Gå til innhold

"Må høre med mannen"

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Du får tro oss andre når vi sier at det ikke er uhyre sjelden i våre liv. For det er det nemlig ikke.

Anonymkode: aa443...ada

Jo, det er det. Absolutt også 😆

Videoannonse
Annonse
Skrevet
ReneRene skrev (2 minutter siden):

Herregud du kverulerer!! Dette vet vel ikke du?? Skjerp deg!

Anonymkode: 05f5b...e07

Skrevet
ReneRene skrev (1 minutt siden):

Så du mener alle vi som sier at det ikke er sjelden i våre liv lyver? Du har fasiten altså? Det er jammen godt gjort å ha så god oversikt over våre liv som du har.

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Så du mener alle vi som sier at det ikke er sjelden i våre liv lyver? Du har fasiten altså? Det er jammen godt gjort å ha så god oversikt over våre liv som du har.

Jeg ser jo hva dere skriver ellers her. Det harmonisere ikke AKKURAT 🙂 de fleste her nedprioritererer venner så lenge de har FAMILIE. For de er fullbooket og har ikke TID.

Nemlig 😀

Skrevet

Jeg ser jo hva dere skriver ellers her. Det harmonisere ikke AKKURAT 🙂 de fleste her nedprioritererer venner så lenge de har FAMILIE. For de er fullbooket og har ikke TID.

Nemlig 😀

Det kan jo være at mannen min ikke skal treffe en kompis, men skal på kamp som ble flyttet med eldste (der han er trener for laget) eller noen må kjøres i en bursdag osv. Dine svar er så arrogante og du viser en sånn forakt for oss andre i mange tråder. Mulig du er en hyggelig person irl, men her inne er du en som pisser på andre. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Herregud du kverulerer!! Dette vet vel ikke du?? Skjerp deg!

Du. Jeg har vært på dette forumet en stund nå. Ingen her profiterer venner. De blir NEDprioritert når man har familie , for det fins ikke TID til slike fornøyeligheter! 

Da skal det litt til at de sjeldne gangene begge plutselig vil møte venner, kolliderer 😀

Skrevet
ReneRene skrev (5 minutter siden):

Nemlig 😀

Sier hun som bor på nett selv etter den oppdiktede datteren har fått barn i disse dager. 

Skrevet

Sier hun som bor på nett selv etter den oppdiktede datteren har fått barn i disse dager. 

Fiktiv sønn! 💙 Hold tunga rett i munnen. 😂

Anonymkode: e1698...69c

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Det kan jo være at mannen min ikke skal treffe en kompis, men skal på kamp som ble flyttet med eldste (der han er trener for laget) eller noen må kjøres i en bursdag osv. Dine svar er så arrogante og du viser en sånn forakt for oss andre i mange tråder. Mulig du er en hyggelig person irl, men her inne er du en som pisser på andre. 

Så slutt å gjør dere til da?! Kanskje derfor jeg blir "arrogant" her? Vær mer ærlige kanskje? 

Skrevet

Fiktiv sønn! 💙 Hold tunga rett i munnen. 😂

Anonymkode: e1698...69c

Sliter med å holde styr på alle historiene 😂😂😂

Skrevet

Så slutt å gjør dere til da?! Kanskje derfor jeg blir "arrogant" her? Vær mer ærlige kanskje? 

Gjør oss til? Vi er ærlige. Du beskylder oss for å lyve.

Skrevet
ReneRene skrev (5 minutter siden):

Du. Jeg har vært på dette forumet en stund nå. Ingen her profiterer venner. De blir NEDprioritert når man har familie , for det fins ikke TID til slike fornøyeligheter! 

Da skal det litt til at de sjeldne gangene begge plutselig vil møte venner, kolliderer 😀

Hvem har sagt at begge skal møte venner? Når jeg sjekker med min mann er det ikke for å sjekke om han skal ut med venner, det er for å sjekke om vi da klarer alle de andre forpliktelsene i livene våre barn, jobb, frivillighet osv. 

Håper ingen profiterer på venner - mulig det er noe du satser på.

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Gjør oss til? Vi er ærlige. Du beskylder oss for å lyve.

Nei. Jeg beskylder dere ikke for noe. Men jeg tror forskjell er at jeg leser og ser. Jeg trur flertallet her er mest opptatt av å fremstå på en viss måte. Dere er så opptatt av å fremstå, og så er det trådene hvor alt faller til grunn, Gang på gang. Alt er selvmotsigende her 🙂

Skrevet

Hvem har sagt at begge skal møte venner? Når jeg sjekker med min mann er det ikke for å sjekke om han skal ut med venner, det er for å sjekke om vi da klarer alle de andre forpliktelsene i livene våre barn, jobb, frivillighet osv. 

Håper ingen profiterer på venner - mulig det er noe du satser på.

Ikke sant Alle forpliktelser 🙃

Skrevet
ReneRene skrev (3 minutter siden):

Ikke sant Alle forpliktelser 🙃

Ikke sant🥷🌾💄🦷🎁😏😇🤪🥸

Skrevet
ReneRene skrev (6 timer siden):

Nemlig 😀

Og hvorfor har man ikke TID? Kan det være fordi man har mange planer? Og er det da ikke naturlig at partneren også har planer? Og at det da skjer rimelig ofte at man må samkjøre disse planene. Og altså da bør ‘høre med mannen’. 

