Gå til innhold

Hvordan har man feilet som forelder når barna vokser opp til idioter?

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Leser barna dine hva du skriver her??

Anonymkode: 28345...960

Det tror jeg neppe da dette nok ikke er en arena de har interesse av, men det hadde heller ikke gjort noe som helst at de gjorde det! 

Dette er noe jeg har skrevet her inne før, at dårlig oppførsel er noe som kommer innenfra deg selv. Man kan ikke skylde på andre for å oppføre seg dårlig. Tusen ganger har jeg sagt det. Han skylder på at hun snakker moral på Farmen. 🙃

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Eh, jo. De tingene du bare tenker inni deg og ikke sier høyt, de påvirker faktisk INGEN. Så det blir det atskillig bedre av!

Nå er man ikke ufordragelig om man tenker noe. Tanker har sjelden vært farlige. Men jeg vil jo tro at man bør reflektere litt hvis man har ekstreme tanker også. 

Jeg snakket nå om at det han sa er piece of cake ift hva jeg har sett her inne 😀 spesielt fra anonyme, men også flere. Så spørsmålet til Ts var hvordan man kunne unngå å få slike barn .. Ja, da tror jeg noen og hver bør endre litt på måten de snakker til og om andre. Rett og slett.

Dette ble ironisk. 

ReneRene skrev (1 minutt siden):

Nå er man ikke ufordragelig om man tenker noe. Tanker har sjelden vært farlige. Men jeg vil jo tro at man bør reflektere litt hvis man har ekstreme tanker også. 

Jeg snakket nå om at det han sa er piece of cake ift hva jeg har sett her inne 😀 spesielt fra anonyme, men også flere. Så spørsmålet til Ts var hvordan man kunne unngå å få slike barn .. Ja, da tror jeg noen og hver bør endre litt på måten de snakker til og om andre. Rett og slett.

Dette ble ironisk. 

Åh, dropp martyriet ditt. Du er stygg i munnen med andre, og nøyer deg ikke med å si det kun i tankene. 

Danida skrev (6 minutter siden):

Åh, dropp martyriet ditt. Du er stygg i munnen med andre, og nøyer deg ikke med å si det kun i tankene. 

Martyr? Jeg fant dette morsomt! Jeg ler fordi folk får hakeslepp av å bli konfrontert med hvordan de kan oppføre seg selv. Det vil si- de ser det ikke. Det han sier er som sagt barnemat i forhold til hvordan flere oppfører seg her 🙂 

Endret av ReneRene
ReneRene skrev (4 minutter siden):

Martyr? Jeg fant dette morsomt! Jeg ler fordi folk får hakeslepp av å bli konfrontert med hvordan de kan oppføre seg selv. Det vil si- de ser det ikke. Det han sier er som sagt barnemat i forhold til hvordan flere oppfører seg her 🙂 

Herregud, må du kverulere om absolutt alt mulig. Du har ikke sett programmet en gang :roll:

Anonymkode: f9da5...c1e

ReneRene skrev (12 minutter siden):

Og du er selv en av dem. Du ser det ikke, nekter for det, lyver når du blir minnet på det og mangler totalt evnen til å si unnskyld. Du er virkelig den siste på kloden som skal påta deg å belære noen andre om god og dårlig oppførsel. 

Annonse

ReneRene skrev (15 minutter siden):

Du er en av de verste her inne.

Anonymkode: f9da5...c1e

Danida skrev (3 minutter siden):

Og du er selv en av dem. Du ser det ikke, nekter for det, lyver når du blir minnet på det og mangler totalt evnen til å si unnskyld. Du er virkelig den siste på kloden som skal påta deg å belære noen andre om god og dårlig oppførsel. 

Jeg har ikke skrevet dette innlegget, og ikke ble jeg rystet av oppførselen hans og er bekymret på vegne av egne barn heller. Jeg har heller ikke skrevet at jeg aldri har angrepet noen her, men det er ikke noe jeg driver med til vanlig. Veldig langt fra også. Men jeg er ikke noe bedre enn andre uansett, selv om jeg ikke akkurat har for vane å være så vulgær. Og jeg har bedt flere om unnskyldning her også 😀 

ReneRene skrev (23 minutter siden):

Men jeg er ikke noe bedre enn andre uansett, selv om jeg ikke akkurat har for vane å være så vulgær. Og jeg har bedt flere om unnskyldning her også 😀 

Du har aldri bedt meg om unnskyldning. Og du har løyet flere ganger om hva dine egne utsagn inneholdt, samt rapportert de innleggene der jeg har minnet deg om dem, så jeg regner med at din botferdighet i så fall ville være rent formell og lite innfølt. Den atferden finner jeg faktisk ganske vulgær, men jeg regner ikke med at der er noe endringspotensial hos deg.

