Gå til innhold

Min sønn søker etter mening med livet, jeg er skuffet

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (20 timer siden):

Jeg er skuffet fordi han søker svaret i ulike religioner. Han ønsker å finne den riktige troen.

Jeg har oppdratt han med logisk og human tenkning, basert på vitenskap.

Som ungdom pleide han spørre hva er mening med livet og hva som vil skje etter døden.

Jeg svarte det er ingenting etter døden fordi det er ikke vitenskapelig bevist at det er noe.  Det er ikke vitenskapelig bevist at det finnes sjel. Det finnes Ingen sjel.  Det finnes ikke noe himmel. Hans avdøde venn er borte.

Jeg føler nå på skuffelse at han søker svar i religioner, isteden for å sette seg inn i de ulike vitenskapelige studier. 

Det ble intens diskusjon mellom oss. Har jeg vært for hard?

Anonymkode: 9e6a5...6ca

Altså, hvis han fikk det svaret der av deg som mor, som skal være hans trygge havn så forstår jeg han godt at han søker andre plasser. Du ga han ingen svar men bare mer bekymringer. Å si at det er ingeting etter døden er veldig kvasst og si til noen. Du var altfor hard ja, og en vitenskap er ikke sannheten. Er mye mellom himmel og jord og den dagen du ser det vil du få sjokk

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (49 minutter siden):

Jeg er medlem av humanetisk forbund og jeg er ikke ateist. Jeg tilhører heller ingen andre trosretninger. 

https://no.m.wikipedia.org/wiki/Ateisme

Anonymkode: 3554d...092

Hva er forskjellen på ateister og humanetisk forbund?

Anonymkode: 16673...f7e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...