Gå til innhold

For at jeg skal klare å ta meg av ungene så må jeg flytte hjem til foreldrene mine

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Men barnevernet samarbeider da med kommunen. Og hun har fått beskjed om at hun ikke vil få plass i barnebolig, da det bare går til mer alvorlige tilfeller. 

Og det er utrolig hva barnevernet kan fikse, har en venninne hvor hun ble meldt falskt til barnevernet, hun har et barn med flere diagnoser. Først syntes hun det var skummelt med barnevernet. Men de åpnet jo dører for henne, som hun ikke klarte alene. Hun hadde søkt barnet sitt inn på spesialskole, fått avslag, søkt om avlastning, fått avslag. Barnevernet ordnet med både skoleplass og avlastning i barnebolig. Og de fikset de på noen få måneder. 

Men dessverre så er det store forskjeller, på hva som finnes av tilbud, fra sted til sted.

Anonymkode: ef973...367

Fordi msn søker ikke plass i barnebolig. Man søker kommunen om avlastning. Avlastning kan gis i form av mange ulike tiltak, hvorav ett er i barnebolig. Det kan også gis i form av støttekontakt, avlastning i privat hjem mm. 

HI må selv søke kommunen om avlastning. Det er kommunen som gir vedtak. Dersom man får avslag kan man klage på dette. 

Anonymkode: 2c969...19c

Anonym bruker skrev (På 20.1.2024 den 1.51):

Skriver nye tråder her, men uten å høre på rådene du får? 

Anonymkode: ff2d5...f7a

Hun kan jo ikke følge alle rådene hun får, noen av de er ubrukelige og noen av de er ikke forenelig med hi sin situasjon.

Anonymkode: 3724e...99a

Anonym bruker skrev (14 timer siden):

Hun kan jo ikke følge alle rådene hun får, noen av de er ubrukelige og noen av de er ikke forenelig med hi sin situasjon.

Anonymkode: 3724e...99a

Ingen snakket om "alle". Å starte med ett, kanskje?

Anonym bruker skrev (32 minutter siden):

Ingen snakket om "alle". Å starte med ett, kanskje?

Det har hun jo. F.eks har det vært utallige tråder og oppfordringer om at HI må sykemelde seg. Det har hun nå gjort.

Anonymkode: ad047...ff5

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Det har hun jo. F.eks har det vært utallige tråder og oppfordringer om at HI må sykemelde seg. Det har hun nå gjort.

Og det hjalp nada niks. Da må man videre til neste råd. 

Anonymkode: 5974b...16c

Annonse

Anonym bruker skrev (På 24.1.2024 den 8.21):

Og hvis det ikke løser situasjonen prøver man neste. 

Anonymkode: c10a8...db3

Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Noen her får det til å fremstå at jeg er dum og ikke tar til meg råd!

Hi

Anonymkode: 1f7ac...34d

De er bare snurte fordi du ikke tar til deg DERES råd og kryper i takknemlighet for å få ta del i deres uovertrufne kunnskap.

Anonymkode: 8ce5c...2e8

Anonym bruker skrev (På 27.1.2024 den 13.30):

Du avfeier de fleste råd med en variant av "det går ikke" og framstår som lite løsningsorientert.

Anonymkode: 753e5...0bd

Er jo ganske merkelig at dere her på et forum vet så mye bedre om hva jeg bør gjøre og ikke... dere vet tydeligvis mye bedre enn veilederne hos barnevernet!? Det er rart !

Løsningsorientert?  Aner du/dere noe som helst om hvordan hverdagen er her? Hva jeg må stå i helt alene?  Uten støtte?!

Dessuten ba jeg ikke om råd. Jeg lurte på om noen her kunne gått til det skritt å bo sammen med foreldrene sine for å beholde barna! Det fikk jeg ikke svar på, så vitt jeg husker.. Er om å gjøre å trykke meg enda mer ned i driten virker det som. Jeg ble tilogmed kalt dum ! Syns det er en skam at vi kvinner behandler hveransre på denne måten! Er bare trist ! 

Hi

For å svare på spørsmålet ditt. Ja, jeg hadde absolutt vurdert å flytte sammen med foreldrene mine hvis det var det som måtte til. Kan imidlertid ikke svare om det er riktig i din situasjon.

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Er jo ganske merkelig at dere her på et forum vet så mye bedre om hva jeg bør gjøre og ikke... dere vet tydeligvis mye bedre enn veilederne hos barnevernet!? Det er rart !

Løsningsorientert?  Aner du/dere noe som helst om hvordan hverdagen er her? Hva jeg må stå i helt alene?  Uten støtte?!

Dessuten ba jeg ikke om råd. Jeg lurte på om noen her kunne gått til det skritt å bo sammen med foreldrene sine for å beholde barna! Det fikk jeg ikke svar på, så vitt jeg husker.. Er om å gjøre å trykke meg enda mer ned i driten virker det som. Jeg ble tilogmed kalt dum ! Syns det er en skam at vi kvinner behandler hveransre på denne måten! Er bare trist ! 

