Gå til innhold

For at jeg skal klare å ta meg av ungene så må jeg flytte hjem til foreldrene mine

Anbefalte innlegg

Det er pga da blir vi 3 voksne i stede for 1. Hadde du gjort det?  Jeg orker ikke tanken egentlig pga de er svært kontrollerende.. men hva gjør man ikke for barna?...

Anonymkode: 1f7ac...34d

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Det er pga da blir vi 3 voksne i stede for 1. Hadde du gjort det?  Jeg orker ikke tanken egentlig pga de er svært kontrollerende.. men hva gjør man ikke for barna?...

Få deg en jobb!

Anonymkode: 166a9...ff0

Det ville jeg aldri belastet foreldrene mine med.

De er besteforeldre, og skal ikke trenge være oppdragende foreldre for sine barnebarn. 

Anonymkode: 8775c...b28

Annonse

Nei du bør ikke flytte hjem. Du bør la barna få bo i fosterhjem utenfor familien din. Dersom det er eldste som er den som ikke takler søsken, bør han flyttes i fosterhjem og så kan de andre bo hos deg.

Anonymkode: faebd...e81

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Om du er den brukeren jeg tror du er, så vil jeg si at jeg tror ikke det er bra for deg å flytte inn til dine foreldre. De kommer til å kjøre over deg totalt og du blir dønn ulykkelig. Du har det kjipt uansett hvordan situasjonen er nå, så hva med å se etter fosterhjem til h"n som ikke takler søskenene sine og forsøke å få hjem de andre barna dine? Kanskje det er den løsningen som er minst vondt for de fleste og vil fungere best på sikt? Også for deg.

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Nei du bør ikke flytte hjem. Du bør la barna få bo i fosterhjem utenfor familien din. Dersom det er eldste som er den som ikke takler søsken, bør han flyttes i fosterhjem og så kan de andre bo hos deg.

Anonymkode: faebd...e81

*Nøtta* skrev (4 timer siden):

Om du er den brukeren jeg tror du er, så vil jeg si at jeg tror ikke det er bra for deg å flytte inn til dine foreldre. De kommer til å kjøre over deg totalt og du blir dønn ulykkelig. Du har det kjipt uansett hvordan situasjonen er nå, så hva med å se etter fosterhjem til h"n som ikke takler søskenene sine og forsøke å få hjem de andre barna dine? Kanskje det er den løsningen som er minst vondt for de fleste og vil fungere best på sikt? Også for deg.

Hvis hun er den samme som har skrevet mange innlegg her om ungene, så er det vel ikke så rart om hun ikke vil sende den eldste i fosterhjem... Han er jo full av angst og nevroser. En sånn flytting vil kunne ødelegge ham helt.  

Anonymkode: ff2d5...f7a

Anonym bruker skrev (22 timer siden):

Er du sikker på at det er til barnas beste da?

Anonymkode: 3724e...99a

Jeg vil ikke "miste" de 🤷🏻‍♀️

Annonse

Anonym bruker skrev (21 timer siden):

Nei, du kan skaffe deg andre voksne i stedet. Praktikant eller noen som egner seg bedre.

Hvordan?  Jeg har virkelig prøvd, det er ikke så enkelt

Anonym bruker skrev (15 timer siden):

Det ville jeg aldri belastet foreldrene mine med.

De er besteforeldre, og skal ikke trenge være oppdragende foreldre for sine barnebarn. 

Anonymkode: 8775c...b28

Er de som ønsker det. Og tilbyr seg 🤷🏻‍♀️

*Nøtta* skrev (13 timer siden):

Jo. Sant. Men hva gjør man ikke for barna ?

Nei. Han hadde ikke taklet det

Du må snart bestemme deg iallefall. Det har jo pågått disse trådene i et år snart. Stakkars barn. Og barnevernet må jo være ubrukelig der du bor som etter mange måneder enda ikke har greie å finne fosterhjem til dem. 

Anonymkode: 5974b...16c

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Hvordan?  Jeg har virkelig prøvd, det er ikke så enkelt

Du har virkelig prøvd å hyre en praktikant, men ingen ville ha jobben? 

Er de som ønsker det. Og tilbyr seg 🤷🏻‍♀️

Ja, men du vet jo at de er kontrollerende og invaderende. De gjør det ikke for å hjelpe deg. 

Du må snart bestemme deg iallefall. Det har jo pågått disse trådene i et år snart. Stakkars barn. Og barnevernet må jo være ubrukelig der du bor som etter mange måneder enda ikke har greie å finne fosterhjem til dem. 

Har du fosterbarn selv? Hvis ikke vil jeg anbefale deg å bli det, så barnevernet får slippe å være så ubrukelige.

Anonymkode: 8ce5c...2e8

Anonym bruker skrev (26 minutter siden):

Du har virkelig prøvd å hyre en praktikant, men ingen ville ha jobben? 

Det finnes ikke altså. En au pair er ikke som det var. Og jeg tror at det skal avvikles 

Jeg må bestemme meg for hva? De fleste bor i fosterhjem. Men det er ikke snakk om mer enn til sommeren. Og hva gjør jeg da? 

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Det finnes ikke altså. En au pair er ikke som det var. Og jeg tror at det skal avvikles 

Snakker ikke om "au pair", men om en lovlig, norsk praktikant. På samme måte som en dagmamma. 

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Jeg må bestemme meg for hva? De fleste bor i fosterhjem. Men det er ikke snakk om mer enn til sommeren. Og hva gjør jeg da? 

Skriver nye tråder her, men uten å høre på rådene du får? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...