Anonymkode: 0de4a...926

Skrevet
ReneRene skrev (6 timer siden):

Dere? Du skjønner fremdeles ikke at vi er mange som svarer her? 

Skrevet
ReneRene skrev (8 timer siden):

Hvor ofte har du gjort en avtale som partneren din på samme dag og samme tidspunkt? 

Det holder jeg ikke regnskap over, men det har skjedd mange ganger. Da må en av oss bli hjemme, eller vi prøver å få tak i barnevakt.

Anonymkode: 1317a...c48

Skrevet

Her kicker jo diagnosen inn igjen. Det blir slitsomt når ALT må detaljforklares. 

Og hvis det funker for meg og 100 andre å bare sjekke med mannen/kona før man avtaler noe, så må vel det være greit? 

«liker du blå eller gul?» 

«jeg liker blå»

»hvorfor det? Gul er finere! Du hadde en gul genser på deg forrige uke! Du lyver!!» 

Anonymkode: c3f8e...604

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Her kicker jo diagnosen inn igjen. Det blir slitsomt når ALT må detaljforklares. 

Og hvis det funker for meg og 100 andre å bare sjekke med mannen/kona før man avtaler noe, så må vel det være greit? 

«liker du blå eller gul?» 

«jeg liker blå»

»hvorfor det? Gul er finere! Du hadde en gul genser på deg forrige uke! Du lyver!!» 

Og ikke minst:

I flere andre tråder har dere påstått at dere liker gul best! Jeg leser og ser. Dette forumet altså. Påstå at du liker blå best når dere helt tydelig er gule. 

Skrevet
ReneRene skrev (9 timer siden):

Nei akkurat 

*Du, jeg har gjort avtale med Hanna til tirsdag " 

" Å. Jeg har gjort avtale med Oskar. Hvordan løser vi det?" 

"Jeg har ikke sett Hanna på seks måneder. Du møtte Oskar forrige uke. Så da syns jeg at det er min tur!" 

" Ja. Du har nok rett. " 

For eksempel!? 

Hva med heller å avtale først slik at den man har avtalt med slipper å bli skuffa eller må endre sine planer i en ellers travel hverdag? Kanskje har en evt partner også der satt sine planer på vent grunnet min avtale med en venn? Hvorfor skal min arroganse gå på bekostning av andre? 

ReneRene skrev (8 timer siden):

Hvor ofte har du gjort en avtale som partneren din på samme dag og samme tidspunkt? 

Vi kan gjøre avtaler til samme tidspunkt flere ganger per uke om vi ikke snakker sammen. Vi har jobb, studier, politiske verv, verv i barnas aktiviteter, treninger - og venner. Vi prøver ganske hardt å få tid til alt og alle, i tillegg til at vi av og til prøver å få tid til hverandre og ikke bare en 5 min kjappis på badet hvor vi så rett etterpå løper i hver sin retning. Målet vårt er samarbeid, ikke god tid annenhver uke mens barna er hos ekspartner som ikke vi kunne respektere nok til å avtale med på forhånd. 

Du må virkelig slutte å tro du kjenner til alle årsaker og virkeligheter, alle familier og deres begrunnelser for sine valg. Ditt narrativ er kun ditt. 

Anonymkode: bd259...925

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Og ikke minst:

I flere andre tråder har dere påstått at dere liker gul best! Jeg leser og ser. Dette forumet altså. Påstå at du liker blå best når dere helt tydelig er gule. 

Eller 

«nei det står ikle at du liker gul, men jeg leser mellom linjene!»

Skrevet
ReneRene skrev (10 timer siden):

Ja, det kan man. Men det betyr at man ikke kan svare spontant og ta avgjørelser uten at tredjepart må vente.

Jeg blir skeptisk. Man råder over eget liv i forhold også. Og man gjør uhyre sjelden avtaler på samme dag til samme tid ,🙂 Det blir mer rare tilfeldigheter, og det tar vi jo normalt ikke høyde for. Da er man ekstra på vakt! ? 

Det er helt tydelig at du har levd ett ekstremt kjedelig liv hvor svært lite skjer. I min familie (og det samme gjelder hos familie og venner) skjer det mye, og vi ville måtte avlyst avtaler ofte hvis vi ikke først sjekket med hverandre om det passer.

Anonymkode: d1cbf...68c

Skrevet

Det er helt tydelig at du har levd ett ekstremt kjedelig liv hvor svært lite skjer. I min familie (og det samme gjelder hos familie og venner) skjer det mye, og vi ville måtte avlyst avtaler ofte hvis vi ikke først sjekket med hverandre om det passer.

Anonymkode: d1cbf...68c

Jeg lurer litt på hvordan en hverdag med 7-10 barn (det varierer) går opp om man ikke snakker sammen om planer. Sitter alle hjemme etter jobb og skole hver eneste dag, tro. 

Skrevet

Noen av oss har menn som jobber turnus og barn som må tas vare på🤷‍♀️

Anonymkode: 578a3...6f5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...