Gå til innhold

"Må høre med mannen"

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Å "sjekke planer med mannen" er ikke å være en selvstendig, uavhengig og sterk kvinne. Det er å gjøre seg avhengig av mannen.

Anonymkode: c5e6b...7da

Selvstendig, uavhengig og sterk = egoistisk, uinteressert i andres ønsker og overkjørende, da? 

Anonymkode: 9d522...e58

Fortsetter under...

ReneRene skrev (1 time siden):

Det kan være at de er i et litt... vanskelig forhold. Eller at de bruker det som unnskyldning for å ikke treffes/ lage avtaler med deg. 

En kan ellers lage avtaler som et selvstendig menneske selv om man er i et forhold. 

ReneRene skrev (26 minutter siden):

Svært sjelden? Jaha?  Vi får nok være uenige i så fal. 

Det går nok på erfaringer vi har med mennesker. 

Din første tanke er at folk enten juger for å slippe å møte deg, eller bor sammen med en psyko? Og dette baserer du på din erfaring med venner og kjente?

Jøss. 

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Ja, det går nok på hva slags folk man velger å omgi seg med. Og personlige erfaringer. 

Anonymkode: 0de4a...926

Enig.. 

Jeg liker at mennesker er selvstendige og inngår kompromisser. Det er også veldig sjeldent at et par gjør avtaler på samme dag til samme klokkeslett. Hva er oddsen for det? 🙂

Ikke sant? Det er belegg for det jeg ytrer her. 

ReneRene skrev (27 minutter siden):

Svært sjelden? Jaha?  Vi får nok være uenige i så fal. 

Det går nok på erfaringer vi har med mennesker. 

Det gjør nok det. Vi vet her inne at du ikke kan regnes med når det kommer til å representere hva det store flertallet gjør, men hos de fleste som evner å forholde seg til andre mennesker på en god og respektfull måte så er dine foreslåtte grunner svært sjeldent korrekte.

Anonymkode: d1cbf...68c

Annonse

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Selvstendig, uavhengig og sterk = egoistisk, uinteressert i andres ønsker og overkjørende, da? 

Anonymkode: 9d522...e58

Du skriver det som om det er noe galt i det. Du kan ikke være både opptatt av å være en del av noe kollektivt og selvstendig (og uavhengig). Å være selvstendig og uavhengig fordrer at du er en individualist som ikke lar deg påvirke av andres valg. I det du blir påvirket av andres valg kan du ikke lenger hevde selvstendighet og uavhengighet.

Da jeg var gift var jeg gift med en mann som jobba mye borte og jeg ante ikke når. Derfor, om det var snakk om frem i tid sa jeg alltid «må høre med mannen». Også da han hadde ansvar for ene aktiviteten til barnet så måtte jeg høre om det var kamp/trening/dugnad etc. Så nei. Jeg spurte aldri om lov. Det er bare snakk om å ikke la ting kollidere 

Anonymkode: c3f8e...604

ReneRene skrev (1 time siden):

"Du jeg skal møte Hanna til tirsdag" 

"Å. Jeg har en avtale med Oskar, så da blir ungene alene da." 

"Ja, synd men " 

😂

Det unngår man jo hvis man «hører med mannen» 

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Å "sjekke planer med mannen" er ikke å være en selvstendig, uavhengig og sterk kvinne. Det er å gjøre seg avhengig av mannen.

Barna er jo avhengig av en voksen. Skal de også være så selvstendige fra fødselen av at de voksne ikke trenger å avtale hvem som forlater huset...?

Danida skrev (8 minutter siden):

Din første tanke er at folk enten juger for å slippe å møte deg, eller bor sammen med en psyko? Og dette baserer du på din erfaring med venner og kjente?

Jøss. 

Du tolket "et noe... vanskelig forhold" med at man bor sammen en psylo? 

Ikke sant. Det sier jo sitt det. 

Annonse

Danida skrev (6 minutter siden):

Barna er jo avhengig av en voksen. Skal de også være så selvstendige fra fødselen av at de voksne ikke trenger å avtale hvem som forlater huset...?

