Gå til innhold

Sandra Borchs masteroppgave er plagiat...

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Vet du det? Og skjønner du bakgrunnen til at utdanningsministeren sin master ble sjekket av en masterstudent? Tror du at det var kjønnet hennes som gjorde at han sjekket den?

Anonymkode: 6cd64...eba

Ja, jeg er overbevist om at kjønnet på et ubevisst plan har vært avgjørende for det. Som tidligere linker sa noe om: Kvinnelige akademikeres kompetanse nedvurderes systematisk og stilles spørsmål ved, det skjer ikke med menn i samme skala. Det er nok av mannlige politikere med mastere som media kan se nærmere på, nå når de først er i gang. 

Anonymkode: 2aaea...6e5

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Ja, jeg er overbevist om at kjønnet på et ubevisst plan har vært avgjørende for det. Som tidligere linker sa noe om: Kvinnelige akademikeres kompetanse nedvurderes systematisk og stilles spørsmål ved, det skjer ikke med menn i samme skala. Det er nok av mannlige politikere med mastere som media kan se nærmere på, nå når de først er i gang. 

Nemlig! Godt poeng for øvrig.

Anonymkode: d4240...d04

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Masteren ble sjekket kun på bakgrunn av hennes stilling som utdanningsminister og holdningene hun og departementet hadde til juks på universitetsnivå. 

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Dette diskuterte vi faktisk i høst.

En venninne er igang med masteren sin og får noe fri med lønn for å skrive den. Når den er ferdig går hun opp ganske bra i lønn. Men blir hun egentlig noen bedre norsklærer av det?

Hun er lærer i ungdomsskolen og mener selv hun ikke blir det, men hun blir mye dyrere for arbeidsgiver å ha i jobb. Hun gjør det jo fordi det nærmest er forventet og hun vil stige greit i lønn, men er det egentlig nødvendig?

Anonymkode: cb959...f17

Jeg ble en bedre lærer, delvis fordi jeg valgte å se på min egen praksis i oppgaven min. Men hovedincentivet var for å få lønnsøkningen, det er jeg ærlig på. Jeg betalte forøvrig hele moroa selv. Jeg jobber i videregående opplæring, og der er det vel noe mer forventet at man har lektorkompetanse, men om det er nødvendig? Slett ikke. 

Anonymkode: e2141...6bc

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Masteren ble sjekket kun på bakgrunn av hennes stilling som utdanningsminister og holdningene hun og departementet hadde til juks på universitetsnivå. 

De kunne begynt med å se på mennene i regjering sine mastere. Likevel er det kvinner de begynner med å angripe. Hvorfor det mon tro?

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

En venninne er igang med masteren sin og får noe fri med lønn for å skrive den. Når den er ferdig går hun opp ganske bra i lønn. Men blir hun egentlig noen bedre norsklærer av det?

Hun er lærer i ungdomsskolen og mener selv hun ikke blir det, men hun blir mye dyrere for arbeidsgiver å ha i jobb. Hun gjør det jo fordi det nærmest er forventet og hun vil stige greit i lønn, men er det egentlig nødvendig?

Jeg kan skrive en master i Ibsen-studier eller færøysk syntaks, og få et lønnshopp i min administrative stilling i Staten (som ikke innebærer oppgaver knytta til Ibsen eller færøysk syntaks). Oppgavene mine kommer ikke til å endres av at jeg skriver en master. Men Staten er likevel villig til å betale meg mer lønn for samme jobben om jeg skaffer meg en master.

Anonymkode: 37001...aa1

Annonse

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Det er nok av mannlige politikere med mastere som media kan se nærmere på, nå når de først er i gang. 

Det var jo ikke "media" som gikk i gang med dette. 

Anonymkode: 49c69...c3f

De kunne begynt med å se på mennene i regjering sine mastere. Likevel er det kvinner de begynner med å angripe. Hvorfor det mon tro?

"De" er ikke en institusjon som har i oppgave å granske noen. "De" er én konkret person som tok for seg én konkret posisjon, nemlig kunnskapsministerposisjonen, på grunn av at selvplagiatsaken skulle prøves i Høyesterett. 

Som utgangspunkt regner man jo med at universitetet som godkjenner masteroppgaven, har tatt denne plagiattesten allerede. 

Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Jeg tok mastergrad i 2010 og måtte skrike meg til høyere lønn, selv om emnet jeg tok master i var direkte relevant for fagene jeg underviste på videregående... Jeg fikk det endelig etter et år.

Fordi utdanningsministeren tilfeldigvis er kvinne. Du kan piske denne hesten alt du makter, det betyr ikke at den er mindre død. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...