ReneRene Skrevet 16. januar 2024 #1 Del Skrevet 16. januar 2024 (endret) Narsissisme er ikke medfødt. Mange blir narsissister fordi de mangler ting i oppveksten, som gode tilbakemeldinger, validering av følelser, å bli bekreftet samt å få omsorg/ bli sett, og hvis de har dårlig materiell status i tillegg, så ligger alt til rette for å kunne utvikle en narsissistisk personlighet. På den annen side kan det å gi barna for mye hjelp, drahjelp/ tilrettelegging og skryt/ oppmerksomhet også kunne utvikle narsissistisk personlighet da disse barna vil tro at de har rett på mer tilrettelegging og tjenester samt service og oppbacking enn andre. Det er ulike typer narsissister. Det er antisosiale, prososiale, synlige og skjulte. De opptrer forskjellig, men det alle narsissister har felles er : - De tåler ikke kritikk. De blir ikke fornærmet på "vanlig" vis- de blir aggresive og hevngjerrige. Lager intriger og baksnakker. - De lyver ekstremt mye, og hvis du beskylder en narsissist for å lyve, vil de aldri tilgi eller glemme. Du har nemlig gjennomskuet det de er mest redd for å bli fersket på, og de vil for alltid bebreide deg for det. - De vil alltid ha noe fra andre. Vennskap handler kun om hva de selv får ut av det. - Selv om de alltid utnytter andre eller andres posisjon - sist nevnte for å hevde seg selv, så kan de gjøre mange gode gjerninger- nettopp for å få ros og anerkjennelse. Det er når den uteblir eller kritikk kommer at de blir hevngjerrige og skadelige. - De tror de er bedre enn andre. Ofte handler det "bare" om at de vil fremstå bedre. Dette gir de følelse av overlegenhet som de trenger, fordi de innerst inne bærer på mye skam og dårlige tanker om egen verdi og historie. Det er derfor de lyver også. - De manipulerer. Veldig ofte har narsissister en fasade hvor de ikke viser dårlige sider og egenskaper ( de nærmeste får se de sidene ), så istedenfor blir de mestere i å "snakke over hodet på andre"/ hersketeknikk og også bli veldig passiv aggressive. ------ Skrevet som kommentar til en ytring her 🙂 og det er sikkert flere som vet mer om dette, så legg til info og diskuter hvis dere føler for det. Endret 16. januar 2024 av ReneRene Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144445454-narsissisme-er-ikke-en-produksjonsfeil-%F0%9F%99%82/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2024 #2 Del Skrevet 16. januar 2024 ReneRene skrev (7 timer siden): Narsissisme er ikke medfødt. Mange blir narsissister fordi de mangler ting i oppveksten, som gode tilbakemeldinger, validering av følelser, å bli bekreftet samt å få omsorg/ bli sett, og hvis de har dårlig materiell status i tillegg, så ligger alt til rette for å kunne utvikle en narsissistisk personlighet. På den annen side kan det å gi barna for mye hjelp, drahjelp/ tilrettelegging og skryt/ oppmerksomhet også kunne utvikle narsissistisk personlighet da disse barna vil tro at de har rett på mer tilrettelegging og tjenester samt service og oppbacking enn andre. Det er ulike typer narsissister. Det er antisosiale, prososiale, synlige og skjulte. De opptrer forskjellig, men det alle narsissister har felles er : - De tåler ikke kritikk. De blir ikke fornærmet på "vanlig" vis- de blir aggresive og hevngjerrige. Lager intriger og baksnakker. - De lyver ekstremt mye, og hvis du beskylder en narsissist for å lyve, vil de aldri tilgi eller glemme. Du har nemlig gjennomskuet det de er mest redd for å bli fersket på, og de vil for alltid bebreide deg for det. - De vil alltid ha noe fra andre. Vennskap handler kun om hva de selv får ut av det. - Selv om de alltid utnytter andre eller andres posisjon - sist nevnte for å hevde seg selv, så kan de gjøre mange gode gjerninger- nettopp for å få ros og anerkjennelse. Det er når den uteblir eller kritikk kommer at de blir hevngjerrige og skadelige. - De tror de er bedre enn andre. Ofte handler det "bare" om at de vil fremstå bedre. Dette gir de følelse av overlegenhet som de trenger, fordi de innerst inne bærer på mye skam og dårlige tanker om egen verdi og historie. Det er derfor de lyver