Gå til innhold

Når besteforeldre selv er småbarnsforeldre.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ofte vært glad fordi jeg fikk barn tidlig, men jeg ser at det er fordeler og ulemper med både å være veldig ung mor og en voksen mor. Men nå ble det litt aktuelt å tenke på at jeg kunne faktisk hatt ganske mye yngre barn enn jeg har, hvis jeg hadde valgt å få barn med siste mann. Det er jo ikke veldig uvanlig å få det, men hva da når man får barnebarn før egne unger har flyttet hjemmefra. Jeg har jo vært heldig og ha fått mye egentid etter å ha bodd alene, og ungene er jo ute og studerer. Jeg har ingen hjemmeboende, men hvordan ville det vært samtidig som man får barnebarn? Da får man jo aldri tid uten barn på en måte, selv om jeg skjønner at ikke alle har og kan ha barnebarnet så ofte jeg kommer til å ha det. Jeg vet ikke om jeg hadde kunne vært så tilstedeværende for barnebarn med unger i hus selv. Jeg tenker på to av venninne mine som opplever det. Den ene syns det er veldig hyggelig og er sånn overskuddsmenneske de lux. 

Den andre syns det er trist å ikke ha fått noe tid til å bo alene, og hun ville kjent på mindre ansvar for eget når barnebarn kom ( datteren fikk tvillinger på toppen, så hun vil jo hjelpe )  Uansett hvor ofte man har barnebarn så har man jo ikke det "tunge" ansvaret- det blir noe annet når du kan levere det til foreldre. Men da har du den/ de hjemme da. 

Er det noen her som opplever å ha hjemmeboende barn og barnebarn, eller har tanker om hvordan det ville vært for dere? ( De to venninnene mine er noen år eldre enn meg, og har eldre og mer voksne "unger". 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har to barnebarn og et eget barn på 10 år. Da vi valgte å få en attpåklatt så var vi jo klar over at denne situasjonen kunne oppstå og det er virkelig ikke noe problem.

Vi henter fast i barnehagen en gang i uken og har de ofte på overnatting. Om man føler så sterkt for egentid er det jo dumt å få (flere) barn. Jeg har hatt barn i barnehage/grunnskolen i over 30 år og elsker det. 

Anonymkode: ea0a9...580

Skrevet
Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Jeg har to barnebarn og et eget barn på 10 år. Da vi valgte å få en attpåklatt så var vi jo klar over at denne situasjonen kunne oppstå og det er virkelig ikke noe problem.

Vi henter fast i barnehagen en gang i uken og har de ofte på overnatting. Om man føler så sterkt for egentid er det jo dumt å få (flere) barn. Jeg har hatt barn i barnehage/grunnskolen i over 30 år og elsker det. 

Anonymkode: ea0a9...580

Ja, det kan jo være at det ikke er så lurt å få flere barn. Men noen ganger står man i et dilemma, eller man tenker ikke så langt frem? Og det er jo ikke for gitt at man blir besteforeldre heller. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...