Hi

Jeg kunne flyttet inn til mine foreldre ved behov, men det er fordi de er gode mennesker som er en ressurs i livet mitt. Slik du beskriver dine foreldre og deres forhold kan jeg ikke skjønne at du en gang vurderer det. 

Det er forøvrig ditt valg å legge så mye ut på forumet, og da må du tåle tilbakemeldinger. Jeg har tidligere rådet deg til å ta saken din til fylkesrådmannen siden barnevernet og kommunen ikke hjelper barna dine, men jeg har ikke sett at du har fulgt det rådet. Jeg tror det nærmer seg to år nå, hvor du har jamret over hvor tung hverdag du har. Barna fungerer bra på skolen og i barnehagen, du har avlasting, vaskehjelp og støtte fra bv, likevel hjelper det ikke. Hva vil du folk skal si da? 

Anonymkode: 6cfe4...e94

Annonse

Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Jeg kunne flyttet inn til mine foreldre ved behov, men det er fordi de er gode mennesker som er en ressurs i livet mitt. Slik du beskriver dine foreldre og deres forhold kan jeg ikke skjønne at du en gang vurderer det. 

Det er forøvrig ditt valg å legge så mye ut på forumet, og da må du tåle tilbakemeldinger. Jeg har tidligere rådet deg til å ta saken din til fylkesrådmannen siden barnevernet og kommunen ikke hjelper barna dine, men jeg har ikke sett at du har fulgt det rådet. Jeg tror det nærmer seg to år nå, hvor du har jamret over hvor tung hverdag du har. Barna fungerer bra på skolen og i barnehagen, du har avlasting, vaskehjelp og støtte fra bv, likevel hjelper det ikke. Hva vil du folk skal si da? 

Anonymkode: 6cfe4...e94

Jeg har sendt klage til statsforvalteren flere ganger. 

Og nei, fungerer ikke på skolen. Er utrolig tøft ! 

Jeg har ikke vaskehjelp, det fikk jeg i 2 mnd for 6 mnd siden. 

Og ja, er sant at jeg har utlevert mye. Grunnen til at jeg har gjort det er pga jeg har vært svært desperat og føler meg så enormt alene!  Det er så ubeskrivelig vondt. Takk for at du tok deg tid til å svare meg ❤️

Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

For å svare på spørsmålet ditt. Ja, jeg hadde absolutt vurdert å flytte sammen med foreldrene mine hvis det var det som måtte til. Kan imidlertid ikke svare om det er riktig i din situasjon.

Takk for at du svarte meg ❤️

Du er i en tung situasjon det er fult forståelig ❤️

Har lest trådene dine og sett hvor mange fine, gode råd du har fått fra engasjerte brukere her. Og som en annen sier her hva mer skal man si? Masse råd og støtte har du fått, men når de ser du ikke tar til deg råd eller det kommer med mer blir man oppgitt og gir opp med å forsøke å råde! 

Masse lykke til ❤️

Anonymkode: f80b1...3e6

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Tillegg. Du er vel og en av dem som har fått mest engasjement her inne ❤️

Anonymkode: f80b1...3e6

Ja, det setter jeg enormt pris på. Tusen hjertelig takk for all støtte og godhet ❤️ takk for at du tok deg tid til å skrive til meg.

Jeg hadde definitivt flyttet hjem til mine foreldre. Selv om de kan gå meg på nervene så hadde de vært uvurderlige hvis jeg hadde kommet i en vanskelig situasjon.

Anonymkode: fa7ed...970

Anonym bruker skrev (13 timer siden):

Hi

Hvorfor spør du på et forum istedenfor hos barnevernet da?

hvordan har det betydning om JEG kunne flyttet hjem til MINE foreldre? 
for å svare på akkurat dette spørsmålet: nei det kunne jeg aldri fordi min mor har psykisk mishandlet meg opp gjennom hele barndommen. Jeg vil ALDRI at ho skal ha ansvar for mine barn, ho får heller ikke være barnevakt her.

Jeg kunne gjerne ha flyttet inn hos mine svigerforeldre, de er nydelige folk!

Mitt inntrykk er at du ofrer de minste barna for å la største få viljen sin. 

Anonymkode: faebd...e81

Anonym bruker skrev (På 19.1.2024 den 22.55):

Du må snart bestemme deg iallefall. Det har jo pågått disse trådene i et år snart. Stakkars barn. Og barnevernet må jo være ubrukelig der du bor som etter mange måneder enda ikke har greie å finne fosterhjem til dem. 

Anonymkode: 5974b...16c

Du ansr ikke noe om virkeligheten skjønner jeg. Det er stor mangel på fosterhjem !

Anonymkode: ae583...91c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...