Anonym bruker Skrevet 22. januar 2024 #176 Skrevet 22. januar 2024 ReneRene skrev (8 minutter siden): Ja, da har jeg sikkert misforstått hvordan noen bruker uttrykk her. Å kjøre sitt eget løp i et forhold betyr som jeg kjenner uttrykket, å være egoistisk uten å ta hensyn. Det trenger man altså ikke å være selv om tar selvstendige avgjørelser. Og i neste setning står det at du ikke vil at din mann skal høre med deg - dvs da bør han jo helst kjøre eget løp, da. Anonymkode: da00f...569
ReneRene Skrevet 22. januar 2024 #177 Skrevet 22. januar 2024 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Og i neste setning står det at du ikke vil at din mann skal høre med deg - dvs da bør han jo helst kjøre eget løp, da. Anonymkode: da00f...569 Nei. De gjorde avtaler uten å høre med meg. Jeg sa heller aldri at "jeg skal høre med mannen" før jeg lagde avtaler. Det vil ikke si det samme som at vi aldri planla ting og rådføre oss med hverandre. Vi hadde jo familieråd for alle sammen fast en dag i uka ( noe som selvfølgelig ble dels latterliggjort her 🙃 ), så da tok vi opp det meste og derfor hadde vi oversikt.
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2024 #178 Skrevet 22. januar 2024 ReneRene skrev (8 minutter siden): Nei. De gjorde avtaler uten å høre med meg. Jeg sa heller aldri at "jeg skal høre med mannen" før jeg lagde avtaler. Det vil ikke si det samme som at vi aldri planla ting og rådføre oss med hverandre. Vi hadde jo familieråd for alle sammen fast en dag i uka ( noe som selvfølgelig ble dels latterliggjort her 🙃 ), så da tok vi opp det meste og derfor hadde vi oversikt. Så dermed syns du at de som planlegger underveis, nødvendigvis må leve i "vanskelige forhold"? Anonymkode: da00f...569
ReneRene Skrevet 22. januar 2024 #179 Skrevet 22. januar 2024 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Så dermed syns du at de som planlegger underveis, nødvendigvis må leve i "vanskelige forhold"? Anonymkode: da00f...569 La meg nå ha det inntrykket. Det er vel ikke noe problem for deg?
Iiiiik Skrevet 23. januar 2024 #181 Skrevet 23. januar 2024 En av de tingene som oftest slår meg på dette forumet, er hvor glad jeg er for mine vennskap. Jeg har venner som liker meg, som aksepterer at jeg tar mine valg på grunnlag av det som er viktig for meg, og som ikke dømmer meg selv om jeg velger annerledes enn dem. For meg er det en selvfølge at mannen og jeg er et team. Mine aktivteter påvirker ham, og hans aktiviteter påvirker meg. Om jeg da sier "skal høre med mannen", "må dobbeltjekke med mannen" eller "jeg skal bare sjekke vår felles kalender" provoserer ikke venninnene mine, og det kunne ikke falt inn meg å tenke at en venninnes mann var kontrollerende hvis det eneste tegnet var at hun sa "sorry, det passer ikke allikevel, for Hans har et viktig møte som må prioriteres". Prøv å være litt rausere mot omgivelsene deres, da får dere raushet tilbake. Blindsporet på hvorvidt kollisjoner kan oppstå eller ikke er helt irrelevant, hvis det for noen er nyttig å sikre at kollisjoner unngås.
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2024 #182 Skrevet 23. januar 2024 ReneRene skrev (17 timer siden): Nei. De gjorde avtaler uten å høre med meg. Jeg sa heller aldri at "jeg skal høre med mannen" før jeg lagde avtaler. Det vil ikke si det samme som at vi aldri planla ting og rådføre oss med hverandre. Vi hadde jo familieråd for alle sammen fast en dag i uka ( noe som selvfølgelig ble dels latterliggjort her 🙃 ), så da tok vi opp det meste og derfor hadde vi oversikt. Du er klar over at familieråd hvor dere tok opp det meste en gang i uken er bare en annen måte å avklare med mannen på? Anonymkode: d1cbf...68c
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2024 #183 Skrevet 23. januar 2024 Å høre med hverandre er ikke noe annet enn respekt for partneren, det er tross alt den som blir hjemme med barna. Å høre er ikke det samme som å spørre om lov. Anonymkode: c0fe8...41f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå