Gå til innhold

"Må høre med mannen"

Anbefalte innlegg

ReneRene skrev (4 minutter siden):

Kan ikke du sjekke hvor mange som kommenterer det jeg skriver? 

Jeg svarer på det som er relevant til tema, og skjønner svært lite av mye annet her 🙃

Det er mange forskjellige som kommenterer på dine kommentarer. Ingen krever at du svarer alle. Men det gir deg en boost, gjør det ikke? Du blir liksom litt viktig, betyr noe? 

Anonymkode: 0de4a...926

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Det er mange forskjellige som kommenterer på dine kommentarer. Ingen krever at du svarer alle. Men det gir deg en boost, gjør det ikke? Du blir liksom litt viktig, betyr noe? 

Ja, det er veldig mange også, og jeg svarer selvfølgelig når det handler om tema hvis det er en diskusjon. Det er det diskusjoner går ut på, og jeg argumenterer selvsagt hvis jeg syns den som kommenterer det jeg skriver er uklar på noen måte, eller viser tydelig at den misforstår eller ikke oppfatter det jeg faktisk skriver. Som når en her ikke kunne skjønne at jo sjeldnere to personer gjør noe, jo mer påfallende er det at de gjør det plutselig til samme tid på samme dag.

Og jeg syns du må spørre deg selv hvorfor du tenker at oppmerksomheten her skal få meg til å føle meg viktig på noen måte. 

ReneRene skrev (10 minutter siden):

Kan ikke du sjekke hvor mange som kommenterer det jeg skriver? 

Jeg svarer på det som er relevant til tema, og skjønner svært lite av mye annet her 🙃

Ca 1/3 av svarene er dine alene. Ser du ikke at det ikke er sunn oppførsel? Dette er det du velger å bruke helgen på. 

ReneRene skrev (På 20.1.2024 den 22.58):

Enig.. 

Jeg liker at mennesker er selvstendige og inngår kompromisser. Det er også veldig sjeldent at et par gjør avtaler på samme dag til samme klokkeslett. Hva er oddsen for det? 🙂

Ikke sant? Det er belegg for det jeg ytrer her. 

Oddsen? Ganske høy. Det er ofte vi opplever at vi har lagt planer som kræsjer, og må omrokkere

Anonymkode: 07261...cf6

ReneRene skrev (7 timer siden):

Ja, det er veldig mange også, og jeg svarer selvfølgelig når det handler om tema hvis det er en diskusjon. Det er det diskusjoner går ut på, og jeg argumenterer selvsagt hvis jeg syns den som kommenterer det jeg skriver er uklar på noen måte, eller viser tydelig at den misforstår eller ikke oppfatter det jeg faktisk skriver. Som når en her ikke kunne skjønne at jo sjeldnere to personer gjør noe, jo mer påfallende er det at de gjør det plutselig til samme tid på samme dag.

Og jeg syns du må spørre deg selv hvorfor du tenker at oppmerksomheten her skal få meg til å føle meg viktig på noen måte. 

Prinsippet for at to personer gjør noe samtidig i dette tilfellet, er ikke tilstede. At noen i en annen tråd har sagt at de ikke har tid til å treffe venner, har ingenting med denne tråden å gjøre. Skjønner du ikke det?

Anonymkode: 97920...2bc

Annonse

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Mulig det hadde spart de mye arbeid om de hadde hørt med hverandre på forhånd…

Så lenge det skjer så ofte, så er det også mulig de bør ha litt mer forutsigbarhet i hverdagen 😀

ReneRene skrev (1 minutt siden):

Så lenge det skjer så ofte, så er det også mulig de bør ha litt mer forutsigbarhet i hverdagen 😀

Hvorfor skal man ha forutsigbarhet? Det er jo dritkjedelig å detaljplanlegge alt. Livet skjer og det er ofte det uplanlagte som er morsomst. 

