Gå til innhold

Syktbarn dager

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Ut det kalenderåret de fyller 12.

Anonymkode: 33378...8e2

LillaGorilla♥♥ skrev (1 minutt siden):

Det gjelder ut det året barnet fyller 12.

Takk det var det jeg trodde.

Har en som blir 13 i desember som er skikkelig dårlig. Da må vi se hva vi gjør i morgen

Anonymkode: f16ba...4d0

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Takk det var det jeg trodde.

Har en som blir 13 i desember som er skikkelig dårlig. Da må vi se hva vi gjør i morgen

Anonymkode: f16ba...4d0

Du kan ta permisjon uten lønn.

Jeg gjorde det i to dager da 17 åringen her i huset fikk kyssesyken i fjor høst. Han var så dårlig, jeg turte ikke gå fra han.

Anonymkode: 7643d...796

Nok en gang blir vi som får barn i desember tapere. Fikk ikke barnehageplass før barnet var 20 mnd gammel, måtte slutte i barnehagen når hun var 5 1/2 (for å begynne i skolen), mister rett på SFO når 9 1/2 (mens de som er født i januar har det i praksis et år lengre) og enda en gang altså med sykt-barn-dager.

Samfunnet «tjener» penger på kort sikt på at desemberbarna nedprioriteres, men på lengre sikt går det i snitt litt dårligere med dem. 

Anonymkode: 5b04a...534

Annonse

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Nok en gang blir vi som får barn i desember tapere. Fikk ikke barnehageplass før barnet var 20 mnd gammel, måtte slutte i barnehagen når hun var 5 1/2 (for å begynne i skolen), mister rett på SFO når 9 1/2 (mens de som er født i januar har det i praksis et år lengre) og enda en gang altså med sykt-barn-dager.

Samfunnet «tjener» penger på kort sikt på at desemberbarna nedprioriteres, men på lengre sikt går det i snitt litt dårligere med dem. 

Det er en ekstremt urettferdig praksis som går ut over barna. Det burde jo vært frem til den dagen man fyller 13, ikke ut det året man fyller 12. Januarbarn får da muligheten til å ha foreldrene hjemme med seg når de er sjuke nesten 1 år mer enn desemberbarn. Hvem har funnet på en sånn diskriminerende regel, og hvem i all verden har godkjent den? Og hvorfor blir den ikke protestert mer over?

Anonymkode: 21974...a53

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Det er en ekstremt urettferdig praksis som går ut over barna. Det burde jo vært frem til den dagen man fyller 13, ikke ut det året man fyller 12. Januarbarn får da muligheten til å ha foreldrene hjemme med seg når de er sjuke nesten 1 år mer enn desemberbarn. Hvem har funnet på en sånn diskriminerende regel, og hvem i all verden har godkjent den? Og hvorfor blir den ikke protestert mer over?

Anonymkode: 21974...a53

Nettopp! Så her er min stille anonyme protest. ❤️

Jepp, jeg har ett barn født i januar og ett født i desember. Minste har vært nesten et år yngre ved barnehageslutt, skolestart, idrett, konfirmasjon, ungdomsskole. Det merkes godt på prestasjoner både på skolen og i idretten. 

Anonymkode: b030f...f14

Født i desember selv og følte aldri at jeg hengte etter de andre på skolen. På videregående fikk jeg best snitt av jentene i klassen. 

Men kjipt når de andre hadde fylt 18 og kunne gå ut på livet, da ble løsningen å låne førerkortet til en som lignet mye... Kanskje ikke så smart, men ble aldri oppdaget. 

Umulig å lage systemer som gjør alt rettferdig. 

Anonymkode: 03828...f58

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...