Gå til innhold

Hva er en tjukkas for noe?

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Å videreformidle slik at det er forståelig betyr jo ikke det samme som at man ikke kan bruke uttrykk. Synes du setningen, som også er overskriften, «landet på kniv i tjukkas» er en god setning? 

Mulig jeg er utdatert og mangler hele bildet her, men i forbindelse med ett foredrag så ble det faktisk presentert at journalister må formidle på en måte slik at «selv en idiot kan forstå». Ikke at det betyr at jeg mener man er idiot for å ikke kjenne til uttrykket tjukkas, men at utgangspunktet er nettopp at det skal være mest mulig forståelig og skape minst mulig misforståelse. Nå er ikke denne artikkelen det beste eksempelet, annet enn at jeg selv synes innledningen i seg selv var særs dårlig, uavhengig kunnskap om tjukkas eller ei. 

Anonymkode: 18b58...1c7

Men hvilket begrep mener du man skal bruke i stedet for tjukkas? 

Dette blir jo helt tullete. Tjukkasen er det mest kjente objektet i hele turnsalen.

Anonymkode: a1037...aa6

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Dette blir jo helt tullete. Tjukkasen er det mest kjente objektet i hele turnsalen.

Dette. 
Sikkert ikke tidenes beste setning, men det er ikke så mye annet man kan kalle gym-madrassen. Det kalles en tjukkas.

Anonymkode: 6a256...360

Anonym bruker skrev (15 timer siden):

Det er selvfølgelig en bagatell. Ingen har vel påstått noe annet? Jeg synes overskriften var dårlig, stusset ved formuleringen før denne tråden dukket opp. 

Anonymkode: 18b58...1c7

For journalisten står valget mellom tjukkas og nedsprangsmatte, du mener altså han valgte feil og at flere ville visst hva det var om han brukte riktig navn?

Jeg er faktisk 100% sikker på at du tar feil.

Anonymkode: 392e6...d0b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...