Gå til innhold

Når kontakter man foreldrene til andre barn? Konflikter🧎🏼

Anbefalte innlegg

Kort fortalt. Gutter på 8-9 år. To av guttene har det nok noe vanskelig hjemme. Det har vært endel problemer, og noen alvorlige hendelser privat som gjør at de har vært i samtaler med politiet. Den ene av guttene mistet en forelder da han var bitteliten. Den andre forelderen har språkproblemer. Gutt nr to har en forelder som tidvis drikker mye (ja bv er informert) og hos den andreforelderen er de mellom 7-9 barn.

Det er små hendelser hele tiden. Litt stygge ord. Mitt barn blir kaldt neger (han er hvit). Drittslenging, små dytting, ordbruk. Litt finger i øyet, litt slåing. Litt her og der, men ikke hver dag. Ingen alvorlige ting, men bare smått. Når tar man kontakt med skole/foreldrene? Vet ikke om jeg når frem på hjemmebane men.. Litt ugreit her og der er jo heller ikke ok. Vet disse to guttene er litt på flere barn, ikke bare mitt. 

Anonymkode: ee202...914

Fortsetter under...

Ta kontakt, hvis du virkelig tror det hjelper? Med de foreldrene du beskriver, så har jeg vanskelig for å tro at de skal gå inn og korrigere de barnas atferd, altså.

Selv tror jeg mer på å gi ungene gode relasjoner, og dermed senke et potensielt konfliktnivå. Hadde en sånn liten småtass i nabolaget, som plagde mitt barn. Ikke mobbing eller alvorlige ting, men som du sier: knuffing, slåing, stygge ord her og der. Jeg inviterte ham hjem og prøvde å få til litt god lek mellom ham og mitt barn. Det trengtes faktisk ikke så mange ganger før relasjonen var helt endra!

Anonymkode: ca2d4...3a2

Hvis du har overskudd til det, tror jeg det fungerer mye bedre å invitere barna hjem, lage litt ekstra middag, stille opp med f.eks. leksehjelp. Jeg har levert utallige timer med leksehjelp rundt spisebordet. Hvis du ikke orker leksehjelp, kan det likevel funke å bare engasjere seg litt i barna det gjelder. Ta de med på en tur i skogen. Spørre om det vil være med å se en film en fredagskveld. 

hysterika skrev (5 minutter siden):

Hvis du har overskudd til det, tror jeg det fungerer mye bedre å invitere barna hjem, lage litt ekstra middag, stille opp med f.eks. leksehjelp. Jeg har levert utallige timer med leksehjelp rundt spisebordet. Hvis du ikke orker leksehjelp, kan det likevel funke å bare engasjere seg litt i barna det gjelder. Ta de med på en tur i skogen. Spørre om det vil være med å se en film en fredagskveld. 

Skulle ønske jeg hadde overskuddet. Ser opp til de som klarer å være den spesielle ene som slike barn trenger. Jeg har hatt guttene hjemme her, å har ikke overskudd til å være «on» på alt de finner på. Gi de tilsnakk hvert minutt, ha haukeøyne på de. Min gutt vil heller ikke leke med de pga flere ugreie episoder å det støtter jeg han i.

hi

Anonymkode: ee202...914

hysterika skrev (1 time siden):

Jeg vet ikke jeg... jeg har gjort dette med flere barn. Kommer ingen vei. 

Anonymkode: cbbfc...3d5

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...