Gå til innhold

Å skryte på snap av noen gaver, mens man ikke nevner andre

Anbefalte innlegg

Jeg synes det er frekt å ikke sende et takk, enten ved å ringe eller per sms, men det at hun ikke takker deg på snap behøver ikke å bety at du rangeres lavere enn de andre. Hvordan er du når det kommer til egen bruk av sosiale medier f.eks.? Jeg har en nær venn som er såkalt kjendis, og som også deler mye i sosiale medier. Vedkommende vet at jeg er stikk motsatt. Jeg deler ALDRI noe. Jeg har aldri direkte sagt at jeg ikke ønsker å være med på den digitale utleveringen, men vedkommende kjenner meg godt nok til å vite det. Derfor blir jeg heller aldri spurt. Jeg kunne godt tenkt at det da handler om at jeg ikke er kul eller bra nok, men jeg er heller overbevist om at det handler om respekt. 

Kan det være noe slikt? 

Anonymkode: 14cd4...77c

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

En venninne fylte rundt takk forrige uke. Først kom en snap med tusen takk kjære «Kari» for den flotte gaven. I dag ble det lagt ut nok en bilde med «du er verdens beste Lise, så mye omsorg for meg». Jeg kjøpte en kjempe flott gave levert på døren. Vet den er levert, fikk sms. Men ingen snap eller noe. Er det bare noen som skal fremheves? Kanskje ikke like stas å få av meg? Jeg er voksen, og blir lei meg når det er så tydelig at noen må takkes i offentligheten. 

Anonymkode: b6816...0f3

Har hun takket deg personlig da?
Er det kun den "offentlige" takken du mangler?
Jeg tenker at det er usunt å konkurrere med andre venninner. Du vet ikke hvordan hennes relasjon med Kari eller Lise ser ut, og det kan godt hende at hun er nærmere dem enn hun er med deg. 

Anonymkode: e197f...ad0

ReneRene skrev (4 timer siden):

Åja. Det var...jo på en måte oppklarende. At det ikke handlet om at det var jeg som hang meg opp i detaljer, ikke skjønte norsk kultur, misforsto noe ( som du gjorde her )  eller at jeg "ser verden på en annen måte.... 🙃

Jeg tenker at helt normal høflighet er å takke alle på samme måte når det gjelder hva andre får med seg i en slik kontekst. 

Å ikke bry seg om sånt er mye rarere enn å reagere, for såpass følelse av verdi bør man ha. Men NB!! Det er jo bare mitt syn da! For all del. 

Du misforsto jo. Hvorfor fortsetter du å skrive som om du hadde forstått det riktig?
Ingen noensinne sa at man ikke skulle takke, og heller ikke at det var normalt å ikke bry seg. Men du fortsetter som om dette er det du sitter igjen med.

Anonymkode: e197f...ad0

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Jeg er litt uenig. Jeg føler i sånne situasjoner at hun er tryggere på deg og deres vennskap. Hun trenger ikke bevise noe. Om det gir mening. 

Anonymkode: 7211a...817

Enig med deg. Samme tenkte jeg. 

Anonymkode: fa099...972

Annonse

Blop skrev (15 timer siden):

Så da skal man ikke takke? Det er noe av det rareste jeg har hørt! Voksne folk takker, uansett om det er en upersonlig eller personlig ting. 

Takke jo, men alle blir kanskje ikke takket på offentlig snap. Trodde hun hadde fått sms? Hun regnes vel ikke som en like nær venn sikkert om hun bot langt unna. 

Anonymkode: de8ec...967

Anonym bruker skrev (14 timer siden):

Jeg burde kanskje gjøre det. Samtidig er det litt flaut på en måte, fordi hun vet sikkert at jeg fikk beskjed av pappa at den var levert. Hun sa takk til pappa da 🙈

Men da føler hun vel at hun har takket? Hun ba faren din overbringe takk?

Anonym bruker skrev (55 minutter siden):

Takke jo, men alle blir kanskje ikke takket på offentlig snap. Trodde hun hadde fått sms? Hun regnes vel ikke som en like nær venn sikkert om hun bot langt unna. 

Spesielt når man bor langt unna, burde man sende en takk. På sms, snap, telefonsamtale, fb. Hun har jo virkelig ikke fått takk, selv om mottager takket faren. 

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Men da føler hun vel at hun har takket? Hun ba faren din overbringe takk?

Hun ba han egentlig ikke om det. Hun sa bare takk da han ga den til henne. Uansett synes jeg hun burde takke personlig. I går kveld (bursdagen var på søndag) la hun ut bilde av en blomsterbukett med teksten ala tusen takk flotteste Hegemor for nydelige blomster til min bursdag i går. Og ingenting til meg enda.

Da blir dette notert bak øret til neste gang.

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hun ba han egentlig ikke om det. Hun sa bare takk da han ga den til henne. Uansett synes jeg hun burde takke personlig. I går kveld (bursdagen var på søndag) la hun ut bilde av en blomsterbukett med teksten ala tusen takk flotteste Hegemor for nydelige blomster til min bursdag i går. Og ingenting til meg enda.

Da blir dette notert bak øret til neste gang.

Hadde hun bursdag i forgårds? Da har hun jo knapt hatt tid til å svare enda. Jeg synes du skal gi henne litt mer tid før du blir skuffet. 

Anonymkode: 67cb4...347

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Hadde hun bursdag i forgårds? Da har hun jo knapt hatt tid til å svare enda. Jeg synes du skal gi henne litt mer tid før du blir skuffet. 

Anonymkode: 67cb4...347

Ja, du har nok rett. Nå har det gått to døgn, og det er kanskje mye å forvente. Ble bare litt lei meg når jeg ser at hun poster på story med takkehilsner i hytt og gevær.

Annonse

Jeg skjønner ikke hvorfor ikke folk bare sender ut en felles takkemelding til alle, sånn som "ingen gjemt, ingen glemt" opplegg? Da har man takket alle, og ingen trenger å føle seg utelatt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...