Godt spørsmål! Prøv å huske på det i fremtiden når du hører eller leser noen nevne "sterk selvstendig uavhengig". Det er ikke forenlig med et samliv. Det er bare ord som er vakre i øret så lenge en ikke tenker etter.

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Ja? Det er jo ikke alltid de er gamle nok til det 

Nei akkurat 

*Du, jeg har gjort avtale med Hanna til tirsdag " 

" Å. Jeg har gjort avtale med Oskar. Hvordan løser vi det?" 

"Jeg har ikke sett Hanna på seks måneder. Du møtte Oskar forrige uke. Så da syns jeg at det er min tur!" 

" Ja. Du har nok rett. " 

For eksempel!? 

ReneRene skrev (1 minutt siden):

Nei akkurat 

"Jeg har ikke sett Hanna på seks måneder. Du møtte Oskar forrige uke. Så da syns jeg at det er min tur!" 

" Ja. Du har nok rett. " 

For eksempel!? 

Eeeeller bare «høre med mannen» før man sier ja til noe? 

ReneRene skrev (9 minutter siden):

Nei. Det sa jeg overhodet ikke.

Du tenker at et vanskelig forhold betyr at mannen er psyko her i denne konteksten. 

Hvorfor koblet du det sånn!

🙂

Å, er vi begynt med at det man sier i trådene må være sant, også? Når starta det? Dette er jo bare et prateforum 😆
Du må jo lese rommet, ikke forlange belegg hele tida 😉 Ikke ta alt så alvorlig. Klart du sa akkurat det. 

ReneRene skrev (1 minutt siden):

Nei akkurat 

" Ja. Du har nok rett. " 

For eksempel!? 

Og så må den ene avlyse avtalen i stedet for at man tok denne samtalen i forkant før man avtalte. Jeg foretrekker å vite om jeg kan først, fremfor å avlyse avtaler som den andre da kanskje har gledet seg til. PS. Når tenker du det er naturlig å ta denne samtalen? 

Anonymkode: a3e4e...294

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Godt spørsmål! Prøv å huske på det i fremtiden når du hører eller leser noen nevne "sterk selvstendig uavhengig". Det er ikke forenlig med et samliv. Det er bare ord som er vakre i øret så lenge en ikke tenker etter.

Selvstendig og uavhengig er ikke forenlig med å være et spebarn, var vel egentlig mitt poeng... 

Å leve i et forhold betyr vel at begge to gjør avtalene med hverandre før de gjør dem med noen utenfor seg selv, men at det skal stå i motsetning til å være selvstendig og uavhengig er jo ikke sant. Man er ikke "avhengig" selv om man avstår fra å lage kluss som kunne ha vært unngått. 

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Eeeeller bare «høre med mannen» før man sier ja til noe? 

Ja, det kan man. Men det betyr at man ikke kan svare spontant og ta avgjørelser uten at tredjepart må vente.

Jeg blir skeptisk. Man råder over eget liv i forhold også. Og man gjør uhyre sjelden avtaler på samme dag til samme tid ,🙂 Det blir mer rare tilfeldigheter, og det tar vi jo normalt ikke høyde for. Da er man ekstra på vakt! ? 

Danida skrev (3 minutter siden):

Å, er vi begynt med at det man sier i trådene må være sant, også? Når starta det? Dette er jo bare et prateforum 😆
Du må jo lese rommet, ikke forlange belegg hele tida 😉 Ikke ta alt så alvorlig. Klart du sa akkurat det. 

Nå er du fullstendig usaklig. 

ReneRene skrev (Akkurat nå):

Nå er du fullstendig usaklig. 

Å, er vi begynt med at de som deltar i trådene må være saklige også? Når starta det? Dette er jo bare et prateforum! Det er ingen alvorlige eller seriøse debatter her annet enn mer alvorlige tema om barn og oppdragelse. Ikke krev for mye med andre ord 🙂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...