Gå til innhold

Hadde dere gått på jobb?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber i helsevesenet. Forrige uke hadde et av barna covid. Jeg kjenner jeg har vondt i halsen og hoster. 
Er det «uetisk» av meg å gå på jobb? (og bruke munnbind hos pasienter? Ikke risiko). 

Anonymkode: 1abb9...6cd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde gått på jobb ja. Jobber på sykehus og vi går på jobb med corona hvis formen er ok

Anonymkode: 65687...f71

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Hadde gått på jobb ja. Jobber på sykehus og vi går på jobb med corona hvis formen er ok

Veldig godt å høre!

Skrevet

Jupp, hadde gjort det.

Hadde heller ikke testa for covid da det er bortkastet fordi det er ikke noe restriksjoner eller noe slikt lengre.

Anonymkode: 533b4...94e

Skrevet

Ja. Det er ikke karanteneregler lenger. Nå skal vi gå på jobb dersom formen ellers er ok. Vi kan ikke alle være hjemme hver gang vi har litt vondt i halsen eller hoster.

Anonymkode: ad61b...f1c

Skrevet

Selvsagt. Er ikke hjemme fra jobb når jeg er frisk nok til å jobbe 

Anonymkode: 0b56f...7a1

Skrevet

Munnbind beskytter uansett ikke mot covid, da covid er luftbåret. Munnbind beskytter kun mot dråpesmitte. 

Anonymkode: 46a79...de2

Skrevet
Anonym bruker skrev (36 minutter siden):

Ja. Det er ikke karanteneregler lenger. Nå skal vi gå på jobb dersom formen ellers er ok. Vi kan ikke alle være hjemme hver gang vi har litt vondt i halsen eller hoster.

Anonymkode: ad61b...f1c

Jeg har null fravær på 12 år, kun karantene en gang. Så jeg er ikke hjemme for vondt i halsen eller hosting. Men, har kollegaer som fikk beskjed om å være hjemme da de hadde corona nå.

Skrevet
Anonym bruker skrev (35 minutter siden):

Munnbind beskytter uansett ikke mot covid, da covid er luftbåret. Munnbind beskytter kun mot dråpesmitte. 

For noe tull

Skrevet
Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Rart at jeg ikke har blitt smittet på jobb da. Der covid for så vidt regnes som dråpesmitte 

Håper dere ikke har drept pasienter, grunnet manglende vitenskaplig kompetanse da, siden dere ikke er helt fagelig oppdatert på dette. 

Skrevet

Med mindre arbeidsgiver eksplisitt sier at man ikke skal, så drar man på jobb om man er istand til å utføre jobben.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...