Gå til innhold

Får jeg mindre i barnetrygd når jeg får samboer?

Anbefalte innlegg

Jeg er alenemamma som bor alene med barnet mitt å mottar rundt 3700 kr i barnetrygd. Til sommeren flytter jeg sammen med kjæresten min,som ikke er barnefaren. Vil jeg likevel få mindre i barnetrygd når jeg flytter sammen med kjæresten min?

Anonymkode: e9f55...8e9

Fortsetter under...

Etter 12 mnd reduseres den til det alle gifte får. Hvis dere ikke får felles barn før det er gått et år da. Du er jo ikke aleneforsørger lenger bår du deler utgiftene med en annen voksen

Anonymkode: 41ad8...310

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Etter 12 mnd reduseres den til det alle gifte får. Hvis dere ikke får felles barn før det er gått et år da. Du er jo ikke aleneforsørger lenger bår du deler utgiftene med en annen voksen

Anonymkode: 41ad8...310

Begge to er ferdig med barn. 

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Begge to er ferdig med barn. 

Hvis jeg forstår deg korrekt så har du ett barn du mottar barnetrygd for og da vil jeg tro du også mottar utvidet barnetrygd. Det igjen betyr at etter 12 måneder så il du miste den utvidede barnetrygden som er på ca 2500 kr og du vil kun få en ordinær barnetrygd.

Anonymkode: def3f...d17

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hvis jeg forstår deg korrekt så har du ett barn du mottar barnetrygd for og da vil jeg tro du også mottar utvidet barnetrygd. Det igjen betyr at etter 12 måneder så il du miste den utvidede barnetrygden som er på ca 2500 kr og du vil kun få en ordinær barnetrygd.

Anonymkode: def3f...d17

Okey takk for svar :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...