også. - De manipulerer. Veldig ofte har narsissister en fasade hvor de ikke viser dårlige sider og egenskaper ( de nærmeste får se de sidene ), så istedenfor blir de mestere i å "snakke over hodet på andre"/ hersketeknikk og også bli veldig passiv aggressive. ------ Skrevet som kommentar til en ytring her 🙂 og det er sikkert flere som vet mer om dette, så legg til info og diskuter hvis dere føler for det. Du er usedvanlig opptatt av dette, men du bør få klart frem at dette er din personlige mening, ikke fagkunnskap. Anonymkode: 54a7c...7b1 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144445454-narsissisme-er-ikke-en-produksjonsfeil-%F0%9F%99%82/#findComment-150058577 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ReneRene Skrevet 16. januar 2024 Forfatter #3 Del Skrevet 16. januar 2024 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Du er usedvanlig opptatt av dette, men du bør få klart frem at dette er din personlige mening, ikke fagkunnskap. Anonymkode: 54a7c...7b1 Min personlige mening er det nok ikke. Hvis du leser om dette så finner du at alt jeg skriver her stemmer, og som alle innen vitenskapen psykologi er enig i. At det kan legges til en del ting og også utdypes mer er tilfellet, men jeg har hverken lyst og langt mindre kunnskap nok om dette til det. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144445454-narsissisme-er-ikke-en-produksjonsfeil-%F0%9F%99%82/#findComment-150058580 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2024 #4 Del Skrevet 16. januar 2024 ReneRene skrev (4 minutter siden): Min personlige mening er det nok ikke. Hvis du leser om dette så finner du at alt jeg skriver her stemmer, og som alle innen vitenskapen psykologi er enig i. At det kan legges til en del ting og også utdypes mer er tilfellet, men jeg har hverken lyst og langt mindre kunnskap nok om dette til det. Men det er vel ikke greit å bruke «alle andres» meninger som tyngde i egne uttalelser, er det vel? Anonymkode: 8857e...904 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144445454-narsissisme-er-ikke-en-produksjonsfeil-%F0%9F%99%82/#findComment-150058584 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2024 #5 Del Skrevet 16. januar 2024 ReneRene skrev (8 minutter siden): Min personlige mening er det nok ikke. Hvis du leser om dette så finner du at alt jeg skriver her stemmer, og som alle innen vitenskapen psykologi er enig i. At det kan legges til en del ting og også utdypes mer er tilfellet, men jeg har hverken lyst og langt mindre kunnskap nok om dette til det. De er nok ikke enig med deg: «Trekket ser ut til å være noe arvelig, og det kan delvis springe ut fra personlighetstrekk som dannes tidlig. Disse faktorene gjør noen mennesker mer disponerte for å utvikle narsissistiske trekk. Men miljøet spiller også en viktig rolle, mener forskerne.» Anonymkode: e6a3a...2a8 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144445454-narsissisme-er-ikke-en-produksjonsfeil-%F0%9F%99%82/#findComment-150058588 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ReneRene Skrevet 16. januar 2024 Forfatter #6 Del Skrevet 16. januar 2024 Anonym bruker skrev (29 minutter siden): De er nok ikke enig med deg: «Trekket ser ut til å være noe arvelig, og det kan delvis springe ut fra personlighetstrekk som dannes tidlig. Disse faktorene gjør noen mennesker mer disponerte for å utvikle narsissistiske trekk. Men miljøet spiller også en viktig rolle, mener forskerne.» Anonymkode: e6a3a...2a8 NOE arvelig? Det er nok bred enighet om at det er de to teoriene jeg la frem. Selv om det kan være NOE arvelig. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144445454-narsissisme-er-ikke-en-produksjonsfeil-%F0%9F%99%82/#findComment-150058602 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2024 #7 Del Skrevet 16. januar 2024 ReneRene skrev (2 minutter siden): NOE arvelig? Det er nok bred enighet om at det er de to teoriene jeg la frem. Selv om det kan være NOE arvelig. Men du hevder det IKKE er arvelig. Altså tar du feil. Videre «De advarer imidlertid igjen mot at miljøet ikke er den eneste faktoren som spiller inn». Altså advarer de mot din tankegang, og de er fortsatt ikke enig med deg. Så da kan du ta til deg at du tok feil. Hverken forskere eller psykologer (de ku kaller «alle») er enig med deg. Narsissisme kan være medfødt, og kan være pga. miljø. Anonymkode: e6a3a...2a8 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144445454-narsissisme-er-ikke-en-produksjonsfeil-%F0%9F%99%82/#findComment-150058604 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2024 #8 Del Skrevet 16. januar 2024 ReneRene skrev (8 timer siden): Narsissisme er ikke medfødt. Mange blir narsissister fordi de mangler ting i oppveksten, som gode tilbakemeldinger, validering av følelser, å bli bekreftet samt å få omsorg/ bli sett, og hvis de har dårlig materiell status i tillegg, så ligger alt til rette for å kunne utvikle en narsissistisk personlighet. På den annen side kan det å gi barna for mye hjelp, drahjelp/ tilrettelegging og skryt/ oppmerksomhet også kunne utvikle narsissistisk personlighet da disse barna vil tro at de har rett på mer tilrettelegging og tjenester samt service og oppbacking enn andre. Det er ulike typer narsissister. Det er antisosiale, prososiale, synlige og skjulte. De opptrer forskjellig, men det alle narsissister har felles er : - De tåler ikke kritikk. De blir ikke fornærmet på "vanlig" vis- de blir aggresive og hevngjerrige. Lager intriger og baksnakker. - De lyver ekstremt mye, og hvis du beskylder en narsissist for å lyve, vil de aldri tilgi eller glemme. Du har nemlig gjennomskuet det de er mest redd for å bli fersket på, og de vil for alltid bebreide deg for det. - De vil alltid ha noe fra andre. Vennskap handler kun om hva de selv får ut av det. - Selv om de alltid utnytter andre eller andres posisjon - sist nevnte for å hevde seg selv, så kan de gjøre mange gode gjerninger- nettopp for å få ros og anerkjennelse. Det er når den uteblir eller kritikk kommer at de blir hevngjerrige og skadelige. - De tror de er bedre enn andre. Ofte handler det "bare" om at de vil fremstå bedre. Dette gir de følelse av overlegenhet som de trenger, fordi de innerst inne bærer på mye skam og dårlige tanker om egen verdi og historie. Det er derfor de lyver også. - De manipulerer. Veldig ofte har narsissister en fasade hvor de ikke viser dårlige sider og egenskaper ( de nærmeste får se de sidene ), så istedenfor blir de mestere i å "snakke over hodet på andre"/ hersketeknikk og også bli veldig passiv aggressive. ------ Skrevet som kommentar til en ytring her 🙂 og det er sikkert flere som vet mer om dette, så legg til info og diskuter hvis dere føler for det. Dette er dine personlige meninger? Eller har du belegg for kommentaren din? Anonymkode: f1669...127 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144445454-narsissisme-er-ikke-en-produksjonsfeil-%F0%9F%99%82/#findComment-150058605 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ReneRene Skrevet 16. januar 2024 Forfatter #9 Del Skrevet 16. januar 2024 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Men du hevder det IKKE er arvelig. Altså tar du feil. Videre «De advarer imidlertid igjen mot at miljøet ikke er den eneste faktoren som spiller inn». Altså advarer de mot din tankegang, og de er fortsatt ikke enig med deg. Så da kan du ta til deg at du tok feil. Hverken forskere eller psykologer (de ku kaller «alle») er enig med deg. Narsissisme kan være medfødt, og kan være pga. miljø. Anonymkode: e6a3a...2a8 Hvis vi hele tiden skal tenke unntak og med forbehold om, så blir det utrolig klønete og lite konstruktivt å diskutere noe som helt. Hvis man ser på hva narsissisme handler om, så sier det seg egentlig selv at det må være unntak hvor det kan være arvelig. Det er ikke vanskelig å forme de som er disponible til å bli narsissister. Tilstanden blir også mer og mer vanlig, og det har jo også sin grunn. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144445454-narsissisme-er-ikke-en-produksjonsfeil-%F0%9F%99%82/#findComment-150058609 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2024 #10 Del Skrevet 16. januar 2024 ReneRene skrev (1 minutt siden): Hvis vi hele tiden skal tenke unntak og med forbehold om, så blir det utrolig klønete og lite konstruktivt å diskutere noe som helt. Hvis man ser på hva narsissisme handler om, så sier det seg egentlig selv at det må være unntak hvor det kan være arvelig. Det er ikke vanskelig å forme de som er disponible til å bli narsissister. Tilstanden blir også mer og mer vanlig, og det har jo også sin grunn. Forskere har kanskje litt mer belegg for å uttale seg enn deg? Og det er ikke sånn at det er unntak. Det skyldes noe miljø og noe arv. Du kan ikke bortforklare dette. Du tok feil, og det er helt greit. Anonymkode: e6a3a...2a8 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144445454-narsissisme-er-ikke-en-produksjonsfeil-%F0%9F%99%82/#findComment-150058612 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2024 #11 Del Skrevet 16. januar 2024 ReneRene skrev (11 minutter siden): Hvis vi hele tiden skal tenke unntak og med forbehold om, så blir det utrolig klønete og lite konstruktivt å diskutere noe som helt. Hvis man ser på hva narsissisme handler om, så sier det seg egentlig selv at det må være unntak hvor det kan være arvelig. Det er ikke vanskelig å forme de som er disponible til å bli narsissister. Tilstanden blir også mer og mer vanlig, og det har jo også sin grunn. Selvsagt må man tenke unntak og med forbehold når man diskuterer slikt. Så lenge du ikke har noe annet belegg for påstandene dine enn at ‘alle mener’ så må du tåle motargument. Anonymkode: 46b7c...eaa Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144445454-narsissisme-er-ikke-en-produksjonsfeil-%F0%9F%99%82/#findComment-150058615 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ReneRene Skrevet 16. januar 2024 Forfatter #12 Del Skrevet 16. januar 2024 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Selvsagt må man tenke unntak og med forbehold når man diskuterer slikt. Så lenge du ikke har noe annet belegg for påstandene dine enn at ‘alle mener’ så må du tåle motargument. Anonymkode: 46b7c...eaa Nei, det må man ikke. Enhver med ikke mer enn gjennomsnittlig intelligens tar helt naturlig høyde for det, og hvis en sier at de med to friske ben løper fortere enn de med proteser, så sitter ikke en idiot og utbryter : det er feil, fordi jeg vet om en med proteser som løper fortere enn andre med ekte bein. Sånn idiotinivå burde virkelig unngås. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144445454-narsissisme-er-ikke-en-produksjonsfeil-%F0%9F%99%82/#findComment-150058617 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Admin Skrevet 17. januar 2024 #13 Del Skrevet 17. januar 2024 Tråden er ryddet for brukerdebatt og avsporinger. Admin Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144445454-narsissisme-er-ikke-en-produksjonsfeil-%F0%9F%99%82/#findComment-150058866 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2024 #14 Del Skrevet 17. januar 2024 Anonym bruker skrev (21 timer siden): Dette er dine personlige meninger? Eller har du belegg for kommentaren din? Anonymkode: f1669...127 Hvem vet🤷♀️🤣 Anonymkode: 5280b...313 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144445454-narsissisme-er-ikke-en-produksjonsfeil-%F0%9F%99%82/#findComment-150058913 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ReneRene Skrevet 17. januar 2024 Forfatter #15 Del Skrevet 17. januar 2024 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Hvem vet🤷♀️🤣 Anonymkode: 5280b...313 Jeg hadde ikke skrevet dette om jeg ikke hadde belegg for det. Jeg er opptatt av visse diagnoser- ikke alle, og det er jo alltids noe som vekker interessen. Jeg fjernduagnitiserer heller ingen åpent/ ved å ytre det, og syns også det er mye tull når folk gjør akkurat det. Derfor skriver jeg ikke mer utfyllende om dette heller, selv om mye mer kunne vært nevnt og det er flere aspekter. DET ville jeg ikke hatt belegg for å skrive om. Langt fra også. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144445454-narsissisme-er-ikke-en-produksjonsfeil-%F0%9F%99%82/#findComment-150058918 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2024 #16 Del Skrevet 17. januar 2024 ReneRene skrev (1 time siden): Jeg hadde ikke skrevet dette om jeg ikke hadde belegg for det. Jeg er opptatt av visse diagnoser- ikke alle, og det er jo alltids noe som vekker interessen. Jeg fjernduagnitiserer heller ingen åpent/ ved å ytre det, og syns også det er mye tull når folk gjør akkurat det. Derfor skriver jeg ikke mer utfyllende om dette heller, selv om mye mer kunne vært nevnt og det er flere aspekter. DET ville jeg ikke hatt belegg for å skrive om. Langt fra også. Nei du fjerndiagnosisterer ingen åpent, det har du rett i. Du pakker det bare inn i subtile, store ord Anonymkode: 8857e...904 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144445454-narsissisme-er-ikke-en-produksjonsfeil-%F0%9F%99%82/#findComment-150058952 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ReneRene Skrevet 17. januar 2024 Forfatter #17 Del Skrevet 17. januar 2024 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Nei du fjerndiagnosisterer ingen åpent, det har du rett i. Du pakker det bare inn i subtile, store ord Anonymkode: 8857e...904 Okay? Det var noe nytt. Har aldri engang tenkt på å gjøre det, så ikke vet jeg hva du mener eller hva du har følt deg truffet på i såfall. Det eneste jeg gjorde i en tråd, var å spørre om en bruker burde lese om en spesifikk diagnose. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144445454-narsissisme-er-ikke-en-produksjonsfeil-%F0%9F%99%82/#findComment-150058954 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2024 #18 Del Skrevet 17. januar 2024 ReneRene skrev (1 time siden): Jeg hadde ikke skrevet dette om jeg ikke hadde belegg for det. Jeg er opptatt av visse diagnoser- ikke alle, og det er jo alltids noe som vekker interessen. Jeg fjernduagnitiserer heller ingen åpent/ ved å ytre det, og syns også det er mye tull når folk gjør akkurat det. Derfor skriver jeg ikke mer utfyllende om dette heller, selv om mye mer kunne vært nevnt og det er flere aspekter. DET ville jeg ikke hatt belegg for å skrive om. Langt fra også. Kan du komme med noe som bekrefter meningene dine? Hvis ikke du kan det, blir dette nok en tråd med meningsløst pjatt. Som sikkert må modereres enda en gang. Anonymkode: f1669...127 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144445454-narsissisme-er-ikke-en-produksjonsfeil-%F0%9F%99%82/#findComment-150058958 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2024 #19 Del Skrevet 17. januar 2024 Men jeg klarer bare ikke å fatte hvorfor du ikke kan belegge alle uttalelsene dine med kilder. Du sier du ikke får lagt ut lenker på telefonen, det er helt opplagt enten bare tull, ev mangel på kompetanse. Men ok, da må du manuelt skrive inn lenkene dine da! Det kunne muligens vært mulig å ta deg seriøst dersom du hadde oppgitt kildene dine. Det er jo ikke en levende sjel som tror at du selv skriver alt det du legger ut. Anonymkode: 4eef1...bfb Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144445454-narsissisme-er-ikke-en-produksjonsfeil-%F0%9F%99%82/#findComment-150058960 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ReneRene Skrevet 17. januar 2024 Forfatter #20 Del Skrevet 17. januar 2024 (endret) Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Kan du komme med noe som bekrefter meningene dine? Hvis ikke du kan det, blir dette nok en tråd med meningsløst pjatt. Som sikkert må modereres enda en gang. Anonymkode: f1669...127 Dette er kunnskap og info man tilegner seg, og jeg tror nok, eller håper, at flere vet om akkurat dette, da mange gjør og BURDE viite. Det står oppgitt hva tråder blir moderert for, og det skal heller ikke være tema i noen tråder. Endret 17. januar 2024 av ReneRene Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144445454-narsissisme-er-ikke-en-produksjonsfeil-%F0%9F%99%82/#findComment-150058962 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ReneRene Skrevet 17. januar 2024 Forfatter #21 Del Skrevet 17. januar 2024 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Men