Gå til innhold

Min kollega er en utfordring!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun klager hele tiden. Enten har hun for mye å gjøre, eller så har hun for lite. Hun sier til alle at hun ikke har fått opplæringen hun skal ha, men når hun skal få det så er hun enten dårlig eller veldig travel, så da passer det ikke for henne. Sånn er det hver gang. Hun klager og klager, men når noe blir tatt tak i så saboterer hun det. Jeg har sagt til henne at hun snart bør ta i mot mer lærdom, men da er det plutselig nok at jeg og de andre kan det. Hun vil ikke lære det. Jeg skjønner ingenting av dama!

Hva gjør man med sånne? Nærmeste leder er klar over det, for det er jo han som stadig prøver å få kontakt med henne for å lære henne opp. Hun prøver å gjøre seg opptatt i telefonen, eller så lyver hun om at hun er syk og må hjem. 

Anonymkode: e9c73...f2c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I sånne tilfeller må leder gi henne advarsel og mulighet til å bedre seg. Dersom hun fortsatt ikke gjør det hun skal kan hun få enda en advarsel. Hjelper ikke den heller kan hun sies opp.

Det er veien å gå.

Hilsen ansatt-i-en-fagforening

Anonymkode: 97e8f...a35

Skrevet

For meg høres det som hun egentlig er fornøyd som hun har det, men at hun klager litt for syns skyld. Hun frykter vel at det blir mer ansvar og mer jobb om hun lærer mer, men om hun klager på for mye å gjøre så slipper hun kanskje å lære flere oppgaver. Henvis henne til leder hver gang hun klager, uansett om det er for mye eller for lite hun har å gjøre den dagen. Dette er leders ansvar å holde tak i og gjøre noe med, men du kan sette grenser for hva du gidder å høre på av klaging. 

Vi har en av samme ulla på min arbeidsplass. Alle vet at det er hun som har minst å gjøre av oss alle og som har det minste ansvarsområdet, men det er ingen som klager på travle dager som henne. Hun har egentlig gode dager og bruker tid på å høre på lydbøker, ta lange private samtaler og stadige pauser og hun liker nok å ha det sånn, for hun lager baluba hver gang det er snakk om at hun skal lære noe nytt og ta på seg litt mer. 

Anonymkode: 07410...a35

Skrevet

Hvor mange tråder skal du lage om denne kollegaen?? Du fikk masse svar i de andre innleggene dine om dette temaet

Anonymkode: 4a79e...93b

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 timer siden):

Hun klager hele tiden. Enten har hun for mye å gjøre, eller så har hun for lite. Hun sier til alle at hun ikke har fått opplæringen hun skal ha, men når hun skal få det så er hun enten dårlig eller veldig travel, så da passer det ikke for henne. Sånn er det hver gang. Hun klager og klager, men når noe blir tatt tak i så saboterer hun det. Jeg har sagt til henne at hun snart bør ta i mot mer lærdom, men da er det plutselig nok at jeg og de andre kan det. Hun vil ikke lære det. Jeg skjønner ingenting av dama!

Hva gjør man med sånne? Nærmeste leder er klar over det, for det er jo han som stadig prøver å få kontakt med henne for å lære henne opp. Hun prøver å gjøre seg opptatt i telefonen, eller så lyver hun om at hun er syk og må hjem. 

Høres akkurat ut som en tidligere kollega jeg ble pålagt å ha på opplæring. Men vedkommende er nok pensjonert nå. Der var nok saken den at hun ikke egentlig ønsket å jobbe med det jeg gjorde. 

Anonymkode: f5a6e...741

Skrevet
Anonym bruker skrev (18 timer siden):

Nærmeste leder er jo en vattdott, hvis han ikke klarer å si at hun skal komme inn til ham når hun har lagt på, at hun blir fritatt fra andre oppgaver helt til opplæringen er ferdig, og at hun dersom hun er syk, skal starte med opplæringen samme dag som hun blir frisk igjen. 

Anonymkode: 34d53...f89

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 timer siden):

Vi har en av samme ulla på min arbeidsplass. Alle vet at det er hun som har minst å gjøre av oss alle og som har det minste ansvarsområdet, men det er ingen som klager på travle dager som henne. Hun har egentlig gode dager og bruker tid på å høre på lydbøker, ta lange private samtaler og stadige pauser og hun liker nok å ha det sånn, for hun lager baluba hver gang det er snakk om at hun skal lære noe nytt og ta på seg litt mer. 

Anonymkode: 07410...a35

Dette er jo å stjele penger.

Anonymkode: 34d53...f89

Skrevet
Anonym bruker skrev (19 timer siden):

Hun har problemer. Og det trenger ikke ha med jobben å gjøre selv om hun tar det ut der. Det du kan gjøre er å prøve og nå inn til hemne og hva hun sliter med, for ofte kan jo å sette ord på ting gjøre det lettere og også få det bort. Avhengig av hva hun sliter med. 

Eller så må du bare tolerere. Du får ikke endret henne, og det er også mulig det er du som har "lav smerteterskel" og må jobbe med det? 

Skrevet

Ignorering er det eneste som hjelper. Ikke gi reaksjon på klaging og henvis til leder hver gang hun henvender seg til deg med ting hun er misfornøyd med. 

Anonymkode: b80ba...919

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...