Gå til innhold

For at jeg skal klare å ta meg av ungene så må jeg flytte hjem til foreldrene mine

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Det kan godt være at du er sterk, men du ødelegger oppveksten til barna dine. 

Anonymkode: 6cfe4...e94

Det er trist å høre. Er virkelig det jeg ønsker å unngå. Jeg har kjempet helt alene for barna mine. Og jeg fortsetter å kjempe ! Jeg setter alltid barna mine først. Jeg har ikke et eget liv. Jeg er sykemeldt for å kunne være opplagt for å være der for barna. Det er ingen problem for meg å ikke ha et eget liv, pga barna mine er alt for meg! 

Å kjempe mot et system helt alene det er ubeskrivelig tungt. Unner virkelig ingen det.

Anonymkode: 1f7ac...34d

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Gidder ikke forklare deg mer. Jeg har svart deg i hver eneste tråd du har skrevet, prøvd å være løsningsorientert og forklart og forklart. 
Du, derimot, svarer bare i korte, avstumpede setninger, klarer ikke å skissere helheten i situasjonen, alt vi får lese er "det er så tungt! Jeg klarer ikke mer! De er flyttet! Men de løper bare hjem igjen! Hva skal jeg gjøre da?"

Sterk er du sikkert, men du har lite å by barna dine, og du klarer heller ikke å nyttiggjøre deg av rådene du får, man må jo tegne det opp i detalj for deg Ingenting hjelper, alt hva man sier blir besvart med "han vil ikke! de vil ikke! Jeg kan ikke!"

Jeg tror bare vi må konkludere med at de barna får en oppvekst som ikke er optimal. 

Anonymkode: ff2d5...f7a

Det er svært fortvilende at livet ble som det ble. Jeg sliter inni meg hver eneste dag!  Hjerte mitt knuses! 

Jeg har ikke bare svart kort, jeg har prøvd å forklare ganske mye. Ellers hadde dere ikke kjent meg igjen. 

Jeg setter stor pris på at du har ønsket å hjelpe meg med tips og råd. Takk for det. 

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Det er svært fortvilende at livet ble som det ble. Jeg sliter inni meg hver eneste dag!  Hjerte mitt knuses! 

Jeg har ikke bare svart kort, jeg har prøvd å forklare ganske mye. Ellers hadde dere ikke kjent meg igjen. 

Jeg setter stor pris på at du har ønsket å hjelpe meg med tips og råd. Takk for det. 

Har ikke sett en eneste gang i dine utallige tråder at du tar til deg et eneste råd du får så jeg skjønner nesten ikke hva du er ute etter?

Anonymkode: 5974b...16c

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Har ikke sett en eneste gang i dine utallige tråder at du tar til deg et eneste råd du får så jeg skjønner nesten ikke hva du er ute etter?

Jeg har fått råd om å sykemelde meg. Det har jeg gjort blant annet. Fått råd om barnebolig, det fikk jeg avslag på. 

Hva jeg er ute etter? Trøst, forståelse, et håp kanskje? Jeg er svært fortvilet!  

Bvt er enig i at dette er en svært fortvilende situasjon. Lite nettverk, fedre som ikke tar ansvar osv. 

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Jeg har fått råd om å sykemelde meg. Det har jeg gjort blant annet. Fått råd om barnebolig, det fikk jeg avslag på. 

Hva jeg er ute etter? Trøst, forståelse, et håp kanskje? Jeg er svært fortvilet!  

Bvt er enig i at dette er en svært fortvilende situasjon. Lite nettverk, fedre som ikke tar ansvar osv. 

Du har to valg. Enten trø til og ta ansvar eller overlate omsorgen til barnevernet. Så enkelt er det. 

Annonse

Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Du har to valg. Enten trø til og ta ansvar eller overlate omsorgen til barnevernet. Så enkelt er det. 

Hvordan kan du mene at jeg ikke tar ansvar?  Er jo nettopp det jeg gjør? 

Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Bvt ønsker at barna skal bo hos meg. Jeg har sagt ja til frivillig plassering for en periode. Nå jobber vi med å få de hjem igjen. 

