Gå til innhold

Da ble jeg bestemor!

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

De kan vel ta utdannelse med ungen er i barnehage? Hva trenger de hjelp til? Er de ikke voksne?

Anonymkode: 19279...f7e

Jeg skal ikke diskutere deres situasjon og valg her, og hva de og vi har tatt avgjørelser på innad i familien. Jeg er bare veldig lettet og glad for at alt er bra, og at bestemor på andre siden og jeg fant tonen 🙂

Fortsetter under...

ReneRene skrev (13 minutter siden):

Jeg skal ikke diskutere deres situasjon og valg her, og hva de og vi har tatt avgjørelser på innad i familien. Jeg er bare veldig lettet og glad for at alt er bra, og at bestemor på andre siden og jeg fant tonen 🙂

Det var jaggu på tide 

Anonymkode: b048d...ab8

Anonym bruker skrev (36 minutter siden):

De kan vel ta utdannelse med ungen er i barnehage? Hva trenger de hjelp til? Er de ikke voksne?

Du snakker tydligvis uten å ha peiling! Når jeg var student så måtte 1 åringen være over 9 timer i barnehagen pga litt reisevei å begge var student. Det altfor lenge for ett lite barn! Da var helt supert at moren min kunne hente barnet tidligere noen dager i uken så småen fikk noen kortere dager.

Anonymkode: 100bd...056

Anonym bruker skrev (31 minutter siden):

Du snakker tydligvis uten å ha peiling! Når jeg var student så måtte 1 åringen være over 9 timer i barnehagen pga litt reisevei å begge var student. Det altfor lenge for ett lite barn! Da var helt supert at moren min kunne hente barnet tidligere noen dager i uken så småen fikk noen kortere dager.

Anonymkode: 100bd...056

Var alenemor og student. Gikk helt fint det

Annonse

ReneRene skrev (3 timer siden):

Det siste var en spøk! 😀

Jo, vi må samarbeide, og alle skal det pga situasjonen de unge foreldrene er i. De skal fullføre utdannelser mm. så de trenger at vi andre rundt bidrar. 

Å hjelpe meg! For en marerittstart på voksenlivet! Barn får barn og bestemødrene har planen klar for de neste tyve år. 

Anonymkode: 9102e...9ff

ReneRene skrev (2 timer siden):

La de klare seg selv. Du trenger ikke å blande deg i alt

Annonse

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Gratulerer så mye!❤️ Og så bra du og den andre fant tonen! Jeg vet iallefall at foreldrene til mine barnebarn er veldig glade for at jeg og bestemor på andre siden er gode venner😊

Anonymkode: 5a3c4...439

Tusen takk 🙂

Gratulerer så mye som bestemor ❤️ Det er en ny fase i livet gitt 😍 Gleder meg til det (og håper ikke det skjer på en god del år enda😂)

Og så koselig at det virker som om bestemødrene på begge sider kan ha en god relasjon og samarbeide 🥰 Mye som blir enklere da.

Anonymkode: 2f976...90f

Anonym bruker skrev (På 21.1.2024 den 8.19):

Du skal da ikke samarbeide med de andre besteforeldrene? Dere skal vel ikke ha annet ‘samarbeid’ enn å møtes på bursdagen hennes. Dere har null ansvar for annet enn å være besteforeldre. Det bør innebære kos og hygge med barnet og hjelp og støtte ved behov for foreldrene. 

Jeg hadde fått neller om svigermor la planer for mitt barn i 20 år fremover. 

Anonymkode: 9102e...9ff

Våre foreldre samarbeider. Det er jo superstas. Min pappa og svigerfar som tar med eldste på fisketur. Eller nå som voksen hvor de er pensjonister, tok en dagstur til folkehøyskolen, ut å spise pizza. Eller mamma og svigermor som tar med jentene på shopping, juleverksted hvor de laget kreative gaver. Det er skikkelig koselig å se hvordan de knytter bånd, alle sammen, en til en og på tvers. 

Gratulerer RR. Livets dessert 🤩 

Anonymkode: 84639...0c2

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Gratulerer så mye som bestemor ❤️ Det er en ny fase i livet gitt 😍 Gleder meg til det (og håper ikke det skjer på en god del år enda😂)

Og så koselig at det virker som om bestemødrene på begge sider kan ha en god relasjon og samarbeide 🥰 Mye som blir enklere da.

Anonymkode: 2f976...90f

Tusen takk 🙂 det kan skje selv om man tenker at det blir noen år til 😀

Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Våre foreldre samarbeider. Det er jo superstas. Min pappa og svigerfar som tar med eldste på fisketur. Eller nå som voksen hvor de er pensjonister, tok en dagstur til folkehøyskolen, ut å spise pizza. Eller mamma og svigermor som tar med jentene på shopping, juleverksted hvor de laget kreative gaver. Det er skikkelig koselig å se hvordan de knytter bånd, alle sammen, en til en og på tvers. 

❤️ Det er akkurat det. Der er jo ikke noe must og heller ikke alltid naturlig, men jeg tror det ihvertfall ikke er noen bakdel for barna! 🙂

Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Men det du skisserer her er jo ikke samarbeid, men besteforeldre som finner på ting med barnebarna sine.

Anonymkode: 72ba3...096

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Men det du skisserer her er jo ikke samarbeid, men besteforeldre som finner på ting med barnebarna sine.

Anonymkode: 72ba3...096

De finner jo på disse tingene nettopp fordi de samarbeider. Målet er å finne på noe, det klarer de helt fint ved å samarbeide. 

Hva mener du konkret er samarbeid egentlig? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...