Gå til innhold

Jobber dere ofte ekstra?

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (På 16.1.2024 den 21.41):

Jeg har betalt for 40 timer. For å bli ferdig med arbeidsoppgaver må jeg jobbe minst 5 timer overtid hver uke. Det får jeg ikke betalt for, jeg får ikke avspasere. Velkommen til helse-Norge. Pasienten i sentrum på bekostning av de ansattes helse.

Anonymkode: 30aee...763

Håper du ikke og jobber med helseplattformen😱

Hilsen ei som gruer seg til innføring...

Anonymkode: 24e68...211

Fortsetter under...

ReneRene skrev (På 16.1.2024 den 21.37):

Jeg har kombinert jobb og ferie 6 måneder i året, men det er lite jobb og kun ansvar. Resten av året jobber jeg vanligvis tre timer om morgenen, pluss er tilkallingsvikar. Jobber med andre ord overhodet ikke noe ekstra nei. 

Du koser deg fælt med å svare forskjellig hver gang det er snakk om jobb😂det er bra nettvett 👍🏼

Anonymkode: 764fe...8dc

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Du koser deg fælt med å svare forskjellig hver gang det er snakk om jobb😂det er bra nettvett 👍🏼

Bra nettvett? Ja, hvis man hadde hatt en jobb som 2% av befolkningen hadde, så. 

Jeg har aldri sagt jeg jobber med noe annet, og har nevnt hva jeg jobber med flere ganger i forskjellige tråder også. 

Blir stort sett 5-15 timer ekstra overtid i måneden, i tillegg til de ca 10 ekstra jeg har som allerede er lagt inn i arbeidsplanen (UTA, "frivillig"), og de 10 som leger pålegges mer enn andre på sykehus (PUA). Mer om sommeren såklart. Alt av fravær må dekkes av oss som jobber der, ingen vikarer. 

Så 2,5 time PUA i uken, ca 2,5 time UTA i uken, og så kommer overtiden på toppen.

Tar overtiden ut i litt lønn og litt avspasering, avhengig av hvor mye jeg har jobbet. Det å faktisk få avspasere dem derimot er ikke så lett når det er krise på poliklinikken, får ikke tatt ut når jeg har vakt fordi da må noen andre jobbe ekstra, og krise på sengeposten...

Bli lege, jobb jobb jobb! (Merkelig nok så elsker jeg jobben min, men kommer ikke til å anbefale mine barn det. Finn en jobb med mer fleksibilitet.)

Anonymkode: 1a6d5...5c3

Anonym bruker skrev (På 16.1.2024 den 23.03):

Man skal ha rimelig høy årslønn for at det skal lønne seg økonomisk å være sjef. Min nærmeste leder har 800.000 i året, er tilgjengelig 24/7, mandag til søndag. Kommer på jobb klokka 7 og drar tidligst 18. Hver dag. Pluss alt som gjøres hjemme og på helg. Da er ikke timelønna så høy 

Anonymkode: 7f365...f80

Og så har man ledere som meg som er heldige og jobber nok ikke mer enn 20 timer ekstra i måneden gjennomsnittlig. Jeg har svært få telefoner på kveld og natt da jeg leder folk som jobber veldig selvstendig og jeg har 1,8 millioner i fastlønn + bonus og fri bil og gratis lunsj. 

Anonymkode: 748c2...62c

ReneRene skrev (2 timer siden):

Bra nettvett? Ja, hvis man hadde hatt en jobb som 2% av befolkningen hadde, så. 

Jeg har aldri sagt jeg jobber med noe annet, og har nevnt hva jeg jobber med flere ganger i forskjellige tråder også. 

Du ‘jobber’ med alt fra mennesker med utfordringer til utleie av feriehus. I noen tråder er du utenfor arbeidslivet. 

Man husker hva du skriver, altså, selv om du selv ser ut til å ha problemer med det. 

Annonse

Anonym bruker skrev (På 16.1.2024 den 21.21):

Tar dere det i lønn eller i fri da?

Har fått meg noen ekstravakter denne måneden. Trenger virkelig pengene så blir godt når lønnen kommer. Noen tusenlapper ekstra kommer virkelig godt med her 😊

Anonymkode: c2fb0...a3a

Ja, jeg må for å få økonomien til å gå rundt. Jeg jobber som sykepleier 100% og tar ekstravakter i tillegg til dette. Går hver tredje helg og todelt turnus. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...