Anonym bruker skrev (30 minutter siden):

Du må la barna bo hos noen andre og holde deg unna før du ødelegger de fullstendig.

Anonymkode: e070a...419

Du får meg til å høre ut som et monster. Er det riktig oppfattet?  På hvilken måte mener du at jeg ødelegger de?

Om flere av barna har utfordringer og trenger oppfølging burde du søke kommunen om koordinator. Det burde også avholdes ansvarsgruppemøter for barna for å koordinere tiltak fra flere instanser. 

Anonymkode: a2ded...5fc

Jeg er ikke i tvil om at du elsker barna dine, og gjør alt du kan og enda litt til for dem, HI. Ut fra alt du har skrevet her inne, er jeg allikevel usikker på om det er nok, og om det vil gi dem gode utviklingsbetingelser hvis dere alle skal bo sammen. Du har tidligere beskrevet at barna klarer seg bedre i barnehage og skole hjemme, og at samspillet med andre barn ikke er påfallende. Det gjør det jo naturlig å tenke at rammene hjemme ikke er gode nok. Du har også beskrevet at foreldrene dine undergraver dine beslutninger og motarbeider deg som mor, allikevel tenker du nå at den eneste muligheten er å bo sammen med dem. Hvis jeg husker riktig, er du også under utredning selv, med hypotese om unnvikende personlighetsforstyrrelse.

Alt dette til sammen gjør at jeg håper barneverntjenesten planlegger omsorgsovertakelse for et eller flere av barna dine, og at du får hjelp til å forstå hvorfor det er det beste på sikt. Klart det gjør vondt, men siden du sier at det viktigste for deg er at barna har det bra, så bør du selv også bringe det på banen i neste møte med barnevernet. 

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Om flere av barna har utfordringer og trenger oppfølging burde du søke kommunen om koordinator. Det burde også avholdes ansvarsgruppemøter for barna for å koordinere tiltak fra flere instanser. 

Anonymkode: a2ded...5fc

Jeg søkte om koordinator i desember, har enda ikke hørt fra de. Syns det er rart at det skal ta sånn tid (?) Med eldste barnet har vi ansvarsgruppe, ca 1 gang i mnd. Men de har blitt avlyst to ganger nå. Fortvilende!  

Annonse

Synes det er helt forferdelig at du ikke får tilbud om avlasting i barnebolig. 2 av vennene til sønnen min har avlasting annenhver langhelg i barnebolig. Og de har Asperger og ADHD. Dette har de hatt fra midten av barneskolen. Og de er flotte gutter begge to, har hatt de på besøk flere ganger, hatt de med på kino og lignende. De har jo selvfølgelig sitt de sliter med. Men her får man hjelp uten at det må være alt for alvorlig. 

Håper virkelig du får den hjelpen du trenger på sikt. Må være en forferdelig situasjon og være i. Og jeg er sikker på at du bare ønsker det beste for barna dine.

Anonymkode: ef973...367

Iiiiik skrev (1 time siden):

Jeg er ikke i tvil om at du elsker barna dine, og gjør alt du kan og enda litt til for dem, HI. Ut fra alt du har skrevet her inne, er jeg allikevel usikker på om det er nok, og om det vil gi dem gode utviklingsbetingelser hvis dere alle skal bo sammen. Du har tidligere beskrevet at barna klarer seg bedre i barnehage og skole hjemme, og at samspillet med andre barn ikke er påfallende. Det gjør det jo naturlig å tenke at rammene hjemme ikke er gode nok. Du har også beskrevet at foreldrene dine undergraver dine beslutninger og motarbeider deg som mor, allikevel tenker du nå at den eneste muligheten er å bo sammen med dem. Hvis jeg husker riktig, er du også under utredning selv, med hypotese om unnvikende personlighetsforstyrrelse.

Alt dette til sammen gjør at jeg håper barneverntjenesten planlegger omsorgsovertakelse for et eller flere av barna dine, og at du får hjelp til å forstå hvorfor det er det beste på sikt. Klart det gjør vondt, men siden du sier at det viktigste for deg er at barna har det bra, så bør du selv også bringe det på banen i neste møte med barnevernet. 

