Gå til innhold

Etter det siste priskuttet hos Kiwi og Rema har du lagt merke til andre varer som har gått opp?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er et evig sirkus med frysing og kutting av priser. Likevel stiger prisene, det sier de ingen ting om, det bare skjer. I det stille. Frysing og kutt derimot, da skytes rakettene til værs og det spilles trompetfanfarer. Vi som betaler er opptatt av totalen, ikke 10% avslag på en agurk.

Anonymkode: 7774e...6ef

Ikke kiwi eller rema, men coop extra har satt opp prisen på superbrød til 33 kroner, sist kostet det 24 tror jeg, samtidig som de reklamerer med priskutt på 150 hverdagsvarer.

Anonymkode: 3f16c...81d

Jeg husker i farta ikke hvilke varer jeg har sett nå. Men i kiwi begynte i fjor spesielt, men også året før, å sette opp prisen på en rekke matvarer i romjulen. Dette gjorde de frem til midten av januar med flere varer. Så startet de markedsføringskampanjene i fjor om at de ikke skulle øke prisene 1. februar, som dagligvarebransjen normalt gjør. Og mens kiwi da unnlot å sette opp en del varer og "frøys" prisene, så fortsatte de utover vinteren og våren å øke prisen på andre varer.

Det hele er bare et skuespill. Også i år. Folket vil bedras og dagligvarebaronene ler hele veien til sine sveitsiske kontoer...

Anonymkode: b7dd9...611

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...