Gå til innhold

Lei meg. Ville du reagert?

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Burde vite svarene her. Siden det er meg så var det ikke en som hadde sagt at de hadde reagert. Og så klart er jeg en dårlig venn. Uansett hva jeg hadde skrevet hadde ingen kunne skjønne det. Bestemt at jeg fortjener det. Da uansett hva det måtte væte. Jo, tusen takk. Og vrir på alt jeg skriver! 

Anonymkode: e8f86...3d1

Fortjener hva? At andre er sammen uten deg? Ja, det må du faktisk tåle. 

Og du er en dårlig venn når du mener at venninnen sin forteller deg ting for å såre deg. 

Anonymkode: a2407...424

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Jeg må være glad om jeg noen få ganger får lov å være med. For jeg er ikke en gjeng med dem. Det er vel de 3 som er. 

Men altså.... ser du det ikke selv?? At din venns venner er ikke dine venner. Har du ingen venn som denne venninna ikke kjenner? Ville hun ment at hun skulle blitt invitert om den andre vennen din ba med deg på noe?

Anonymkode: d7440...9ff

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Og så klart bør jeg be dem til meg når de nettop ekskluderte meg! 

Du eskalerer ting så voldsomt og tillegger vennene dine meninger og intensjoner på tynt grunnlag.

Vi er en større gjeng som henger sammen (9 stk). Vi møtes jevnlig alle sammen. Sjelden alle kan samtidig, men det er ikke de samme hver gang som uteblir. Likevel gjør vi ting sammen to og to eller tre og tre. Jeg har gitt julegave til fire av dem - de andre fikk «bare» julekort. Da min mann og jeg feiret rund dag ble bare fem med ektefelle invitert, det fordi disse også kjenner min mann godt. En annen gang var noen på hyttetur uten at jeg var invitert.

Du ble ikke med denne gangen. Sist fikk du være med (dere var ute i romjulen - husker du?). Jeg håper virkelig at ikke mine venner går rundt og tenker som deg om meg fordi ikke alle er med hver gang.

Når gjorde du noe hyggelig for disse menneskene? For meg fremstår du som et bunnløst sluk der folk skal fylle på med sosiale opplevelser (av ypperste kvalitet også) og det aldri blir nok eller bra nok. Selv tar du null ansvar.

Anonymkode: ac56d...a89

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Men altså.... ser du det ikke selv?? At din venns venner er ikke dine venner. Har du ingen venn som denne venninna ikke kjenner? Ville hun ment at hun skulle blitt invitert om den andre vennen din ba med deg på noe?

Jeg postet for raskt. At de faktisk har inkludert deg noen ganger ignorerer du? Selv om det ikke var noe de måtte siden du ikke er en del av den gruppen. Og at de har gjort det et par ganger betyr jo ikke at du alltid skal være med hennes venner....

Annonse

Hvorfor i alle dager har ikke dette forumet en regel om at det ikke er lov til å poste trådet hvor målet er psykisk selvskading, på lik linje som at man ikke kan poste om selvskadingsmetoder, selvmordstanker og lavt matinntak.

Anonymkode: 348f4...276

Hvorfor mener dere at jeg ikke burde vært med her? Det skjønner jeg ikke. Jeg tenker de hadde gjort det om de ville ha meg med. 

Vi er 4 stk som har gjort dette sammen. Hvorfor tenker dere at jeg ikke skulle være med? I denne sammenhengen. Sist var det en som ikke kunne. Hun var bedt med og kunne ikke (det var i romjulen). Så hvorfor mener det er helt utelukket at jeg skulle være med her? 

Jeg vet at si nr 1 og 2 møtes ganske ofte og er venner. 1 og 3 møte ikke utenom dette og 2 og 3 er slektninger så møtes også. Jeg møter bare 1 utenom dette. Prater med de andre om vi møtes. 

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Fortjener hva? At andre er sammen uten deg? Ja, det må du faktisk tåle. 

Og du er en dårlig venn når du mener at venninnen sin forteller deg ting for å såre deg. 

Hvorfor tenker du hun sa det til meg da? 

Du har fortsatt ikke svart på når du inviterte dem sist. Det har faktisk betydning i denne saken. Er dette samme gjeng som du går på byen med også? Poenget er hvis de har invitert deg f.eks. ti ganger uten at du har invitert tilbake en eneste gang mellom disse invitasjonene, kan jeg skjønne at de blir litt lei. Da viser du jo ingen interesse så da tror de gjerne at du ikke ha noe ønske å holde kontakten med dem.

Anonymkode: fcd51...663

Annonse

Anonym bruker skrev (32 minutter siden):

Hvorfor tenker du hun sa det til meg da? 

Hun småpratet. Hvorfor tror du at hun vil være sammen med deg om hun ønsker å såre deg? Du er ikke snill med vennene dine som tror så stygge ting om dem. 

Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Hvorfor mener du det?