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor skal man ha forutsigbarhet? Det er jo dritkjedelig å detaljplanlegge alt. Livet skjer og det er ofte det uplanlagte som er morsomst. 

Mulig du syns det er kjedelig, men grunnen er normalt trygghet og mye mindre stress. Det går jo under livsstilsykdommer det også, som utbrenthet og andre fysiske tilstander. Men så er det jo dere som syns det er mer spennende, og da er det selvsagt også greit å "ikke høre med mannen" 

ReneRene skrev (16 minutter siden):

Mulig du syns det er kjedelig, men grunnen er normalt trygghet og mye mindre stress. Det går jo under livsstilsykdommer det også, som utbrenthet og andre fysiske tilstander. Men så er det jo dere som syns det er mer spennende, og da er det selvsagt også greit å "ikke høre med mannen" 

Det at dagen er mindre planlagt fører jo ikke nødvendigvis til stress. Så lenge man har nok tid til det man skal og mulighet til å endre planer så fører jo ikke det til stress. Det som da er viktig er å ha kommunikasjonen i orden. Om jeg da avtaler å treffe Lise uten å høre med mannen og han avtaler å jobbe overtid uten å høre med meg og så skal barnet på aktivitet og ingen hjemme som kan kjøre så kan det lett bli stress for å finne løsninger. Hører man med hverandre før man planlegger aktiviteter og før man f.eks. bare ikke kommer hjem fordi man blir lengre på jobb så blir det ikke stress :) 

Anonymkode: a3e4e...294

ReneRene skrev (23 minutter siden):

Å være impulsiv medfører da ikke automatisk stress. Jeg hadde hatt større risiko for å bli utbrent om vi alltid måtte følge planene slavisk. Å ta ting på sparket er null stress fordi jeg hører med mannen først. Om vi venter til ting kræsjer før vi snakker sammen blir det kaos og kav. 

Annonse

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Det at dagen er mindre planlagt fører jo ikke nødvendigvis til stress. Så lenge man har nok tid til det man skal og mulighet til å endre planer så fører jo ikke det til stress. Det som da er viktig er å ha kommunikasjonen i orden. Om jeg da avtaler å treffe Lise uten å høre med mannen og han avtaler å jobbe overtid uten å høre med meg og så skal barnet på aktivitet og ingen hjemme som kan kjøre så kan det lett bli stress for å finne løsninger. Hører man med hverandre før man planlegger aktiviteter og før man f.eks. bare ikke kommer hjem fordi man blir lengre på jobb så blir det ikke stress :) 

Anonymkode: a3e4e...294

Jeg fikk spørsmål om hvorfor man bør ha forutsigbarhet, og det var det jeg svarte på. 

Og nei, det må ikke "nødvendigvis" flere til mer stress - men for noen av oss vil det altså det. Jeg liker å vite hvordan de to nærmeste ukene ser ut- minst. Og dermed er det også rom for å gjøre avtale en sjelden gang uten å "høre med mannen"  🙂 ingen av oss flippa ut om det ble en uforutsett hendelse og avtale en sjelden gang 😀

ReneRene skrev (3 minutter siden):

Jeg fikk spørsmål om hvorfor man bør ha forutsigbarhet, og det var det jeg svarte på. 

Og nei, det må ikke "nødvendigvis" flere til mer stress - men for noen av oss vil det altså det. Jeg liker å vite hvordan de to nærmeste ukene ser ut- minst. Og dermed er det også rom for å gjøre avtale en sjelden gang uten å "høre med mannen"  🙂 ingen av oss flippa ut om det ble en uforutsett hendelse og avtale en sjelden gang 😀

Sånn liker du det, mens jeg får kløe av å leve et så forutsigbart liv. Folk er forskjellige, det jeg syns er dumt er at du, og andre, mener at å kommunisere med partneren sin før man avtaler noe er en dårlig ting, som faktisk tyder på at man har et dårlig forhold. 

