Gå til innhold

Drikker du alkohol?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Drikker rødvin, kun for smakens skyld. Liker ikke rusfølelsen, derfor nøyer jeg meg oftest med ett glass. Prøvd absolutt alle alkoholfrie rødviner som finnes på vinmonopolet her, men ingen er i nærheten mtp smak. Såå irriterende! Alkoholfri øl smaker jo øl, hvorfor kan ingen lage alkoholfri rødvin som også smaker som vanlig rødvin??

Anonymkode: e3051...ca6

I praksis ikke etter at de nye kostholdsrådene kom, og etter at det ble kjent at det ikke finnes noen nedre, «trygg» grense. Har aldri drukket mye, så det er egentlig ikke noe stort tap, selv om jeg er glad i god rødvin. Var ute på en fin restaurant før jul, og da drakk jeg et halvt glass vin til maten for å få helheten i måltidet, så jeg er ikke helt konsekvent, men tenker det er best å unngå alkohol på grunn av helsa og fordi min mor har Alzheimer. 

Anonymkode: 2d209...ae5

Annonse

Jeg drikker lite, og sjelden. Jeg liker ikke følelsen av å være ruset, og slapper fint av uten. Jeg drakk en øl forrige uke, på en jobbmiddag. Drakk et glass rødvin på julebord i desember. Drikker veldig sjelden flere enheter samme kveld. 

Annonse

Jeg drikker alkohol, men ikke ofte nok!
En sjelden gang, kanskje annenhver måned, tar jeg noen øl på byen med venner.
Jeg drikker også alkohol når jeg er på festivaler og konserter der dette er naturlig. Kanskje 3 ganger i året.
Ellers blir det lite, vinflaskene står og surner til eddik på benken.

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Drikker rødvin, kun for smakens skyld. Liker ikke rusfølelsen, derfor nøyer jeg meg oftest med ett glass. Prøvd absolutt alle alkoholfrie rødviner som finnes på vinmonopolet her, men ingen er i nærheten mtp smak. Såå irriterende! Alkoholfri øl smaker jo øl, hvorfor kan ingen lage alkoholfri rødvin som også smaker som vanlig rødvin??

Anonymkode: e3051...ca6

Alkoholfri rødvin smaker bare druesaft, så det er et dårlig alternativ, det er jeg enig i. Men nulløl er godt.

Jeg drikker alkohol, men ikke mye. Sist er faktisk bare et par uker siden, da drakk jeg en halv flaske vin fordelt på to kvelder. Innimellom kan jeg kjenne at jeg har lyst på, og planlegge at jeg skal ta meg et glass til kvelden, men når kvelden kommer så er ikke lysten like sterk. Så da blir det ikke noe. 

Når jeg drikker, så er det fordi det smaker godt, og fordi jeg har gode assosiasjoner uten at jeg klarer helt å forklare det. Av og til så kan jeg kjenne en liten rus, og jeg liker den følelsen, men det er jo ikke alltid det passer.

Ja, jeg drikker endel. Bare nå i helga har jeg drukket 11 øl (småbokser). Forrige helg var jeg på fest og drakk vel en 6pack øl og ei mellomstor flaske bacardi fordelt på to dager. Nytt av året er at jeg drikker kun i helgene, det har gått fint hittil😄

Anonymkode: 73db8...3b3

Drikker sjeldnere og sjeldnere. I 20 åra drakk jeg mye. Nå drikker jeg ca 4-5 ganger i året, og da kun ett glass rødvin til mat. Sist gang var på nyttårsaften. På ferie i Sør Europa tar jeg gjerne et glass vin til maten fordi det er mye god vin der.

Anonymkode: c0892...177

Anonym bruker skrev (På 21.1.2024 den 23.29):

Ja, jeg drikker endel. Bare nå i helga har jeg drukket 11 øl (småbokser). Forrige helg var jeg på fest og drakk vel en 6pack øl og ei mellomstor flaske bacardi fordelt på to dager. Nytt av året er at jeg drikker kun i helgene, det har gått fint hittil😄

Anonymkode: 73db8...3b3

Alkis

Anonymkode: 4a3a0...a09

Ja, jeg drikker alkohol, liker best musserende vin.  Jeg liker smaken, og den avslappende effekten alkoholen gir.  Et godt måltid blir bedre av tilpasset vin.  

Jeg trodde forrige gang jeg drakk alkohol var nyttårsaften, men jeg tenkte meg om, og var på ølsmaking for en uke eller to siden.  

Typisk alkoholforbruk for meg er cirka en flaske vin i måneden.  Jeg spiser stort sett sunn og hjemmelaget mat laget av råvarer.  Hvis jeg drikker et glass pepsi max eller et glass hvitvin så gjør jeg det med god samvittighet.  

Anonymkode: 0f6cd...dc5

Twintipp skrev (9 minutter siden):

Veldig sjeldent! Drakk sist på jentetur i desember. 
Trenger ikke alkohol for og verken ha det gøy eller døyve smerte, så det skjer ikke ofte! 

Hvorfor trengte du alkohol på jentetur da? Kunne du ikke ha det gøy uten?

Anonymkode: 0758b...be4

Ja, jeg drikker alkohol. 1-2 ganger i måneden, kanskje. Helst i bursdagsfeiringer eller julebord, aldri hjemme uten grunn. Drikker meg gjerne full, fordi jeg synes det er gøy. Jo, jeg kan ha det gøy uten, men jeg synes det blir gøyere med. Blir ikke dritings, men godfull. Den sosiale angsten min forsvinner også litt, og det er deilig. 

Anonymkode: 90574...766

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...