Fordi den brukeren som har disse «opprinnelige» postene skriver ikke slik som HI i denne tråden. På langtnær så velartikulert og med så lange setninger som i denne posten. Bruker ett helt annet type språk 

Anonymkode: 5530c...90d

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Du har fortsatt ikke svart på når du inviterte dem sist. Det har faktisk betydning i denne saken. Er dette samme gjeng som du går på byen med også? Poenget er hvis de har invitert deg f.eks. ti ganger uten at du har invitert tilbake en eneste gang mellom disse invitasjonene, kan jeg skjønne at de blir litt lei. Da viser du jo ingen interesse så da tror de gjerne at du ikke ha noe ønske å holde kontakten med dem.

Det er en god stund siden. Var det gjerne rundt sommer. Men jeg har ikke gjort noe selv heller da. Hvorfor skulle de tenke at jeg ikke ville? Gir ikke helt mening det da? Og om jeg ikke kunne og de ville ha meg med hadde de spurt vel? 

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hun småpratet. Hvorfor tror du at hun vil være sammen med deg om hun ønsker å såre deg? Du er ikke snill med vennene dine som tror så stygge ting om dem. 

Jeg vet ikke. Jeg ble ihvertfall såret av det. Er de snill med meg synes du? Synes du det er en unormal reaksjon jeg har? 

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Jeg ønsket bare å være med! 

Mulig du ikke er hyggelig og en god venn når du er sammen med dem? Du har jo ganske rare meninger og tanker her inne, så viss du oppfører deg likt med venner så skjønner jeg godt at de bare tar deg med en sjelden gang, særlig viss du ikke tar initiativ til noe selv.

Anonymkode: 7341e...34d

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Hvorfor mener dere at jeg ikke burde vært med her? Det skjønner jeg ikke. Jeg tenker de hadde gjort det om de ville ha meg med. 

Vi er 4 stk som har gjort dette sammen. Hvorfor tenker dere at jeg ikke skulle være med? I denne sammenhengen. Sist var det en som ikke kunne. Hun var bedt med og kunne ikke (det var i romjulen). Så hvorfor mener det er helt utelukket at jeg skulle være med her? 

Jeg vet at si nr 1 og 2 møtes ganske ofte og er venner. 1 og 3 møte ikke utenom dette og 2 og 3 er slektninger så møtes også. Jeg møter bare 1 utenom dette. Prater med de andre om vi møtes. 

Glad om noe har lyst å svare meg på dette? 

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Det er en god stund siden. Var det gjerne rundt sommer. Men jeg har ikke gjort noe selv heller da. Hvorfor skulle de tenke at jeg ikke ville? Gir ikke helt mening det da? Og om jeg ikke kunne og de ville ha meg med hadde de spurt vel? 

Når du aldri tar initiativ selv, viser du lite interesse for dem. Disse har invitert deg flere ganger uten at du har invitert tilbake. Da virker du rett og slett litt likegyldig til dem. Hvis du ville vært med dem, hadde du vel spurt?

Reaksjonen din er heller ikke normal. Det er greit å bli litt skuffet, men ikke å si at dette gjorde de og sa vennen din bare for å såre deg, og at du fra nå skal «straffe» dem ved å aldri takke ja til en invitasjon mer. 
Det er helt normalt å kunne nevne at man har truffet noen i en samtale i forbifarten uten at det betyr noe. Men det er altså ikke normalt å lage en så stor sak av at noen andre har truffet hverandre uten deg og gå helt i kjelleren pga det.

Når har du endelig tenkt å ta tak i livet og depresjonen din og få hjelp slik du har sagt mange ganger før? Tankegangen din er ikke rasjonell fordi du er syk, og du blir aldri bedre ved å bare fortsette slik.

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Mulig du ikke er hyggelig og en god venn når du er sammen med dem? Du har jo ganske rare meninger og tanker her inne, så viss du oppfører deg likt med venner så skjønner jeg godt at de bare tar deg med en sjelden gang, særlig viss du ikke tar initiativ til noe selv.

Anonymkode: 7341e...34d

Du mener jeg ikke er noe grei? Så du tenker de ikke vil ha meg med? 
Derfor jeg ble lei meg fordi jeg tenker det er bevist valg. Men hvorfor si det til meg? Ville ikke det vært naturlig å ikke fortelje det da? 

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Glad om noe har lyst å svare meg på dette? 

De fleste har jo svart på det. Alle er ikke med på alt alltid. Noen ganger er det bare noen som inviteres, andre ganger alle. Denne gangen var ikke du med. Neste gang kan DU invitere og da ta med alle tre. Eller du kan velge som du gjør nå - ilegge dem motivet at de gjorde dette bare for å være ekkel med deg og da tro du straffer dem med å ikke takke ja neste gang.

Et av disse valgene vil gjøre deg mer ensom. Du kan jo gjette hvilket.

Anonymkode: ac56d...a89

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...