Tusen takk kjære deg. Du har helt rett. Jeg har ikke personlighetsforstyrrelse, men kompleks ptsd.

Ang å flytte hjem, eller tanken er å flytte sammen med foreldrene til en tomannsbolig så har jeg sagt at det er uaktuelt!  Men jeg lurte generelt om det er noe folk ville ønsket i en vanskelig situasjon. For meg er det uaktuelt. Men jeg ble jo fort gjenkjent. Og det viser igjen at jeg har skrevet ganske mye her. Jeg har ikke svart kun kort her inne. Jeg har ingen å prate med. Og det er svært tungt..

Ja, klart jeg ønsker kun det beste for barna ❤️

Anonym bruker skrev (47 minutter siden):

Synes det er helt forferdelig at du ikke får tilbud om avlasting i barnebolig. 2 av vennene til sønnen min har avlasting annenhver langhelg i barnebolig. Og de har Asperger og ADHD. Dette har de hatt fra midten av barneskolen. Og de er flotte gutter begge to, har hatt de på besøk flere ganger, hatt de med på kino og lignende. De har jo selvfølgelig sitt de sliter med. Men her får man hjelp uten at det må være alt for alvorlig. 

Håper virkelig du får den hjelpen du trenger på sikt. Må være en forferdelig situasjon og være i. Og jeg er sikker på at du bare ønsker det beste for barna dine.

Ja, det syns jeg også. Syns det er veldig synd. Det hadde hjulpet meg veldig.

Tusen takk for støtten ❤️

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Det er trist å høre. Er virkelig det jeg ønsker å unngå. Jeg har kjempet helt alene for barna mine. Og jeg fortsetter å kjempe ! Jeg setter alltid barna mine først. Jeg har ikke et eget liv. Jeg er sykemeldt for å kunne være opplagt for å være der for barna. Det er ingen problem for meg å ikke ha et eget liv, pga barna mine er alt for meg! 

Å kjempe mot et system helt alene det er ubeskrivelig tungt. Unner virkelig ingen det.

Er det virkelig et "system" du kjemper mot...? Hvordan ødelegger "systemet" for deg?
Du har jo bare tatt deg vann over hodet, og du har barn som krever mer enn det du klarer med, og for mange av dem. 

At du selv ikke greier å se for deg at du kan kjøpe deg tjenester når du er voksen og yrkesaktiv, som kan avlaste deg og gi barna luker i hverdagen slik at de ikke trenger å flytte helt vekk, det fatter jeg ikke. Det er som de andre sier her, råd blir ignorert, og de som har prøvd å bidra opplever at det kun er klaging uten endringsønske. 

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Er det virkelig et "system" du kjemper mot...? Hvordan ødelegger "systemet" for deg?
Du har jo bare tatt deg vann over hodet, og du har barn som krever mer enn det du klarer med, og for mange av dem. 

At du selv ikke greier å se for deg at du kan kjøpe deg tjenester når du er voksen og yrkesaktiv, som kan avlaste deg og gi barna luker i hverdagen slik at de ikke trenger å flytte helt vekk, det fatter jeg ikke. Det er som de andre sier her, råd blir ignorert, og de som har prøvd å bidra opplever at det kun er klaging uten endringsønske. 

Hvorfor skal jeg svare? Uansett hvor mye jeg utleverer meg, forklarer osv 

Kjære HI. Jeg har lest det du har skrevet tidligere og du oser desperasjon. Og det forstår jeg! Jeg "mistet" eldste barnet mitt en periode og det var helt grusomt! Hun bodde riktignok hos sin far, men ville av ulike årsaker ikke ha kontakt med meg på 6 mnd. Det var forferdelig, så jeg forstår! Så gjenopptok vi kontakten og harmonien hjemme med de andre barna ble helt annerledes, og relasjonen min til henne ble annerledes, til det positive. 

Det kan hende ditt eldste barn hadde taklet helt fint å bo ett annet sted, for en periode. Kanskje det er det du og resten av gjengen din trenger akkurat nå. Selv om det er aldri så vondt. Du feiler ikke som forelder bare fordi du ser din egen tilkortkommenhet. 

