Gå til innhold

Min kusine stjeler fra meg

Anbefalte innlegg

Eller kanskje nasker er et bedre ord. Hun er en del år yngre enn meg og vi har egentlig ikke hatt så mye kontakt før hun flyttet til samme sted som meg. Hun er veldig hyggelig og kommer på besøk innimellom. Jeg la ikke merke til det i starten med etter hvert så begynte jeg å stusse over at det var mindre igjen i den dyre hudkremen min etter at hun hadde vært hos meg. Det samme med den gode sjampoen og balsamen. De begynte plutselig å vare mye kortere enn før. Faktisk så merkbart at jeg måtte sjekke om størrelsen på flaskene hadde endret seg. Då begynte jeg å legge merke til at hun alltid tok med seg vesken sin når hun gikk på badet og at hun alltid var der litt lenge. Sist hun var her så veide jeg kremer, flasker osv før hun kom og etter at hun dro, og det var borte ganske mye fra flaskene og litt mindre fra krukkene der jeg kan se innholdet. Om hun har dårlig råd og trenger slike ting så spanderer jeg det jo gjerne på henne, men kanskje ikke i den prisklassen jeg kjøper til meg selv. Det er den luksusen jeg unner meg og ønsker meg til jul og bursdager. Jeg er litt usikker på hva jeg skal gjøre nå. Om jeg sier noe så blir hun kanskje både flau og sint og om jeg begynner å gjemme saker på badet så skjønner hun jo sikkert at jeg har funnet ut hva hun gjør. Vi er ikke så nære at det er naturlig at jeg spør om hennes personlige økonomi. Noen tips?

Anonymkode: 51d95...8e3

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144445492-min-kusine-stjeler-fra-meg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjem bort flaskene og kremene ved neste besøk. Alternativt så kan du fylle skikkelig billige produkter på tomme beholdere av de dyre produktene. Du kan jo egentlig fylle på med litt av hvert men nå ble jeg sikkert litt slem i tankegangen. Kanskje fylle på med en sånn rosa farge shampoo 😂 Så de hadde det hos frisøren her, gjorde håret rosa 😂 Veldig avslørende for henne da 😆 fyll på kremen med selvbruningskrem/dråper blandet med vanlig krem. Valgene er jo mange, kun fantasien og kanskje samvittigheten som setter grenser. 

Anonymkode: 00c1b...baa

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Eller kanskje nasker er et bedre ord. Hun er en del år yngre enn meg og vi har egentlig ikke hatt så mye kontakt før hun flyttet til samme sted som meg. Hun er veldig hyggelig og kommer på besøk innimellom. Jeg la ikke merke til det i starten med etter hvert så begynte jeg å stusse over at det var mindre igjen i den dyre hudkremen min etter at hun hadde vært hos meg. Det samme med den gode sjampoen og balsamen. De begynte plutselig å vare mye kortere enn før. Faktisk så merkbart at jeg måtte sjekke om størrelsen på flaskene hadde endret seg. Då begynte jeg å legge merke til at hun alltid tok med seg vesken sin når hun gikk på badet og at hun alltid var der litt lenge. Sist hun var her så veide jeg kremer, flasker osv før hun kom og etter at hun dro, og det var borte ganske mye fra flaskene og litt mindre fra krukkene der jeg kan se innholdet. Om hun har dårlig råd og trenger slike ting så spanderer jeg det jo gjerne på henne, men kanskje ikke i den prisklassen jeg kjøper til meg selv. Det er den luksusen jeg unner meg og ønsker meg til jul og bursdager. Jeg er litt usikker på hva jeg skal gjøre nå. Om jeg sier noe så blir hun kanskje både flau og sint og om jeg begynner å gjemme saker på badet så skjønner hun jo sikkert at jeg har funnet ut hva hun gjør. Vi er ikke så nære at det er naturlig at jeg spør om hennes personlige økonomi. Noen tips?

Medisinskap med lås, der alt det viktige står.  
Og en lapp i det vanlige badeskapet, der det står "Ikke rør mine ting".

Anonymkode: ba866...317

Annonse

Du skal ha for at du er en sympatisk sjel som tenker at noe ligger bak, og at du ikke vil ydmyke henne. Du er rett og slett en snill person. Likevel har du jo ikke råd til at hun skal ta fra deg. Ikke skal hun tro at hun har rett til å stjele heller. Er nok enig med dem som sier at du enten tar det bort eller låser det inne. Og bare lat som ingenting. 

Enig med de over. Sett det unna når hun kommer. Hvis du vil, kan du jo sette inn billigprodukter i stedet. Da blir det ikke like innlysende, og hvis hun faktisk trenger shampoo osv, kan hun ta av dette. Ikke at jeg syns sånn nasking er greit, men det kan jo være at hun er i skikkelig knipe, men ikke tør be om hjelp.

Anonymkode: 49ef1...d71

Jeg tar deres råd. Neste gang hun skal komme gjemmer jeg alle de dyre produktene mine. Kjenner at jeg gruer meg litt, for hun kommer jo til å forstå at jeg har oppdaget det hele, men det får være opp til henne om vi skal snakke om det. Takk, kloke damer. 

Anonym bruker skrev (46 minutter siden):

Jeg tar deres råd. Neste gang hun skal komme gjemmer jeg alle de dyre produktene mine. Kjenner at jeg gruer meg litt, for hun kommer jo til å forstå at jeg har oppdaget det hele, men det får være opp til henne om vi skal snakke om det. Takk, kloke damer. 

Det er virkelig ingenting å grue seg til. DU har jo ikke gjort noe galt. Hun har valgt å naske fra deg og blitt oppdaget- da må hun bære eventuell skam og ubehag hun måtte føle over det. 

Anonym bruker skrev (57 minutter siden):

Men kan du ikke gjøre som anonym d71 skriver? Det var et kreativt og godt råd! Hun vil jo ikke mistenke noe så lenge det står produkter franne- selv om de er billige. 

Kanskje bytte ut fra dyre til billige produkter etter hvert som du går "tom". Da står det til slutt bare billige produkter fremme og du kan de dyre gjemt når hun er på besøk. 

Eventuelt kan du putte billige produkter i de emballasjen til de dyre. 

Anonymkode: bcd21...964

Hvorfor skal det dilles sånn?

Sett en sjampo og hudkrem fra matbutikken frem når hun kommer og gjem unna de dyre 

Er hun virkelig i beita stjeler hun de billige også, stjeler hun bare fordi hun har lyst på noe dyrt uten å betale lar hun være.

Ikke noe mer å stresse med, men du vet jo at du ikke kan stole på henne...

Anonymkode: 72e32...a5d

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...