Gå til innhold

Skifte bleie på baby i stua/soverom på besøk?

Anbefalte innlegg

Her har meg og min sambo 2 vennepar.

En med 1 åring og den andre som har  2 måneder gammel Baby :)  

Nå er dassen/do våres veldig liten.. sikkert litt plass til de kan ta med sånn stelle dings de kan ta med over alt og legge i gulvet. Men nå er jo dassen veldig liten ellers litt plass inne i badekaret . Jeg er ikke vandt med baby og små barn på besøk her. Ofte treffes vi ute i cafe eller hos dem. Nå er jeg ikke så komfortabel med å la folk gå inn i mitt soverommet for å bytte bleier i senga mi. Og er det litt uting også å skifte i stua? 

Hvordan gjør de som har småbarn hos dere når de skal besøke dere?  

Anonymkode: fd6a7...549

Fortsetter under...

Hvordan klarer du å lage så mange problemer av ikke-saker? Så lenge de ikke skifter bleie på spisebordet er det da ett fett hvor det gjøres. Det er små barn det er snakk om, ingenting ved dem er ekkelt. 

Så mitt svar er at de skifter akkurat hvor de vil. 

Anonymkode: 9cbd1...443

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Hvordan klarer du å lage så mange problemer av ikke-saker? Så lenge de ikke skifter bleie på spisebordet er det da ett fett hvor det gjøres. Det er små barn det er snakk om, ingenting ved dem er ekkelt. 

Var dette masse problem? Jasså.

Tenker at skifte hvor man vil i eget hus ja.

ps (bæsj lukter bæsj) 

Anonym bruker skrev (33 minutter siden):

Har skifta på spisestua og jeg :)

Her har folk skifta bleie hvor de enn vil. På kjøkkenbenken eller sofaen eller gulvet. Samma det, er jo ikke sånn at man smører avføringa rundt heller

Anonymkode: 72469...429

Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Var dette masse problem? Jasså.

Tenker at skifte hvor man vil i eget hus ja.

ps (bæsj lukter bæsj) 

Bæsjen til så små barn lukter ikke særlig mye, og det er da det mest naturlige i verden å gi barn en ren bleie. 

Annonse

Anonym bruker skrev (39 minutter siden):

Her har meg og min sambo 2 vennepar.

En med 1 åring og den andre som har  2 måneder gammel Baby :)  

Nå er dassen/do våres veldig liten.. sikkert litt plass til de kan ta med sånn stelle dings de kan ta med over alt og legge i gulvet. Men nå er jo dassen veldig liten ellers litt plass inne i badekaret . Jeg er ikke vandt med baby og små barn på besøk her. Ofte treffes vi ute i cafe eller hos dem. Nå er jeg ikke så komfortabel med å la folk gå inn i mitt soverommet for å bytte bleier i senga mi. Og er det litt uting også å skifte i stua? 

Hvordan gjør de som har småbarn hos dere når de skal besøke dere?  

"Stelle dings"? "Dassen"? Er du en storebror? 

Anonymkode: d817b...1e4

Tenker at der vi spiser, der skiftes ikke bleie…. Og det pga hygiene.

Hadda alltid med meg et tisselaken eller lignende, og skiftet på gulvet der jeg var. Det har folk gjort her i mitt hus også, viss de ikke vil opp på badet.

Eneste jeg har sagt, er at bleia skal ut og ikke i bosset inne, og det har ikke vært noe problem

Anonymkode: 5e385...226

Har ikke tall på hvor mange babyer det har vært hos meg, og hadde badet vært for lite, så hadde de fått låne soverommet. Ingen har byttet bleie i sofaen min. Man går til eget rom i mitt syn. Så jeg skjønner at du ikke vil at de skal bytte bleie i stua, så da må du nesten låne dem soverommet da. Hva er du redd for når de låner det? 

