Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Er det flere som har tenåring som slår og kaster ting når de blir sint? Hvordan takler dere det? 

Vi har vært henvist til Bup flere ganger og vært en runde med barnevernet.  Men tenåringen vil ikke ha noe hjelp eller rettere sagt, mener at hjelp ikke trengs, alt er ok. Å dermed lukkes alle saker ganske fort. 

Nå er jeg sliten, igår ble jeg så redd at jeg låste meg inne på boden etter hun kastet blomsterpotter etter meg og slo med rettetang og annet. (alt som var i nærheten). En blomsterpotte, et krus, en såpe flaske og en telysestake ble knust. 

Grunnen til sinne var at vi sa nei til å ha overnatting, da det ikke passet av diverse grunner, blant annet at de sist helg holdt alle våken med snakk, løping i trapper og musikk (hadde overnatting da) og det var jeg som måtte rydde opp og vaske dagen etterpå (sengetøy, brus på gulvet, potetgull på hele loftstua) Denne helgen trengte jeg å slappe av, men det ble ikke avslapping..  

Dere kan godt si at jeg må kjøre gjennom med konsekvenser som inndra mobil, men da har dere ikke vært i situasjonen. Jeg tørr rett å slett ikke, da ville jeg ikke turt å vært i huset, sove eller levnet søsken alene i huset. Barnet har også gjort selvmordsforsøk i sinne, å fortalt alle at det var min feil (sa nei til overnatting i ukedag)  Så det er en dobbel redsel når disse raseriutbruddene kommer.

Har flere barn, bare det ene som har denne adferden, de andre har en helt normal adferd og følelseregulering. 

Hvordan holde ut? 

Anonymkode: a576d...6fb

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144445420-ten%C3%A5ring-som-sl%C3%A5r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er så redd for at hun skal møte rus og kriminalitet om hun havner på institusjon. Når det er sagt, det har aldri vært noe tema å flytte henne i noen av de møter vi har vært i med de ulike etater/kontor. 

Jeg burde kanskje begynne å ringe barnevernsvakta når det stormer som verst. Hva skjer om jeg ringer de? 

Ts

Anonymkode: a576d...6fb

• 2 måneder senere...

Hvis du ringer barnevernsvakta rykker de mest sannsynlig ut, og du viser jenta at dette må stoppe. Kommunal barnevernstjeneste blir informert. Dere bør jo bli tilbudt hjelp hjemme, f.eks MST. Har jenta problemer andre steder enn hjemme? 

Anonymkode: 6a9ca...4c5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...