Gå til innhold

Derfor er det så stille fra feminister akkurat nå

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Nå har jeg gravd ut bilen min hver dag samt i fellesskap med min mann måkt i timevis, det er nokså langt fra det idiotiske tullet ditt.

Anonymkode: 63a15...895

Selvfølgelig er det tull! Ellers hadde det ikke vært morsomt.

Anonymkode: f59a0...79b

Annonse

Jeg bor i Bergen så jeg synes snømåking er litt eksotisk.  Vi har massevis av snø nå, men på et normalår bruker jeg nok mer tid på å stryke bunadsskjorter enn på å måke snø.  

Jeg står for vedlikehold av hus, hage og bil.  Jeg skylder tidligere feminister en stor takk.  For meg var det helt naturlig og uproblematisk å ta en høyere utdanning som førte til en jobb der jeg tjener godt nok til å forsørge en familie.  Da jeg ble skilt tjente jeg heldigvis for mye til å nyte godt av de fleste støttetiltakene for alene-foreldre, men jeg skylder tidligere feminister en stor takk for at jeg i det hele tatt kunne skille meg.  

Jeg personlig vil heller måke snø enn å støvsuge.  Når jeg måker snø får jeg frisk luft og styrketrening, samt heder og ære fra naboene.  Man får sjelden applaus for å tømme oppvaskmaskinen.  

Jeg begriper ikke at kvinner kan gjøre narr av feminismen. Har dere ingen utenlandske venninner som har måttet begynner i jobb igjen bare noen uker etter å ha født?  Ser dere ikke på nyhetene at jentebarn flere steder blir giftet vekk før de når puberteten.  Har dere ikke oppfattet at selv i Norge, et av verdens mest likestilte land blir kvinner drept av ektemenn, kjærester og ekser?  

Anonymkode: 5d4b3...fb4

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Jeg bor i Bergen så jeg synes snømåking er litt eksotisk.  Vi har massevis av snø nå, men på et normalår bruker jeg nok mer tid på å stryke bunadsskjorter enn på å måke snø.  

Jeg står for vedlikehold av hus, hage og bil.  Jeg skylder tidligere feminister en stor takk.  For meg var det helt naturlig og uproblematisk å ta en høyere utdanning som førte til en jobb der jeg tjener godt nok til å forsørge en familie.  Da jeg ble skilt tjente jeg heldigvis for mye til å nyte godt av de fleste støttetiltakene for alene-foreldre, men jeg skylder tidligere feminister en stor takk for at jeg i det hele tatt kunne skille meg.  

Jeg personlig vil heller måke snø enn å støvsuge.  Når jeg måker snø får jeg frisk luft og styrketrening, samt heder og ære fra naboene.  Man får sjelden applaus for å tømme oppvaskmaskinen.  

Jeg begriper ikke at kvinner kan gjøre narr av feminismen. Har dere ingen utenlandske venninner som har måttet begynner i jobb igjen bare noen uker etter å ha født?  Ser dere ikke på nyhetene at jentebarn flere steder blir giftet vekk før de når puberteten.  Har dere ikke oppfattet at selv i Norge, et av verdens mest likestilte land blir kvinner drept av ektemenn, kjærester og ekser?  

Anonymkode: 5d4b3...fb4

Latterliggjøring er en hersketeknikk. 
Og den funker visst fortsatt på mange.

Man har nådd et helt eksepsjonelt høyt nivå av dumskap når man presterer å tenke tanken «jeg må måke snø og skifte dekk på bilen, derfor trenger vi ikke likestilling» fullt ut.

Anonymkode: 028bd...ec1

Danida skrev (5 timer siden):

Latterliggjøring er en hersketeknikk. 
Og den funker visst fortsatt på mange.

Humor er ikke latterliggjøring. Det er å le av det humoristiske i situasjonen.

Anonymkode: f59a0...79b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...