ReneRene skrev (1 time siden):

Har ikke tall på hvor mange babyer det har vært hos meg, og hadde badet vært for lite, så hadde de fått låne soverommet. Ingen har byttet bleie i sofaen min. Man går til eget rom i mitt syn. Så jeg skjønner at du ikke vil at de skal bytte bleie i stua, så da må du nesten låne dem soverommet da. Hva er du redd for når de låner det? 

Vell uhell kan skje, så få å bæsj/tiss i laken/dyne. 

Annonse

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Kan du ikke bare slutte å omgås mennesker til du har øvd deg litt på å bidra mer og være raus. 

Anonymkode: 58f9c...85c

Kan du ikke bare slutte å kommentere om du ikke har noe bedre og si?

Jeg hadde ikke skiftet bleie på barn i sofaen hos folk jeg var på besøk hos. Jeg hadde gått på badet. Det er vel gulvplass nok til at baby/barn kan legges ned og evt foreldre sitte utenfor.

Jeg hadde reagert om folk skiftet bleie i stuen eller soverom. 

Anonymkode: adf3f...d9b

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Vell uhell kan skje, så få å bæsj/tiss i laken/dyne. 

Må jo brette et laken å legge under da? De må jo skifte bleie uansett, så hva er valget hvis det er for trangt på badet? 

Soverommet mitt er alt for kaldt til at eg ville bedt nokon byte på en baby der. 

Eg lagar til stelleplass på benken på vaskerommet om vi ventar babyar på besøk, der er det varmt og tilgang til vatn, men eg hadde ikkje reagert noko på bleieskift i stua heller. Det er ikkje ei løysing eg personleg ville gått for, men eg ser ikkje skaden i det.

Det eg derimot ikkje aksepterer er folk som går inn på kjøkkenet og kastar bleia i bosset der. Bleier skal rett ut i bossdunken, og om dei inneheld nr 2 skal dei i pose først. Ikkje noko grunn til å marinere vond lukt inne.

Her skifter de der det passer best. Jeg har enda ikke opplevd at noen ikke har med seg stellematte, men om det skulle skje så har jeg badehåndklær som kan brettes og legges under. Noen skifter på badegulvet, noen har skiftet på kjøkken- eller spisebord. 

Jeg har hatt drøssevis med babyer på besøk, og har aldri tenkt tanken på at bleie ikke kan skiftes i stua eller på spisebordet f eks. Jeg bretter jo et pledd og legger håndkle over. For et par år siden fikk mannens baby, og da kjøpte jeg en stellematte og slike plastbelagte stelleunderlag. Hos oss må gjestene gjerne skifte tissebleie omså i sofaen mens vi drikker kaffe, og bæsjebleie kanskje på kjøkkenbord evt gulvet, med godt underlag.

Anonymkode: d28bb...65e

Vi har lagt fram en stellemadrass som de kan bruke på badet, badet er lite, men rent og det må gjøres på gulvet.

Jeg synes skifting av bleie ikke er noe man gjør på stue eller kjøkken, æsj. 

Anonymkode: c37f6...a00

Danida skrev (28 minutter siden):

Du misliker jo alt som har med babyer å gjøre.

Sant. Ikke så veldig rart at man da ikke er førstemann til å bli invitert til dåp (når det ikke engang er familie).

Anonymkode: 0e017...d54

Hvorfor iallverden skal noen inn på soverommet i senga di og skifte bleie? Å skifte bleie på en baby i stua er da virkelig ikke noe problem? De fleste har da med seg fullt utstyr. Om du ikke tåler et bleieskift, så bør du vel bare la være å ta imot besøk av noen med baby da. 

Anonymkode: 7de9c...9f2

Har skiftet utallige bleier på mine tre barn. Det aller enkleste er å legge stellematten på gulvet et eller annet sted når man er hos andre. På badet eller i gangen er gode valg. Ville aldri valgt seng eller sofa, men må heller ikke skje på badet.

Bare la dem ordne ut selv uten for mye styr. 

Anonymkode: caf70...e0e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...