Sånn liker du det, mens jeg får kløe av å leve et så forutsigbart liv. Folk er forskjellige, det jeg syns er dumt er at du, og andre, mener at å kommunisere med partneren sin før man avtaler noe er en dårlig ting, som faktisk tyder på at man har et dårlig forhold. 

Kanskje det nettopp har med ord og formulering å gjøre som en var inne på her?  I mitt tilfelle er det nok det. 

ReneRene skrev (3 minutter siden):

Kanskje det nettopp har med ord og formulering å gjøre som en var inne på her?  I mitt tilfelle er det nok det. 

Hva mener du? Hva er det ved ‘jeg skal høre med mannen’ som antyder at man er i et vanskelig forhold?

Hva mener du? Hva er det ved ‘jeg skal høre med mannen’ som antyder at man er i et vanskelig forhold?

Det høres veldig uselvstendig ut, og det kan gi meg dårlige vibber rett og slett. 

ReneRene skrev (1 minutt siden):

Det høres veldig uselvstendig ut, og det kan gi meg dårlige vibber rett og slett. 

Jeg skjønner ikke hva som er uselvstendig ved å samkjøre familielivet. Det som gir meg dårlige vibber er dem som insisterer på å kjøre sitt eget løp uten engang å vurdere om det skaper problemer for partneren. Det er egoistisk og lite omtenksomt. 

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Jeg skjønner ikke hva som er uselvstendig ved å samkjøre familielivet. Det som gir meg dårlige vibber er dem som insisterer på å kjøre sitt eget løp uten engang å vurdere om det skaper problemer for partneren. Det er egoistisk og lite omtenksomt. 

Fordi formuleringen høres ut som at mannen må spørres før man kan ta en avgjørelse- ergo uselvstendig. Eller også som jeg skrev, at han blir brukt som unnskyldning for å unngå og gjøre avtale.  Man kjører ikke sitt eget løp selv om man er selvstendig. Jeg hadde da heller ikke likt at eksene hadde sagt de måtte høre med meg. 

Vi har jo ulike syn på dette ut fra hvilken personlighet vi er. Jeg må jo bare si hva JEG mener og tenker. Jeg sier ikke at det må være sånn jeg får inntrykk av. 

Jeg og mannen er et team. Klart vi sjekker med hverandre før vi tar avgjørelser på kan påvirke den andre. Vi reiser mye begge to, så det å ha litt kommunikasjon handler ikke om å være lite selvstendig. Han gjør jo det samme. 

Anonymkode: b8afa...a03

ReneRene skrev (22 timer siden):

Herreguud. Skal du begynne å diktere hvordan jeg skal skrive også nå 😀 hva har mistenksomhet med dette å gjøre?

F eks at du insisterer på at de som sier dette, enten lever i et vanskelig forhold eller helst ikke vil bli med på aktiviteten. Da mistenker du jo at de egentlig har en skjult intensjon. 

Anonymkode: da00f...569

ReneRene skrev (10 timer siden):

Man kjører ikke sitt eget løp selv om man er selvstendig. Jeg hadde da heller ikke likt at eksene hadde sagt de måtte høre med meg. 

Disse to setningene motsier hverandre. 

Anonym bruker skrev (31 minutter siden):

F eks at du insisterer på at de som sier dette, enten lever i et vanskelig forhold eller helst ikke vil bli med på aktiviteten. Da mistenker du jo at de egentlig har en skjult intensjon. 

Jeg har ikke insistert. Jeg skrev at det er det inntrykket jeg får, men det trenger ikke være sånn. 

Anonym bruker skrev (32 minutter siden):

Disse to setningene motsier hverandre. 

Ja, da har jeg sikkert misforstått hvordan noen bruker uttrykk her. Å kjøre sitt eget løp i et forhold betyr som jeg kjenner uttrykket, å være egoistisk uten å ta hensyn. Det trenger man altså ikke å være selv om tar selvstendige avgjørelser. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...