Gå til innhold

Barnvern har bedt meg sende barnet til far uten vedtak. Råd?

Anbefalte innlegg

Bvtj her jeg bor har i de siste 4 årene ment at far er en bedre forelder enn meg, av uviss grunn. Far har flere dommer for vinningskriminalitet, er blitt tatt for ruskjøring etter barnet er født og har sagt at han ikke stoler på bvtj siden «han har solgt stoff til flere barnvernsansatte.» De siste årene har far tatt tak og er i jobb, men har en samboer som har utøvd psykisk og fysisk vold mot gutten vår. Jeg ble tatt for besittelse av cannabis dessverre i november, og har fått muntlig beskjed av bvtj å sende barnet til far. Dette har jeg ikke fått noen vedtak på. Leverer rusprøver som skal være negative, men heller ikke fått tilbakemeldinger på disse. Er det noen som har råd? Bvtj anbefaler far å ta ut barnefordelingssak og har sagt de vil vitne på fars side. Både jeg og far er i jobb, jeg med høyere utdannelse.

Anonymkode: 73080...913

Fortsetter under...

Kanskje det er nettopp derfor at BV er på fars side. At han har solgt narko til noen der som passer ryggen sin. Det kan jo du fortelle og at du derfor anser BV i din kommune som inhabile og at din ex har solgt narko til noen der.  Be derfor om å bytte til en annen kommune. 

Anonymkode: c9b38...1e4

Hvis dere har hatt bistand fra barnevernet de siste 4 årene, så er det selvsagt en grunn til det. Det betyr jo at du trenger bistand til å fungere som en god omsorgsperson for barnet ditt. Det bør derfor ikke være «uvisst» hvorfor barnevernet eventuelt mener far fungere bedre enn deg.

Anonymkode: 2982c...f6f

Hvordan blir man tilfeldigvis tatt for besittelse av narkotika?! Noen må jo følge med på deg. 

Utover det høres det jo ikke ut som at far er bedre, om han lar samboer utøve vold mot barnet? Jeg regner med hun ble anmeldt for det? 

Anonymkode: d43b2...73b

Annonse

Hvis dette er situasjonen hos dere, så vil jeg si BV er tålmodige med dere. Barnet burde vært i fosterhjem når det har en mor som ruser seg og en stemor som utøver vold. 

Anonymkode: 56147...72f

Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Jaja ikke helt tilfeldig, jeg var en plass jeg ikke burde vært og dit kom politiet. Hun ble anmeldt, men det ble henlagt uten at barnet kom til barnehuset.

Anonymkode: 73080...913

Det er mye rart som skurrer her. Alle barn som blir utsatt for vold og hvor det blir anmeldt, blir avhørt på barnehuset. 

Enten er det mer her du ikke forteller, eller så har faren en av de ansatte godt begravd i baklomma 

Anonymkode: d43b2...73b

Hvor gammelt er barnet?

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Kanskje det er nettopp derfor at BV er på fars side. At han har solgt narko til noen der som passer ryggen sin. Det kan jo du fortelle og at du derfor anser BV i din kommune som inhabile og at din ex har solgt narko til noen der.  Be derfor om å bytte til en annen kommune. 

Enig i dette!

Anonymkode: 5871d...ecd

Annonse

Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Det er ihvertfall så alvorlig at jeg er enig i at hun bør varsle om det og be om ny kommune. Hadde også kontaktet advokat og informert om dette.

Anonymkode: 714fe...f1f

Bv må ikke lage vedtak på å bestemme at barnet må bo hos far når han har foreldreansvar eller samtidig går til retten for å få det. Det er minste inngripen. Men dersom du nekter risikerer du at de gjør akuttvedtak og henter barna. 

Anonymkode: 64ed5...cee

Du ble «dessverre tatt med cannabis»? Det er ikke noe man slumper til å bli tatt med. Du vet vel selv om rusprøvene er negative, så om du ikke bruker noe trenger du vel ikke svar på det.

Ville tenkt meg kraftig om. Virker som du bagatelliserer din egen situasjon, men vil du at ungen din skal vokse opp med kriminelle rusmisbrukere? For høres jo ut som det er det som skjer både på den ene og andre siden. Enten bør du evne å selv ta skikkelig grep om ditt eget liv (om det er mulig), eller så bør barnet plasseres hos noen helt andre. 

Anonymkode: fa8c7...0c9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...