Danida skrev (3 minutter siden):

Du har aldri bedt meg om unnskyldning. Og du har løyet flere ganger om hva dine egne utsagn inneholdt, samt rapportert de innleggene der jeg har minnet deg om dem, så jeg regner med at din botferdighet i så fall ville være rent formell og lite innfølt. Den atferden finner jeg faktisk ganske vulgær, men jeg regner ikke med at der er noe endringspotensial hos deg.

Nei, du har rett. Jeg har ikke bedt deg om unnskyldning. Burde jeg det? 

ReneRene skrev (3 timer siden):

Jeg har ikke skrevet dette innlegget, og ikke ble jeg rystet av oppførselen hans og er bekymret på vegne av egne barn heller. Jeg har heller ikke skrevet at jeg aldri har angrepet noen her, men det er ikke noe jeg driver med til vanlig. Veldig langt fra også. Men jeg er ikke noe bedre enn andre uansett, selv om jeg ikke akkurat har for vane å være så vulgær. Og jeg har bedt flere om unnskyldning her også 😀 

Du skjønner at det klippet bare er en av mange episoder de som følger med på programmet har sett og lagt merke til oppførselen hans? Eller tror du at kritikken mot han baserer seg kun på den ene hendelsen?

Når det gjelder din egen oppførsel her på forumet så er jo du en som daglig lyver, bruker hersketeknikk og er generelt uredelig, så det er kanskje ikke så rart at du kan forsvare personens oppførsel. 

Anonymkode: b49df...31f

Anonym bruker skrev (15 timer siden):

Igjen, å identifisere feilene DU gjør er ikke en feil hos MEG. Det du brukte der er den mest utbredte logiske feilen - "ad hominem" eller personangrep. 

Ha et strålende liv som fortsatt usaklig! 😆

Men i alle dager må du virkelig gå på repeat og finne nye latinske begrep igjen og igen og igjen?

Anonymkode: a1f35...761

ReneRene skrev (4 timer siden):

Unnskyld meg, men jeg har... erfart mye verre personangrep enn dette her på forumet 😀 sett myye verre ting enn at man ikke har.. personlighet ! 

Som han sier så var det at hun pratet  moral. Da snappet det for ham. Det var stemningen der inne pluss lite mat. 

Ufordragelig oppførsel ja. Men alle her bør spørre seg selv om de ikke har skrevet verre ting her, og om i så fall ungene deres blir påvirket. Det spiler ingen rolle at noen her ikke har sagt det på TV. At man er ufordragelig blir ikke bedre av at man skjuler det bedre altså. 

Du bør sette deg ned å se alle episodene før du uttaler deg her. Det er dessuten en vesentlig forskjell på det han ytrer seg direkte til en annen person i beste sendetid og det noen måtte finne på å lire av seg her inne.

Annonse

mamma til adhd gutt<3 skrev (6 minutter siden):

Du bør sette deg ned å se alle episodene før du uttaler deg her. Det er dessuten en vesentlig forskjell på det han ytrer seg direkte til en annen person i beste sendetid og det noen måtte finne på å lire av seg her inne.

Ja, ikke sant? Det gjør "deg" til en bedre person om du ikke viser dårlige sider sånn i alles påsyn? At du er er bedre menneske om du gjør sånt mot noen uten tilskuere eller anonym på nett? Eller hva mener du? 

Endret av ReneRene
Anonym bruker skrev (25 minutter siden):

Du skjønner at det klippet bare er en av mange episoder de som følger med på programmet har sett og lagt merke til oppførselen hans? Eller tror du at kritikken mot han baserer seg kun på den ene hendelsen?

Når det gjelder din egen oppførsel her på forumet så er jo du en som daglig lyver, bruker hersketeknikk og er generelt uredelig, så det er kanskje ikke så rart at du kan forsvare personens oppførsel. 

Jeg har ikke forsvart noen. 

ReneRene skrev (Akkurat nå):

Ja, ikke sant? Det gjør "deg" til en bedre person om du ikke viser dårlige sider sånn i alles påsyn? At du er er bedre menneske om du gjør sånt mot noen uten tilskuere? Eller hva mener du? 