Anonymkode: 82be6...f44

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Kjære HI. Jeg har lest det du har skrevet tidligere og du oser desperasjon. Og det forstår jeg! Jeg "mistet" eldste barnet mitt en periode og det var helt grusomt! Hun bodde riktignok hos sin far, men ville av ulike årsaker ikke ha kontakt med meg på 6 mnd. Det var forferdelig, så jeg forstår! Så gjenopptok vi kontakten og harmonien hjemme med de andre barna ble helt annerledes, og relasjonen min til henne ble annerledes, til det positive. 

Det kan hende ditt eldste barn hadde taklet helt fint å bo ett annet sted, for en periode. Kanskje det er det du og resten av gjengen din trenger akkurat nå. Selv om det er aldri så vondt. Du feiler ikke som forelder bare fordi du ser din egen tilkortkommenhet. 

Anonymkode: 82be6...f44

Takk for at du deler ❤️ og så utrolig godt å høre at alt ordnet seg. Ja. Er veldig tøft. 

Anonym bruker skrev (På 21.1.2024 den 12.54):

Bvt ønsker at barna skal bo hos meg. Jeg har sagt ja til frivillig plassering for en periode. Nå jobber vi med å få de hjem igjen. 

Hvem jobber med å få de hjem? 

Jeg forstår ikke det hjelpeapparatet rundt deg, og da er psykolog og lege medregnet.

Du har slitt veldig lenge nå, og barna dine har ikke hatt særlig trygghet siden det har vært ekstremt vanskelig med mange konflikter og en desperat mor hjemme, og så har de hatt det ekstremt uforutsigbart ellers også mtp at de har vært dels hos deg og også dels hos foreldrene dine. 

Jeg er veldig usikker på om situasjonen er så katastrofal som du legger det fram, eller om det er du som formidler mer drama og bizarre hendelser her. Jeg mener ikke i det tilfellet at du gjør det bevisst eller med intensjon om det.

Av alle tilfeller jeg har hørt om, så er dette noe av det verste. Jeg syns utrolig synd på dere alle hvis alt dette er tilfelle, og BV burde vært gått etter i alle sømmer her. 

Anonym bruker skrev (På 21.1.2024 den 14.45):

Det er fordi slik avlastning gis av kommunen og ikke av barnevernstjenesten. HI ser desverre ikke ut til å skjønne forskjellen. 

Anonymkode: 2c969...19c

Anonym bruker skrev (15 timer siden):

Hvorfor skal jeg svare? Uansett hvor mye jeg utleverer meg, forklarer osv 

Hvorfor skal VI svare, da? Dette er jo bare blitt en søplekasse for frustrasjonene dine. 

Anonym bruker skrev (På 21.1.2024 den 12.54):

Hvorfor jobber dere med å få de hjem igjen? Du har jo skrevet her MANGE ganger at det ikke fungerer hjemme når alle barna er der!? Vil du ha det sånn igjen?? Hadde det ikke vært bedre å jobbe for at 1 eller flere av barna fikk bo i fosterhjem?

Anonymkode: 099ef...c24

Anonym bruker skrev (16 timer siden):

Det er fordi slik avlastning gis av kommunen og ikke av barnevernstjenesten. HI ser desverre ikke ut til å skjønne forskjellen. 

Anonymkode: 2c969...19c

Men barnevernet samarbeider da med kommunen. Og hun har fått beskjed om at hun ikke vil få plass i barnebolig, da det bare går til mer alvorlige tilfeller. 

Og det er utrolig hva barnevernet kan fikse, har en venninne hvor hun ble meldt falskt til barnevernet, hun har et barn med flere diagnoser. Først syntes hun det var skummelt med barnevernet. Men de åpnet jo dører for henne, som hun ikke klarte alene. Hun hadde søkt barnet sitt inn på spesialskole, fått avslag, søkt om avlastning, fått avslag. Barnevernet ordnet med både skoleplass og avlastning i barnebolig. Og de fikset de på noen få måneder. 

Men dessverre så er det store forskjeller, på hva som finnes av tilbud, fra sted til sted.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...