hvis en hel klasse unngår å snakke samt ignorerer og utestenger en person så er det absolutt mobbing. Men hvis du alene ignorerer en person som har oppført seg dårlig så er det ikke mobbing. 

Anonymkode: ea4a4...43a

Skrevet (endret)
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Ja så du er falsk da. Eller, er en annen person her kontra det du er ute i virkeligheten? Det er ikke jeg. Hadde blitt slitsomt å bytte personlighet hele tiden 

Man tilpasser seg ganske enkelt der det er nødvendig.

Endret av ReneRene
Skrevet
ReneRene skrev (1 minutt siden):

Man tilpasser seg ganske enkelt der det er nødvendig.

Orker ikke de som gjør det. Det er så Twofaced. Det er mennesker jeg blir utrygge på 

Skrevet

Kommer an på hvem du spør. Noen her påstår jo at mobbing ALLTID initieres av kun én person, den er lederen, de andre er redde. Hvis ignorering skal være mobbing etter slike kriterier, så må det jo starte ved at «lederen» forbyr de andre å ha kontakt med personen. 

Selv opererer jeg ikke med sånne strenge kriterier for hva som er mobbing. Utestenging kan fint være mobbing, også om en «lederfigur» mangler. Å stå utenfor et fellesskap er skadelig og vondt. 

Men å velge bort folk som du ikke har  kjemi med, og ha andre venner enn dem, er likevel en helt menneskelig atferd som alle har rett til å bruke. Ingen har krav på din oppmerksomhet eller ditt vennskap. 

Anonymkode: 01c1f...8dc

Skrevet
ReneRene skrev (2 timer siden):

Snakk for deg selv. Jeg uttrykker ingen ting her som jeg ikke også gjør i det virkelige liv, det har jeg ikke behov for. Hvis jeg ønsker å være konfronterende og skape debatt, så har jeg mot til det også under fullt navn i avisen, eller ansikt til ansikt med naboen. 
Hemmeligheten er å være like saklig bestandig. Da blir det aldri feil, selv med kontroversielle temaer. La deg gjerne inspirere av det. 

Skrevet
ReneRene skrev (3 timer siden):

Du har selv gjort akkurat dette. 
Og du har selv løyet også. Men at du selv har denne atferden er ikke grunn til å påstå at andre har den. 

Skrevet
ReneRene skrev (3 timer siden):

Det er uansett ikke mobbing, du blir ikke mobbet bare fordi folk sier at oppførselen din her inne ikke er grei.

Anonymkode: a780a...5de

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Det er uansett ikke mobbing, du blir ikke mobbet bare fordi folk sier at oppførselen din her inne ikke er grei.

Anonymkode: a780a...5de

Handler dette om meg?? 

Skrevet
ReneRene skrev (8 minutter siden):

Handler dette om meg?? 

Så var det dette med forståelse av at et ord kan tolkes på mer enn én måte. Faktisk.  

Anonymkode: 69398...071

Skrevet

Noen fortjener å overses. Det er ikke verre.

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Kommer an på hvem du spør. Noen her påstår jo at mobbing ALLTID initieres av kun én person, den er lederen, de andre er redde. Hvis ignorering skal være mobbing etter slike kriterier, så må det jo starte ved at «lederen» forbyr de andre å ha kontakt med personen. 

Selv opererer jeg ikke med sånne strenge kriterier for hva som er mobbing. Utestenging kan fint være mobbing, også om en «lederfigur» mangler. Å stå utenfor et fellesskap er skadelig og vondt. 

Men å velge bort folk som du ikke har  kjemi med, og ha andre venner enn dem, er likevel en helt menneskelig atferd som alle har rett til å bruke. Ingen har krav på din oppmerksomhet eller ditt vennskap. 

👆🏻

Anonymkode: fd480...6ac

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...