Mener du for alvor at du ikke skjønner hva hun mener?

Og tenker du ikke at det kan være lurt å se litt mer enn et klipp fra én situasjon før du mener så mye?

Ja, ikke sant? Det gjør "deg" til en bedre person om du ikke viser dårlige sider sånn i alles påsyn? At du er er bedre menneske om du gjør sånt mot noen uten tilskuere? Eller hva mener du? 

Det er stor forskjell på nett og ikke nett. Her inne kan man slå av pc, logge av, bytte Nick eller bare ikke svare. Der ikke er man fanget av kamera og fanget i en situasjon man ikke kommer ut av så lenge man er med på farmen.

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Mener du for alvor at du ikke skjønner hva hun mener?

Og tenker du ikke at det kan være lurt å se litt mer enn et klipp fra én situasjon før du mener så mye?

Jeg stiller spørsmålet i største alvor ja. Og vil gjerne ha et svar og ikke et spørsmål tilbake. 

mamma til adhd gutt&lt;3 skrev (1 minutt siden):

Det er stor forskjell på nett og ikke nett. Her inne kan man slå av pc, logge av, bytte Nick eller bare ikke svare. Der ikke er man fanget av kamera og fanget i en situasjon man ikke kommer ut av så lenge man er med på farmen.

Kan jeg få svar på det jeg spurte om? 

Jeg stiller spørsmålet i største alvor ja. Og vil gjerne ha et svar og ikke et spørsmål tilbake. 

Jeg kan ikke svare for brukeren, men finner det litt forstyrrende at du ikke ser forskjell på en oppførsel foran åpent kamera og på et anonymforum - UTEN at jeg forsvarer dårlig oppførsel noe sted! (Tenkte det var lurt å presisere det siden lite virker til å være en selvfølge for deg)

Kan jeg få svar på det jeg spurte om? 

Poenget mitt er at det han gjorde på tv ikke kan sammenlignes med det som skjer her på forumet eller på andre forum. Han oppførte seg ufyselig. Punktum. I grunn så lurer jeg mest på hvorfor TV2 lar det gå. Slike angrep er ren mobbing og det burde få konsekvenser. Når det gjelder meg så ville jeg ikke sagt sånn hverken her eller på tv. 

mamma til adhd gutt&lt;3 skrev (Akkurat nå):

Poenget mitt er at det han gjorde på tv ikke kan sammenlignes med det som skjer her på forumet eller på andre forum. Han oppførte seg ufyselig. Punktum. I grunn så lurer jeg mest på hvorfor TV2 lar det gå. Slike angrep er ren mobbing og det burde få konsekvenser. Når det gjelder meg så ville jeg ikke sagt sånn hverken her eller på tv. 

Jo det syns jeg kan sammenlignes. Så absolutt. Det handler nemlig om hvem man viser hvordan man er, og ikke det en fremstår som. Alle kan fremstå fint og være ufyselig på mer skjult måte. Og det gjør ingen til et bedre menneske på noen måte som helst. 

Jo det syns jeg kan sammenlignes. Så absolutt. Det handler nemlig om hvem man viser hvordan man er, og ikke det en fremstår som. Alle kan fremstå fint og være ufyselig på mer skjult måte. Og det gjør ingen til et bedre menneske på noen måte som helst. 

Diskusjonen her går ikke på hvem som er bedre enn en annen. Vi diskuterer heller ikke hvorvidt det som skjedde på tv kan sammenlignes eller ikke med forum. Se episodene du og diskuter gjerne videre det hi delte. Nå gir jeg meg angående å diskutere denne avsporing videre med deg.

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Jeg kan ikke svare for brukeren, men finner det litt forstyrrende at du ikke ser forskjell på en oppførsel foran åpent kamera og på et anonymforum - UTEN at jeg forsvarer dårlig oppførsel noe sted! (Tenkte det var lurt å presisere det siden lite virker til å være en selvfølge for deg)

Forstyrrende? 

🙂  Jeg ser forøvrig stor forskjell på å vise hvilken drittsekk man kan være i alles påsyn, og å skjule det. Den som viser det for nemlig bøttevis med hets og kritikk, mens den som skjuler det slipper unna. Den forskjellen er ikke vanskelig å se altså. Men hvem av dem er det bedre mennesket? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...