Gå til innhold

For at jeg skal klare å ta meg av ungene så må jeg flytte hjem til foreldrene mine

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Skriver nye tråder her, men uten å høre på rådene du får? 

Anonymkode: ff2d5...f7a

Hvilke råd tenker du på? Jeg spurte om en helt konkret ting altså !

Anonymkode: 1f7ac...34d

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Du må snart bestemme deg iallefall. Det har jo pågått disse trådene i et år snart. Stakkars barn. Og barnevernet må jo være ubrukelig der du bor som etter mange måneder enda ikke har greie å finne fosterhjem til dem. 

Anonymkode: 5974b...16c

Det er skikkelig manko på fosterhjem!! De står ikke klar der ute altså 

Anonym bruker skrev (54 minutter siden):

Ja, men du vet jo at de er kontrollerende og invaderende. De gjør det ikke for å hjelpe deg. 

De er redd for at barna må splittes og flytte langt bort, til fremmede 

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Jeg må bestemme meg for hva? De fleste bor i fosterhjem. Men det er ikke snakk om mer enn til sommeren. Og hva gjør jeg da? 

Fosterhjem? Bor de ikke hos foreldrene dine? Og hvorfor skal de hjem til sommeren?

Anonymkode: 6cfe4...e94

Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Fosterhjem? Bor de ikke hos foreldrene dine? Og hvorfor skal de hjem til sommeren?

Nettopp. De bor jo allerede hos dine foreldre. Be om å få det forlenget og gi fra deg barna permanent. 

De er redd for at barna må splittes og flytte langt bort, til fremmede 

Det er jo sånn det fungerer med fosterhjem da.

At de bor hos besteforeldre og tanter, og gråter fordi de vil til mamma, er ingen god løsning for noen.

Anonymkode: 8775c...b28

Annonse

Dette har jeg sagt før, omsorg, et stabilt sted å bo, og faste rammer kan gjøre mye, ikke alt men mye. Jeg vet ikke hvor barna er nå, men la de være der de er, til dere har funnet en familie / familier hvor barna kan bo over tid. Og se på barnevernet som gode hjelpere, de er der for å hjelpe. (btw. her tror jeg du samarbeider bra med barnevernet.) Jeg håper virkelig at det ordner seg til slutt.

Anonymkode: f273f...e2f

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Jeg kan ikke bestemme meg for det. Det finnes ikke fosterhjem som er tilgjengelig! Det er bare til sommeren har bvt bestemt.

Nettopp. De bor jo allerede hos dine foreldre. Be om å få det forlenget og gi fra deg barna permanent. 

Hvorfor skal jeg gi de fra meg permanent?  På hvilket grunnlag kan du si det?

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Dette har jeg sagt før, omsorg, et stabilt sted å bo, og faste rammer kan gjøre mye, ikke alt men mye. Jeg vet ikke hvor barna er nå, men la de være der de er, til dere har funnet en familie / familier hvor barna kan bo over tid. Og se på barnevernet som gode hjelpere, de er der for å hjelpe. (btw. her tror jeg du samarbeider bra med barnevernet.) Jeg håper virkelig at det ordner seg til slutt.

Anonymkode: f273f...e2f

Jeg samarbeider med bvt selvsagt. Hvorfor skulle jeg ikke det?

Jeg har ikke mulighet til å finne et annet fosterhjem. 

Takk. Håper jeg og 

Anonym bruker skrev (17 timer siden):

Hvilke råd tenker du på? Jeg spurte om en helt konkret ting altså !

Ja, det fikk du også svar på. 
Jeg har lenge syntes synd på deg, men får faktisk litt kløe. 
Å syte og å be om råd er noe man kun kan gjøre hvis man tenker å ta til seg de svarene man får. 

Jeg samarbeider med bvt selvsagt. Hvorfor skulle jeg ikke det?

Jeg har ikke mulighet til å finne et annet fosterhjem. 

Takk. Håper jeg og 

Nei, men det har barnevernet. Det er ikke foreldrene som shopper fosterforeldre, altså....