jeg klarer bare ikke å fatte hvorfor du ikke kan belegge alle uttalelsene dine med kilder. Du sier du ikke får lagt ut lenker på telefonen, det er helt opplagt enten bare tull, ev mangel på kompetanse. Men ok, da må du manuelt skrive inn lenkene dine da! Det kunne muligens vært mulig å ta deg seriøst dersom du hadde oppgitt kildene dine. Det er jo ikke en levende sjel som tror at du selv skriver alt det du legger ut. Anonymkode: 4eef1...bfb Hvis du vil ha kilder, så kan du lett google opp. Dette er heller ikke hentet fra kun en, og jeg ser virkelig ikke at det er nødvendig å lete opp for å legge ut linker på det som skulle vært velkjente ting. Jeg skrev dette fordi jeg her inne så st noen trodde det var en produksjonsfeil. Hvis du ikke vil snakke om narsissisme, så gå inn i en annen tråd om andre temaer? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144445454-narsissisme-er-ikke-en-produksjonsfeil-%F0%9F%99%82/#findComment-150058963 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2024 #22 Del Skrevet 17. januar 2024 ReneRene skrev (28 minutter siden): Hvis du vil ha kilder, så kan du lett google opp. "Jorda er flat, vil du ha kilder så google det!" Anonymkode: 25098...6c6 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144445454-narsissisme-er-ikke-en-produksjonsfeil-%F0%9F%99%82/#findComment-150058977 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2024 #23 Del Skrevet 17. januar 2024 ReneRene skrev (1 time siden): Okay? Det var noe nytt. Har aldri engang tenkt på å gjøre det, så ikke vet jeg hva du mener eller hva du har følt deg truffet på i såfall. Det eneste jeg gjorde i en tråd, var å spørre om en bruker burde lese om en spesifikk diagnose. Jeg føler meg ikke truffet. Jeg bare følger med på hva du skriver. Anonymkode: 8857e...904 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144445454-narsissisme-er-ikke-en-produksjonsfeil-%F0%9F%99%82/#findComment-150058978 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2024 #24 Del Skrevet 17. januar 2024 ReneRene skrev (34 minutter siden): Hvis du vil ha kilder, så kan du lett google opp. Dette er heller ikke hentet fra kun en, og jeg ser virkelig ikke at det er nødvendig å lete opp for å legge ut linker på det som skulle vært velkjente ting. Jeg skrev dette fordi jeg her inne så st noen trodde det var en produksjonsfeil. Hvis du ikke vil snakke om narsissisme, så gå inn i en annen tråd om andre temaer? Nei, ingen her trodde det var en produksjonsfeil. Det var ikke en ytring, det var ett spørsmål i forbindelse med en diskusjon om du tror du er bedre. For det endrer hele bildet, hvis du er uten skyld, fordi hjernen din ikke er i stand til å forstå. Hvis du googler, kan du lese at fagfolk er uenige og usikre om det er en medfødt svakhet som gjør deg mer utsatt for miljøet. Dvs at to mennesker kan vokse opp helt likt, en vil utvikle narsissistiske trekk (en overlevelesesmekanisme gone wrong), mens en annen vil evne å fungere i samspill med andre. Anonymkode: 41ab3...cf8 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144445454-narsissisme-er-ikke-en-produksjonsfeil-%F0%9F%99%82/#findComment-150058982 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2024 #25 Del Skrevet 17. januar 2024 ReneRene skrev (48 minutter siden): Hvis du vil ha kilder, så kan du lett google opp. Dette er heller ikke hentet fra kun en, og jeg ser virkelig ikke at det er nødvendig å lete opp for å legge ut linker på det som skulle vært velkjente ting. Jeg skrev dette fordi jeg her inne så st noen trodde det var en produksjonsfeil. Hvis du ikke vil snakke om narsissisme, så gå inn i en annen tråd om andre temaer? Det er den som presenterer påstander og "fagstoff" som har ansvar for å vise til kilder. Det er uetisk å legge fram "fagstoff" som sitt eget, og direkte uproft overfor den/de du har hentet stoffet fra. Anonymkode: 4eef1...bfb Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144445454-narsissisme-er-ikke-en-produksjonsfeil-%F0%9F%99%82/#findComment-150058999 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå