Gå til innhold

"Må høre med mannen"

Anbefalte innlegg

Skrevet
Danida skrev (33 minutter siden):

"Dere"... De fem stykkene du tror du har kontakt med? Som er de samme som du leste innlegg fra i forrige uke?

Jeg tror ikke noen bør henge seg opp i uttrykket "dere" lenger. "Vi" blir nok minst like ofte brukt her inne. Minst 🙂

Videoannonse
Annonse
Skrevet
ReneRene skrev (1 minutt siden):

Jeg tror ikke noen bør henge seg opp i uttrykket "dere" lenger. "Vi" blir nok minst like ofte brukt her inne. Minst 🙂

Sikkert av folk som mener "jeg og ektefellen min", da?

Det er en merkelig vrangforestilling å tro at "alle andre" er samkjørte og har blitt enige om hva de skal svare og mene....

Skrevet

Vi har ei svær tavle på kjøleskapet der vi noterer avtaler. Ingen spør den andre om lov, men vi sjekker på kalenderen om det passer. 
Min sønn har en kamerat, som moren alltid svarer «må høre med xxx om det passer» når jeg sender melding og inviterer barnet på besøk. Jeg får litt dårlige vibber av det. Tenker hun er veldig underkuet. 

Anonymkode: e042a...a04

Skrevet
Danida skrev (40 minutter siden):

Kveruleringen ligger jo i at du antar at du har snakket med *alle* andre her om temaene. Så du ansvarliggjør folk du aldri har diskutert med før for påstander som er sagt av noen andre.

F eks dette du sier her: "i gjentatte diskusjoner her inne, så blir det gang på gang ytret at venner blir nedprioritert". Du har sikkert lest at noen sier det. Men det er bare veldig rart å gå ut fra at du snakker med akkurat de samme som en tilfeldig tidligere gang, og svare dem som om de har ytret dette. De har ikke det. 

Dette er tull. Det er ikke så mange brukere på dette forumet, og jeg kan sånn umiddelbart huske tre tråder om tema, og hvor muligens en eller to traff venner jevnlig. Og en tråd hvor mange var rimelig nedlatende når de svarte at jeg "måtte jo forstå" at når man har familie så blir venner nedprioritert. Også i denne tråden er det jo helt tydelig at de fleste har veldig travle liv på hjemmebane. Så det var bare en kommentar at det da må være en sjelden tilfeldighet om begge gjorde en avtale på samme tid på samme dag 🙃

Skrevet
ReneRene skrev (2 minutter siden):

Dette er tull. Det er ikke så mange brukere på dette forumet, og jeg kan sånn umiddelbart huske tre tråder om tema, og hvor muligens en eller to traff venner jevnlig. Og en tråd hvor mange var rimelig nedlatende når de svarte at jeg "måtte jo forstå" at når man har familie så blir venner nedprioritert. Også i denne tråden er det jo helt tydelig at de fleste har veldig travle liv på hjemmebane. Så det var bare en kommentar at det da må være en sjelden tilfeldighet om begge gjorde en avtale på samme tid på samme dag 🙃

Men du har verken jobb, mann eller hjemmeboende barn, så hvordan relaterer dette til deg? Du er jo fri som en fugl og kan gjøre akkurat som du vil!

Anonymkode: c3f8e...604

Skrevet
Danida skrev (3 minutter siden):

Sikkert av folk som mener "jeg og ektefellen min", da?

Det er en merkelig vrangforestilling å tro at "alle andre" er samkjørte og har blitt enige om hva de skal svare og mene....

Ikke sant? Men når noen vil hevde sin rett eller være mot noe, så er det "vi" med en gang 😀

Er ikke det litt ironisk? 

Dessuten. Jeg er outcast her inne, og mulig det er et par til. Jeg tror jeg med full rett kan si "dere" av kun den grunn 😀

Skrevet
ReneRene skrev (1 minutt siden):

Det er ikke så mange brukere på dette forumet,

Det er mange tusen brukere her. Det er et antall mer aktive, dem kan man sikkert telle tresifret, men sporadiske brukere er det MANGE av. 

Men siden du har bestemt deg for din sannhet, og jeg ikke ønsker å piske en død hest i 5 nye sider inntil det penetrerer pannebrasken din, så avslutter jeg her. 

Skrevet
ReneRene skrev (Akkurat nå):

Ikke sant? Men når noen vil hevde sin rett eller være mot noe, så er det "vi" med en gang 😀

Er ikke det litt ironisk? 

Dessuten. Jeg er outcast her inne, og mulig det er et par til. Jeg tror jeg med full rett kan si "dere" av kun den grunn 😀

Hvilke "noen" hevder sin rett gjennom å si "vi"?

Du er ikke outcast. Det insisterer du i alle fall på at aldri har skjedd. 
At du blir motsagt eller blir upopulær er vel egentlig ikke noen andres skyld? Da betyr i så fall "dere" kun "de jeg ikke er".

Skrevet

Siden det likevel er så avsporet som det er: Ingen som reagerer på at noen brukere endrer måte å skrive på i løpet av døgnet? Om så er tilfelle så kan jo dette være forklaringen på at det kan være vanskelig å huske alt som er skrevet når det ikke er en selv som skriver alt? 

Anonymkode: a3e4e...294

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Siden det likevel er så avsporet som det er: Ingen som reagerer på at noen brukere endrer måte å skrive på i løpet av døgnet? Om så er tilfelle så kan jo dette være forklaringen på at det kan være vanskelig å huske alt som er skrevet når det ikke er en selv som skriver alt? 

Kanskje en selv skriver alt, men endrer personlighet ut over natta.

Anonymkode: da00f...569

Skrevet
ReneRene skrev (13 minutter siden):

Det er nok brukere til at det ikke er tull. Jeg har aldri svart i en tråd der spørsmålet har vært hvor ofte jeg treffer venner. Har forsåvidt ikke lest noen heller, såvidt jeg kan huske. Om de to eller tre har svart I en tråd at de treffer venner jevnlig og neste tråd fikk du beskjed om at du måtte forstå at man har familie og travle liv på hjemmebane, slik at man ikke har tid til venner, betyr ikke det at det er gjengs for alle som er på dette forumet.  Det er ikke sikkert at de som svarte i den tråden svarer i denne tråden engang.  Dessuten er det -igjen- fint om du kan linke til disse trådene du har lest dette.  Det er veldig lett å slenge ut at du har lest det, og det er det som er sannheten. Du er jo aktiv på andre forum og,  så det kan jo hende du blander hvor du har lest det. 

Anonymkode: 97920...2bc

Skrevet
ReneRene skrev (27 minutter siden):

Men tror du at man bare gjør avtaler med venner? Kan det ikke være hobby, trening, forening, jobb osv osv man trenger å samkjøre. Du virker svært ensporet i tankegangen. 

Anonymkode: 0de4a...926

Skrevet
Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Jeg har også stilt spørsmålet om dette. Jeg finner ingen annen forklaring på hvorfor det virker som brukeren faktisk glemmer hva hn selv har skrevet og argumenterer mot seg selv ganske ofte. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Dessuten er det -igjen- fint om du kan linke til disse trådene du har lest dette.  Det er veldig lett å slenge ut at du har lest det, og det er det som er sannheten. Du er jo aktiv på andre forum og,  så det kan jo hende du blander hvor du har lest det. 

Anonymkode: 97920...2bc

Hun "kan" jo ikke legge ut linker, vettu. Det er liksom helt umulig!

Anonymkode: da00f...569

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Men tror du at man bare gjør avtaler med venner? Kan det ikke være hobby, trening, forening, jobb osv osv man trenger å samkjøre. Du virker svært ensporet i tankegangen. 

Du får lese HI på nytt. Det står faktisk venninner der. 

Skrevet

Du får lese HI på nytt. Det står faktisk venninner der. 

Ja, men diskusjonen utvikler seg. 

Jeg skjønner heller ikke argumentet om at om man møter venner sjelden så skal det noe til at avtalene kræsjer de (få) gangene man avtaler - hyppigheten på avtaler har da ingenting å si om det. 

Det er også rart at du fremdeles tror at vi er en liten gruppe her inne. Det er et forum med mange tusen brukere, likevel insisterer du på at ‘dere’ har sagt sånn og slik uten å ta høyde for at det er forskjellige brukere i de forskjellige trådene. 