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Nei, men det har barnevernet. Det er ikke foreldrene som shopper fosterforeldre, altså....

Det er det jeg vil frem til altså ! Er ikke min jobb. Er ikke jeg som valgte familien min altså!  Men de har uansett ikke andre !

Annonse

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Ja, det fikk du også svar på. 
Jeg har lenge syntes synd på deg, men får faktisk litt kløe. 
Å syte og å be om råd er noe man kun kan gjøre hvis man tenker å ta til seg de svarene man får. 

Jeg syter virkelig ikke!  Jeg spurte hva dere tenker om å flytte sammen med foreldrene mine for at vi skal være flere som kan ta seg av barna. Fordi til sommeren er det et veiskille ! Er det vanskelig å forstå det konkrete spørsmålet? 

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Jeg syter virkelig ikke!  Jeg spurte hva dere tenker om å flytte sammen med foreldrene mine for at vi skal være flere som kan ta seg av barna. Fordi til sommeren er det et veiskille ! Er det vanskelig å forstå det konkrete spørsmålet? 

Vi har svart på det! Jeg har svart deg ii reine ord OG sagt hva som kan være et mulig alternativ! Men det går virkelig IKKE inn! Hvorfor SPØR du når du ikke LESER svarene? Er du like tett i samarbeidet med barnevernet? I så fall slår de vel snart fast at de barna gjerne bør bo langt, langt unna!

Anonym bruker skrev (44 minutter siden):

Vi har svart på det! Jeg har svart deg ii reine ord OG sagt hva som kan være et mulig alternativ! Men det går virkelig IKKE inn! Hvorfor SPØR du når du ikke LESER svarene? Er du like tett i samarbeidet med barnevernet? I så fall slår de vel snart fast at de barna gjerne bør bo langt, langt unna!

Jeg har ingen problemer med å samarbeide med bvt. De forstår meg og de ser hva jeg har stått i. 

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Jeg har ingen problemer med å samarbeide med bvt. De forstår meg og de ser hva jeg har stått i. 

De ser vel også din mangel på ressurser. Lykke til, jeg gidder deg ikke mer. 

Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

De ser vel også din mangel på ressurser. Lykke til, jeg gidder deg ikke mer. 

De gjør ikke det. Jeg er en meget sterk person. Jeg har bygget to hus helt alene med babyer på armen. Har kjempet mange kamper. Har måtte stå i ekstremt mye helt alene!  Uten noen støtte! Jeg kjemper fremdeles! 

Du kom med et forslag om praktikant. Men jeg er usikker på om det er løsningen da jeg trenger mye hjelp for å klare å følge opp barna mine og det er pga deres utfordringer. Men hvis du tenker at det et en løsning så forklar meg heller! 

Blant annet misfoni og skolevegring. Måltider er ubeskrivelig utfordrende. Dusjing er vondt. Klippe negler er utrolig utfordrende!  Å bli klippet gjør fysisk vondt. Søvn er vanskelig. To bruker melatonin. Dette er bare LITT ! 

Jeg har selvsagt ikke sagt alt! 

Jeg håper virkelig at barneverntjenesten tenker at de frivillige plasseringene kun skal vare til sommeren. Gjennom alt som er skrevet her inne, fremstår det for meg ganske tydelig at dine barn samlet sett krever mer enn du kan gi. Du har heller ikke et nettverk som støtter deg som forelder, noe som gjør ting verre for barna enn de trenger å være. At du i det hele tatt tenker at det er en løsning å flytte inn hos foreldrene dine, viser jo at du ikke evner å tenke langsiktig. Forhåpentligvis er barneverntjenesten i gang med å planlegge langvarige plasseringer for å skape ro og forutsigbarhet for barna. 

Anonymkode: 424f2...e3f

Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

De gjør ikke det. Jeg er en meget sterk person. Jeg har bygget to hus helt alene med babyer på armen. Har kjempet mange kamper. Har måtte stå i ekstremt mye helt alene!  Uten noen støtte! Jeg kjemper fremdeles! 

Du kom med et forslag om praktikant. Men jeg er usikker på om det er løsningen da jeg trenger mye hjelp for å klare å følge opp barna mine og det er pga deres utfordringer. Men hvis du tenker at det et en løsning så forklar meg heller! 

Blant annet misfoni og skolevegring. Måltider er ubeskrivelig utfordrende. Dusjing er vondt. Klippe negler er utrolig utfordrende!  Å bli klippet gjør fysisk vondt. Søvn er vanskelig. To bruker melatonin. Dette er bare LITT ! 

Jeg har selvsagt ikke sagt alt! 

Gidder ikke forklare deg mer. Jeg har svart deg i hver eneste tråd du har skrevet, prøvd å være løsningsorientert og forklart og forklart. 
Du, derimot, svarer bare i korte, avstumpede setninger, klarer ikke å skissere helheten i situasjonen, alt vi får lese er "det er så tungt! Jeg klarer ikke mer! De er flyttet! Men de løper bare hjem igjen! Hva skal jeg gjøre da?"

Sterk er du sikkert, men du har lite å by barna dine, og du klarer heller ikke å nyttiggjøre deg av rådene du får, man må jo tegne det opp i detalj for deg Ingenting hjelper, alt hva man sier blir besvart med "han vil ikke! de vil ikke! Jeg kan ikke!"

Jeg tror bare vi må konkludere med at de barna får en oppvekst som ikke er optimal. 

Men du burde jo få avlastning, og få de/den som sliter mest i avlastning i barnebolig. Kjenner flere som har barna sine boende deltid i barnebolig, og de blir tatt godt vare på der. Ene barnet fikk det såpass mye bedre, at det nå bor der fulltid. 

Og er det ikke barnebolig der du bor, så må det da finnes ikke alt for langt unna.

Anonymkode: ef973...367

Tenker også at avlastning i barnebolig hadde vært tingen for dine barn, kanskje spesielt den eldste. Overgangen er tøff både for du og barna, men det går seg til om du er innstilt på at det er det beste for barna. Virker på meg som at de trenger mer hjelp enn du klarer å gi dem. Eldste som sliter med så mange ulike utfordringer burde vært ett sted hvor han kan få hjelp til utfordringene sine. I en bolig jobber det folk som har tid og ressurser til å følge opp og ikke minst kan de koble inn mer profesjonelle aktører som kan hjelpe til med utfordringene slik at gutten kan få det bedre. 

Anonymkode: a2ded...5fc

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Men du burde jo få avlastning, og få de/den som sliter mest i avlastning i barnebolig. Kjenner flere som har barna sine boende deltid i barnebolig, og de blir tatt godt vare på der. Ene barnet fikk det såpass mye bedre, at det nå bor der fulltid. 

Og er det ikke barnebolig der du bor, så må det da finnes ikke alt for langt unna.

Anonymkode: ef973...367

Jeg spurte om det til bvt. De sa at nei, det finnes ikke. Det var ikke en mulighet. De har barnebolig i området, men det var kun for de med store funksjonsnedsettelser. Og i tillegg var det sprengt. Er mange som trenger hjelp 

Tenker også at avlastning i barnebolig hadde vært tingen for dine barn, kanskje spesielt den eldste. Overgangen er tøff både for du og barna, men det går seg til om du er innstilt på at det er det beste for barna. Virker på meg som at de trenger mer hjelp enn du klarer å gi dem. Eldste som sliter med så mange ulike utfordringer burde vært ett sted hvor han kan få hjelp til utfordringene sine. I en bolig jobber det folk som har tid og ressurser til å følge opp og ikke minst kan de koble inn mer profesjonelle aktører som kan hjelpe til med utfordringene slik at gutten kan få det bedre. 

Anonymkode: a2ded...5fc

Ja. Jeg er enig. Men det var uaktuelt for meg sa bvt. Jeg fikk ikke noen medhold på det. 

Og ja, jeg trenger hjelp pga jeg ser mine begrensninger i forhold til hva barna trenger.

De utfordringene som jeg beskrev er ikke alt og det gjelder ikke et barn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...