Gå til innhold

Jobber innen helse og kjenner at jeg ikke orker mer nå…

Anbefalte innlegg

I løpet av de årene jeg har vært der har det blitt travlere og travlere. Vi er underbemannet hele tiden, grunnturnusen har færre ansatte på jobb enn tidligere, brukerne blir flere og mer krevende og vi blir hele tiden pålagt flere oppgaver.

Jeg har begynt å glemme ting, føler ikke jeg strekker til som mamma på hjemmebane (er 100% alene), null energi og har begynt sove forbi vekkerklokka fordi jeg ikke klarer å våkne, samme hvor tidlig jeg legger meg.

Begynner å bli litt bekymret for egen helse og føler meg ikke klar til å søke ny jobb. Det har jeg ikke energi til slik det er nå.

Har tidligere vært sykemeldt pga utbrenthet og har så lyst å unngå en sykemelding til. Men hva i alle dager gjør jeg? 

Anonymkode: 7f54e...19c

Fortsetter under...

Her kommer du nok ikke unna en sykemelding. Har du allerede vært utbrent, er du allerede utsatt for å raskere bli det enda en gang, noe du allerede viser tegn på.

Sykemeld deg før du blir skikkelig dårlig, er mitt råd. 

Annonse

Huff. Det høres svært tøft ut! Det er virkelig sørgelig at det skal være sånn i verdens rikeste land ! De i fengsel har det bedre 😡

Men tenk på deg selv og barna dine ❤️ Klem ❤️

Anonymkode: 0c788...ed7

Sitter på nattevakt nå og tenker over det samme. Vi skal lage ny ønsketurnus om to mndr igjen og da skal ønske meg 1 uke med dag og 1 uke med kveld. Ha dette omhverandre er noe dritt og tærer på kroppen. Hvordan jobber du?

ReneRene skrev (12 timer siden):

Du sykmelder deg, om ikke for egen skyld, så for barn og pasienters skyld. 

Man kan ikke sykemelde seg selv. Det er det legen som eventuelt gjør.

Anonymkode: d3e49...d9a

Bytt jobb! Du er ikke den eneste som er sliten av og jobbe i helsevesenet( det gjelder og legekontor/apotek og flere andre institusjoner.

Jobber selv lange dager/kvelder, og flere i min jobb, har og sluttet og fått seg andre jobber.

Tenk viss alle slitne småbarnsforeldre i helse, bare skulle sykemeldt seg?

En må legge listen lavere på fritiden og, tenke mer på seg selv og si nei til mas og overtidsarbeid. Det kan hjelpe….

Anonymkode: d18aa...499

Anonym bruker skrev (46 minutter siden):

Bytt jobb! Du er ikke den eneste som er sliten av og jobbe i helsevesenet( det gjelder og legekontor/apotek og flere andre institusjoner.

Jobber selv lange dager/kvelder, og flere i min jobb, har og sluttet og fått seg andre jobber.

Tenk viss alle slitne småbarnsforeldre i helse, bare skulle sykemeldt seg?

En må legge listen lavere på fritiden og, tenke mer på seg selv og si nei til mas og overtidsarbeid. Det kan hjelpe….

Man kan ikke si nei til overtid om det ikke er noen andre å ta av

Anonymkode: 8e6e8...232

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Har selv sagt nei, grunnet myye overtid. Da måtte sjefen faktisk stille opp selv

Annonse

Anonym bruker skrev (49 minutter siden):

Det kan man. Beordring kan man ikke si nei til uten god grunn, og barn hjemme ER god grunn. 

Anonymkode: c175c...ded

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Da får man si "jeg sitter dessverre her med et glass vin, så jeg kan ikke dra på jobb" når de ringer. Ingen i helsevesenet kan beordres på jobb når de er påvirket. 

Anonymkode: eedcd...2b8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...