Gå til innhold

Hvordan fordele ting ved brudd når ene beholder huset?

Anbefalte innlegg

Det blir litt mer "komplisert" når ene blir boende igjen føler jeg. Huset er jo ferdig innredet med tingene. Og mye er gjemt i skuffer, skap og loft. Når begge flytter må jo alt tas fram og pakkes med, og da er det enklere føler jeg å fordele i prosessen. 

Gå gjennom rom for rom systematisk? Vanskelig å fordele "likt".. jeg har jo kjøpt og betalt drt aller meste av møbler og ting inne, han har kjøpt og betalt meste ute, så grovt si at alt ute er hans, og meste småtteri inne er mitt. Og så se på behov... Han vil jo trenge alt i en ny tom bolig.... 

Blir matt av tanken på å starte med dette. Vil jo også bli "ferdig" med fordeling ganske fort, så prosessen ikke drar ut i "åresvis" med en ex som stadig kommer innom for å hente ting liksom....

Anonymkode: 78a4b...9a0

Fortsetter under...

Det har ikke noe å si hvem som har kjøpt det av dere to. Hver av dere beholder det dere har fått i gave og ting til eget bruk, som klær, kosmetikk, sportsutstyr, smykker (til vanlig bruk) ol. Resten må dere dele, enten ved at dere får hver deres ting eller at dere selger og deler pengene. Hvis dere ikke gidder gå gjennom alt og den som blir boende synes det er greit kan dere bare bli enige om at den beholder både det som er av verdi og det som er søppel.

Anonymkode: aa918...556

Snu tankegangen litt.

Forstår jeg deg rett når du skal bo igjen og han flytte?

Se på det som en ryddeprosess, de fleste av oss har langt mer enn vi trenger, av det meste.

Han får halvparten av det meste, halvparten av håndklærne, sengetøyet, telysestakene og sofaputene.

Når det kommer til større møbler får han også med seg omtrent halvparten. Begge må kjøpe noe nytt, og begge beholder noe av det gamle. 

F.eks beholder du spisestuen og han tar med sofaen. Da må du kjøpe ny sofa, og han ny spisestue.

Anonymkode: 833c0...8b1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...