Anonym bruker Skrevet 18. januar 2024 #1 Skrevet 18. januar 2024 Sønnen min fikk en skoleretning på Digipost , han er 16. Dette hadde ikke han sett, da han hadde slettet Digipost da konto ikke hadde vært aktiv på en stund. Så kom purring fra inkasso selskap. Stessa som jeg var, betalte jeg den opprinnelige regningen, da det var den gutten sendte bilde av…. Vil inkasso selskapet få opp at den da er betalt? Eller bør jeg ringe å høre hva jeg skal gjøre? Litt stresset, da den skulle vært betalt i oktober 🙈 Anonymkode: a88cd...9cb
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2024 #2 Skrevet 18. januar 2024 Betal purregebyret til inkassoselskapet. Hjelper jo ikke å betale den opprinnelige fakturaen når det har påløpt purregebyr Anonymkode: 4d779...151
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2024 #3 Skrevet 18. januar 2024 Det er feil å betale den opprinnelige regningen når et inkassobyrå har tatt over, da må du betale den nye regnigen. Gebyr for for sen betaling, og ikke minst gebyr til inkassobyrået, det er jo det de lever av. Anonymkode: 8425a...eec
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2024 #4 Skrevet 18. januar 2024 Men han fikk ikke gebyr, da det ikke er lov å gi det til mindreårige.. Anonymkode: a88cd...9cb
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2024 #5 Skrevet 18. januar 2024 Anonym bruker skrev (1 time siden): Men han fikk ikke gebyr, da det ikke er lov å gi det til mindreårige.. Anonymkode: a88cd...9cb For skolepenger er det lov. Men mulig de har valgt å ikke gjøre det. Men hvorfor betalte den opprinnelige i stedet for den nye? Man betaler jo den siste man får, ikke den første? Anonymkode: 4d779...151
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2024 #6 Skrevet 18. januar 2024 Anonym bruker skrev (1 time siden): For skolepenger er det lov. Men mulig de har valgt å ikke gjøre det. Men hvorfor betalte den opprinnelige i stedet for den nye? Man betaler jo den siste man får, ikke den første? Anonymkode: 4d779...151 Fordi gutten sendte bilde av den første Anonymkode: a88cd...9cb
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2024 #7 Skrevet 18. januar 2024 Ring og snakk med inkassoselskapet, det ordner seg 😊 Anonymkode: 9e8c8...522
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2024 #8 Skrevet 18. januar 2024 Inkassoselskapene er ikke onde vesen som det ikke nytter å snakke med. Ring og forklar, så får dere sikkert en regning på gebyr og omkostninger for seg selv. Pust med magen, det ordner seg❤️ Anonymkode: 10c67...a14
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2024 #9 Skrevet 18. januar 2024 De du har betalt til informerer inkassoselskapet. Dette er automatisk. Inkassoselskapet registrere betalingen og sender eventuelt my faktura på renter og salær. Dette er helt vanlig og ikke noe å stresse for. Anonymkode: 53385...a14
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2024 #10 Skrevet 19. januar 2024 Takk for alle svar, ringde inkasso selskapet, og de sa akkurat det samme som over her. Heldigvis har de ikke lov å gi renter på barn under 18 😅 Det var vist ikke lov, men nå tror jeg gutten min vil følge bedre med på slike ting i fremtiden. Han ble faktisk litt skremt av det, særlig når det gjaldt så mye penger ! Anonymkode: a88cd...9cb
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2024 #11 Skrevet 19. januar 2024 Anonym bruker skrev (31 minutter siden): Takk for alle svar, ringde inkasso selskapet, og de sa akkurat det samme som over her. Heldigvis har de ikke lov å gi renter på barn under 18 😅 Det var vist ikke lov, men nå tror jeg gutten min vil følge bedre med på slike ting i fremtiden. Han ble faktisk litt skremt av det, særlig når det gjaldt så mye penger ! Anonymkode: a88cd...9cb Da var det god læring for han. Men en større skoleregning måtte dere som foreldre etterlyst i høst vel, litt rart at det sendes til eleven. Særlig når de er under 18 år. Anonymkode: 5b0a2...8bb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå