Gå til innhold

Poteter og gulrøtter, kutting og koketid

Anbefalte innlegg

Prøver meg i dag for førstegang på ertesuppe med svineknoke.

Det står i oppskriften at når det er 20 minutt igjen av koke-putre-trekketiden så skal gulrøttene i. De er kuttet i slike små "suppe størrelsesbiter".

Det skal ikke potet i, men siden jeg hadde noen poteter liggende kuttet jeg opp disse også. I sånne passe biter som man har i suppe.

Så spørsmålet mitt er egentlig: skal jeg ha potetbåter og gulrotbiter oppi samtidig, eller poteter først? Eller gulrot først?

For som skrevet, ifølge oppskrift skal suppen trekke med kroken i 3 timer, og gulrøttene skal i de siste 20 minutter...

Anonymkode: d46dc...5ec

Fortsetter under...

Du skal vel plukke ut knoken og skjære opp kjøttet på den? Jeg ville tatt opp knoken når den er ferdig, tatt oppi poteter og grønnsaker, og latt suppen småputre mens jeg rensket knoken og skjærte opp kjøttet. Videre kjøttet tilbake i suppa, smake til med ev salt og krydder - vips: ferdig! Deilig med ferskt brød eller ferske rundstykker og smør til.

Anonymkode: 6dd75...b76

Du kan ha det i samtidig.

Jeg koker knoken og tar den ut for rensing mens grønnsakene koker. Når grønnsakene er møre har jeg oppi det rensede kjøttet i biter og smaker til med salt og pepper.

Anonymkode: d8d7d...af4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...