Skrevet

Jeg er aktiv i lokalpolitikken. Det betyr at jeg er på møter flere kvelder i uka, i tillegg til at flere helger i året går med til politisk arbeid. Jeg jobber også 100%. Jeg har altså full jobb på dagtid, politikken tilsvarer minst 50% ettermiddag/ kveld/ helg. Derfor er det helt på sin plass, mener jeg, at mannen min skal få være med å bestemme på den lille fritiden vi har sammen😅.

Anonymkode: 2c62a...bab

Skrevet

Jeg sa det selv i dag, faktisk. 

En venninne spurte om jeg ville gå tur med henne på onsdag. Da er det trening for ungene og siden mannen har sagt at han må jobbe sent noen dager denne uken, så måtte jeg selvsagt sjekke med han før jeg gjorde en avtale med venninnen min. Jeg hadde fått latterkrampe om hun hadde reagert negativt på det. 

Skrevet (endret)
Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Ja, men diskusjonen utvikler seg. 

Jeg skjønner heller ikke argumentet om at om man møter venner sjelden så skal det noe til at avtalene kræsjer de (få) gangene man avtaler - hyppigheten på avtaler har da ingenting å si om det. 

Det er også rart at du fremdeles tror at vi er en liten gruppe her inne. Det er et forum med mange tusen brukere, likevel insisterer du på at ‘dere’ har sagt sånn og slik uten å ta høyde for at det er forskjellige brukere i de forskjellige trådene. 

Selvfølgelig har hyppigheten noe å si. Hvis hverken jeg eller en venninne nesten aldri tar buss, så skal det være en rar tilfeldighet at vi tok samme buss til samme tidspunkt. Det må du jo se? 

Det var nå bare et av argumentene også- og jeg skjønner ikke hvorfor denne diskusjonen var så engasjerende?  Jeg ville aldri sagt at "jeg skal høre med mannen". Andre vil det.  Det er jo alt- vi ser ulikt på det fordi vi er forskjellige personer. 

Endret av ReneRene
Skrevet
ReneRene skrev (4 minutter siden):

Selvfølgelig har hyppigheten noe å si. Hvis hverken jeg eller en venninne nesten aldri tar buss, så skal det være en rar tilfeldighet at vi tok samme buss til samme tidspunkt. Det må du jo se? 

Det var nå bare et av argumentene også- og jeg skjønner ikke hvorfor denne diskusjonen var så engasjerende?  Jeg ville aldri sagt at "jeg skal høre med mannen". Andre vil det.  Det er jo alt- vi ser ulikt på det fordi vi er forskjellige personer. 

« Jeg ville aldri sagt at "jeg skal høre med mannen". Andre vil det» 

Det hadde holdt, det. Men du bare klarer ikke å la være den evinnelige mistenksomheten din, selv ikke i situasjoner hvor du ikke har noe rolle 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

« Jeg ville aldri sagt at "jeg skal høre med mannen". Andre vil det» 

Det hadde holdt, det. Men du bare klarer ikke å la være den evinnelige mistenksomheten din, selv ikke i situasjoner hvor du ikke har noe rolle 

Herreguud. Skal du begynne å diktere hvordan jeg skal skrive også nå 😀 hva har mistenksomhet med dette å gjøre?

Skrevet
ReneRene skrev (2 minutter siden):

Herreguud. Skal du begynne å diktere hvordan jeg skal skrive også nå 😀 hva har mistenksomhet med dette å gjøre?

Ja det kan jeg godt. Du dikterer jo hvordan vi andre skal skrive. Men det gjelder kanskje bare alle andre enn deg selv? Litt vanskelig å henge med når du aldri er konsekvent. 
Og som nevnt over, du må ikke kverulere på alt. Innimellom går det an å ta 2 skritt tilbake og se om tusen fluer har rett 

Skrevet
ReneRene skrev (15 minutter siden):

Det er jo du som er aller mest engasjert av alle i denne tråden. Så rart at det overrasker deg. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Det er jo du som er aller mest engasjert av alle i denne tråden. Så rart at det overrasker deg. 

Kan ikke du sjekke hvor mange som kommenterer det jeg skriver? 

Jeg svarer på det som er relevant til tema, og skjønner svært lite av mye annet her 🙃

Skrevet

Kan ikke du sjekke hvor mange som kommenterer det jeg skriver? 

Jeg svarer på det som er relevant til tema, og skjønner svært lite av mye annet her 🙃

Nettopp. Du skjønner svært lite av mye. Ser du ikke egne begrensninger?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...