Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg trenger å gå fra samboer, men er syk og på AAP. Venter på å få godkjent uføresøknad. Er det mulig å få lån til bolig på AAP? Jeg har 1,3 mill i egenkapital, men må nok låne ca 3 mill. Dyrt her, og må ha plass til barna. Kan evt broren min kausjonere for meg til jeg får uførevedtak? Han eier egen bolig og har sagt han kan om det trengs. Søknadsprosessen er jo så lang, 6-8 mnd, og jeg har det ikke bra i forholdet. 

Anonymkode: 35d95...c53

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144445485-f%C3%A5-l%C3%A5n-p%C3%A5-aap/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Du må høre med banken. Men hva ca kommer du til å få i uføretrygd?

Jeg er ufør på minstesats, og fikk boliglån i høst, men fikk maks 1 mill i lån, og jeg har 3 mill i egenkapital. 

Anonymkode: 5ea4b...30a

Vet det er banken som avgjør, men har ikke lyst til å dele det med banken før jeg "må". 

Jeg får maks trygd og endel i forsikring, så vil ha inntekt på 600000 ca, pluss en million til i egenkapital. 

Annonse

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Det er veldig lite sannsynlig siden AAP ikke er regnet som fast inntekt. Jeg fikk ikke refinansiere engang, når jeg hadde APP. Det var ingen problem å få det når jeg fikk innvilget uføretrygd.

Anonymkode: 716b4...b4f

Samme her. Det ordnet seg når jeg fikk uføretrygd 

Anonymkode: fca36...d6a

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Vet det er banken som avgjør, men har ikke lyst til å dele det med banken før jeg "må". 

Jeg får maks trygd og endel i forsikring, så vil ha inntekt på 600000 ca, pluss en million til i egenkapital. 

Tviler på at du får lån på aap.

Du kan ta kontakt med andre banker, din samboer trenger ikke å få vite det.

Men 3 millioner i gjeld på den lønnen. Tviler meget sterk. Maks 1 million i lån når du har fått uføretrygd 

Anonymkode: 107e3...54c

Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Tviler på at du får lån på aap.

Du kan ta kontakt med andre banker, din samboer trenger ikke å få vite det.

Men 3 millioner i gjeld på den lønnen. Tviler meget sterk. Maks 1 million i lån når du har fått uføretrygd 

Anonymkode: 107e3...54c

Etter uføre vil jeg trenge lån på bare 2 mill da. 

Jeg fikk det.

Eller jeg byttet bank mens jeg var på arbeidsavklaringspenger. Men da var markedet bedre riktignok. Ta kontakt med en lokalbank, de er ofte mer samarbeidsvillige. Og hvis broren din kan stå som medlåntaker (så lenge han har solid egenkapital i boligen sin og fast inntekt) så vil jeg tro det bør gå i orden. 

Anonymkode: 9eae7...f1f

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Jeg fikk det.

Eller jeg byttet bank mens jeg var på arbeidsavklaringspenger. Men da var markedet bedre riktignok. Ta kontakt med en lokalbank, de er ofte mer samarbeidsvillige. Og hvis broren din kan stå som medlåntaker (så lenge han har solid egenkapital i boligen sin og fast inntekt) så vil jeg tro det bør gå i orden. 

Anonymkode: 9eae7...f1f

Hans bolig er nedbetalt. Og han har normal lønn, ingen barn som koster penger;)

Jeg fikk det, men ikke alene. Hadde en medlånetager med fast jobb og selv en diagnose som nav ikke krangler på så vi visste at uføretrygd ville gå gjennom.

De sa vel i banken at de ikke regner aap som fast inntekt og derfor ikke gir lån når du har det som inntekt, men ingen regel uten unntak...

Så du må snakke med banken, og du må ha broren din som medlånetager.

Anonymkode: 45681...0c6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...