Anonym bruker Skrevet 14. januar 2024 #1 Skrevet 14. januar 2024 Og hva kjenner tegner dem? Anonymkode: 033ce...7a0
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2024 #2 Skrevet 14. januar 2024 Dannelse, utdannelse, ryggrad, allmenn- og fagkunnskap, sosiale evner som gjør at de har venner, og samtidig gjør dem til gode arbeidstakere, helse og muligheter til å opprettholde den, modne og dype relasjoner. Anonymkode: e1347...365
ReneRene Skrevet 14. januar 2024 #3 Skrevet 14. januar 2024 Alle som er stort sett tilfredse med sin tilværelse er vinnere. Eller heldige. Eller har det som fortjent. Uansett hva du kaller det, så er det ikke noe som er bedre enn det.
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2024 #4 Skrevet 14. januar 2024 Flere som vil dele her? Anonymkode: 033ce...7a0
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2024 #5 Skrevet 14. januar 2024 Anonym bruker skrev (33 minutter siden): Flere som vil dele her? Anonymkode: 033ce...7a0 Nei. Anonymkode: a2dee...876
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2024 #6 Skrevet 14. januar 2024 De som lever det livet de ønsker seg Anonymkode: 7c99d...abe
*Nøtta* Skrevet 14. januar 2024 #7 Skrevet 14. januar 2024 De som er oppriktig fornøyd med livet sitt og har " fred i sjela". Uansett hva de måtte ha av inntekt og sosial status.
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2024 #8 Skrevet 14. januar 2024 Anonym bruker skrev (38 minutter siden): De som lever det livet de ønsker seg Anonymkode: 7c99d...abe Dette! Anonymkode: 7293d...c2c
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2024 #9 Skrevet 14. januar 2024 De kristne er vinnerne. De som ønsker å være uten Guds nærhet er taperne. De vil få viljen sin. Anonymkode: 43c9f...7f2
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2024 #10 Skrevet 14. januar 2024 Fine svar her. Anonymkode: 033ce...7a0
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2024 #11 Skrevet 14. januar 2024 De som klarer å glede seg over små ting, og klarer å spre glede til andre. De som vet at de ikke vet alt, som ikke hevder å sitte på fasiten, og de som klarer å respektere andre mennesker Anonymkode: 67b83...59e
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2024 #12 Skrevet 14. januar 2024 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): De som klarer å glede seg over små ting, og klarer å spre glede til andre. De som vet at de ikke vet alt, som ikke hevder å sitte på fasiten, og de som klarer å respektere andre mennesker Anonymkode: 67b83...59e Den var fin! Anonymkode: 033ce...7a0
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2024 #13 Skrevet 14. januar 2024 De som sover godt om natta og tåler å se seg selv i øya uten å skjems. Anonymkode: 746ab...6b2
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2024 #14 Skrevet 14. januar 2024 Kan jeg få si at jeg likte at svarene ikke bare gikk i å ha mest, være best osv. Skulle vært mer av sånt. Anonymkode: 033ce...7a0
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2024 #15 Skrevet 15. januar 2024 Anonym bruker skrev (15 timer siden): De kristne er vinnerne. De som ønsker å være uten Guds nærhet er taperne. De vil få viljen sin. Anonymkode: 43c9f...7f2 Ja hvem vil være tapere i helvete med anstendige mennesker når de heller kan være vinnere i himmelen med alle de pedofile prestene fra den katolske kirke? Anonymkode: 3fbba...35f
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2024 #16 Skrevet 15. januar 2024 Anonym bruker skrev (1 time siden): Ja hvem vil være tapere i helvete med anstendige mennesker når de heller kan være vinnere i himmelen med alle de pedofile prestene fra den katolske kirke? Anonymkode: 3fbba...35f Ikke enhver som sier til meg: Herre, Herre! skal komme inn i himmelriket, men den som gjør min himmelske Fars vilje. Mange skal si til meg på den dag: Herre, Herre! Har vi ikke profetert ved ditt navn, og drevet ut onde ånder ved ditt navn, og gjort mange mektige gjerninger ved ditt navn? Men da skal jeg si dem rett ut: Jeg har aldri kjent dere. Bort fra meg, dere som gjør urett! Matteus 7:21-23 Anonymkode: 43c9f...7f2
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2024 #17 Skrevet 15. januar 2024 Absolutt alle mennesker streber etter lykke. Så de som av ulike årsaker oppnår å bli lykkelige, er vel vinnere da. Anonymkode: 2b298...235
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2024 #18 Skrevet 15. januar 2024 Anonym bruker skrev (21 timer siden): Og hva kjenner tegner dem? Anonymkode: 033ce...7a0 Den eneste forutsetning for å være en "vinner" er at man selv føler seg som en. Jeg kjenner folk jeg selv syns har fått utdelt veldig dårlige kort, men som oppfatter seg som vinnere selv. Noen ganger skal man se veldig nøye etter for å finne ut hva det er de mener de har vunnet, men de føler på triumf eller tilfredsstillelse, så da må man jo bare tro dem. Jeg har f eks møtt damer som bruker all sin tid og sine penger på utseendet. Negler av akryl, hårextensions, vippeløft, kunstferdig formede bryn og en tjukk maske av makeup som gir huden perfekt finish - bare at det du ser, ikke egentlig er huden deres; kun sminke. De kjøper hårprodukter, klær og sko, de tar bilder av seg selv, bilder av bryna og neglene sine, og de viser seg ikke for folk uten å være styla som til et fotoshoot. De høster positiv feedback på dette, og føler dermed at de er vinnere. Deres verdisyn er sånn. Dette er å vinne for dem: at de ser bedre ut (målt på deres skala, med deres bestemte skjønnhetssyn) enn andre de sammenligner seg med; kjente eller ukjente. Jeg vet ikke om de samme folka stemmer ved valg. I alle fall står de ikke på noen liste der de gjør seg selv valgbare. Dermed kan de aldri bli "vinnere" i betydninga "få formell makt"; og man må regne med at de ikke ønsker seg dette. Jeg vet heller ikke hva de jobber med; dem jeg har kjent godt nok til å spørre, har vanlige serviceyrker. Barnepass, butikk, skjønnhetssalong. Altså vil de aldri bli "vinnere" i betydningen "rike og mektige". De vil ikke komme til å sitte på store eiendommer eller investeringer. Men det er heller ikke noe de ønsker. Så i deres eget liv kjenner de seg som vinnere. Det er imidlertid en litt usikker form for triumf: når f eks sykdom, skade eller arbeidsledighet rammer, vil de ikke lenger kunne investere i utseendet sitt som før. Da må de enten forandre verdisyn eller begynne å føle seg som tapere. Selv har jeg aldri vært blant dem, jeg har investert i andre ting i livet. Jeg kommer ikke til å bli regnet som pen og glamorøs der. Men jeg har mange folks tillit, ettersom jeg er folkevalgt. Jeg føler meg som en vinner der. Og jeg er ekstremt takknemlig av natur, og syns jeg har trukket vinnerloddet i så mange henseende. Jeg har blitt født i en velferdsstat, i et fredelig hjørne av verden, jeg bor i en trygg småby og jeg har fått gratis utdannelse innen et felt jeg elsker. Jeg har gode og nære relasjoner, og jeg har ferdigheter og helse som gjør meg uavhengig og kapabel i hverdagen. Ingen ser på neglene mine med beundring, for de er bitt ned til røttene, men jeg er en vinner i at jeg ikke trenger andres beundring for å føle meg bra. Jeg har friske barn, et varmt hjem og en bil som funker. jeg har krefter til å måke snøen i oppkjørselen selv. Jeg forsørger meg og familien ved eget arbeid. Jeg er en vinner. Anonymkode: b345e...46f
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2024 #19 Skrevet 15. januar 2024 Anonym bruker skrev (18 timer siden): De kristne er vinnerne. De som ønsker å være uten Guds nærhet er taperne. De vil få viljen sin. Anonymkode: 43c9f...7f2 Den viljen har jeg heldigvis fått for lenge siden, og sånn skal det fortsette. Religion er bare de selvrettferdiges påskudd for å drepe og dominere andre. Anonymkode: b345e...46f
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2024 #20 Skrevet 15. januar 2024 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Den eneste forutsetning for å være en "vinner" er at man selv føler seg som en. Jeg kjenner folk jeg selv syns har fått utdelt veldig dårlige kort, men som oppfatter seg som vinnere selv. Noen ganger skal man se veldig nøye etter for å finne ut hva det er de mener de har vunnet, men de føler på triumf eller tilfredsstillelse, så da må man jo bare tro dem. Jeg har f eks møtt damer som bruker all sin tid og sine penger på utseendet. Negler av akryl, hårextensions, vippeløft, kunstferdig formede bryn og en tjukk maske av makeup som gir huden perfekt finish - bare at det du ser, ikke egentlig er huden deres; kun sminke. De kjøper hårprodukter, klær og sko, de tar bilder av seg selv, bilder av bryna og neglene sine, og de viser seg ikke for folk uten å være styla som til et fotoshoot. De høster positiv feedback på dette, og føler dermed at de er vinnere. Deres verdisyn er sånn. Dette er å vinne for dem: at de ser bedre ut (målt på deres skala, med deres bestemte skjønnhetssyn) enn andre de sammenligner seg med; kjente eller ukjente. Jeg vet ikke om de samme folka stemmer ved valg. I alle fall står de ikke på noen liste der de gjør seg selv valgbare. Dermed kan de aldri bli "vinnere" i betydninga "få formell makt"; og man må regne med at de ikke ønsker seg dette. Jeg vet heller ikke hva de jobber med; dem jeg har kjent godt nok til å spørre, har vanlige serviceyrker. Barnepass, butikk, skjønnhetssalong. Altså vil de aldri bli "vinnere" i betydningen "rike og mektige". De vil ikke komme til å sitte på store eiendommer eller investeringer. Men det er heller ikke noe de ønsker. Så i deres eget liv kjenner de seg som vinnere. Det er imidlertid en litt usikker form for triumf: når f eks sykdom, skade eller arbeidsledighet rammer, vil de ikke lenger kunne investere i utseendet sitt som før. Da må de enten forandre verdisyn eller begynne å føle seg som tapere. Selv har jeg aldri vært blant dem, jeg har investert i andre ting i livet. Jeg kommer ikke til å bli regnet som pen og glamorøs der. Men jeg har mange folks tillit, ettersom jeg er folkevalgt. Jeg føler meg som en vinner der. Og jeg er ekstremt takknemlig av natur, og syns jeg har trukket vinnerloddet i så mange henseende. Jeg har blitt født i en velferdsstat, i et fredelig hjørne av verden, jeg bor i en trygg småby og jeg har fått gratis utdannelse innen et felt jeg elsker. Jeg har gode og nære relasjoner, og jeg har ferdigheter og helse som gjør meg uavhengig og kapabel i hverdagen. Ingen ser på neglene mine med beundring, for de er bitt ned til røttene, men jeg er en vinner i at jeg ikke trenger andres beundring for å føle meg bra. Jeg har friske barn, et varmt hjem og en bil som funker. jeg har krefter til å måke snøen i oppkjørselen selv. Jeg forsørger meg og familien ved eget arbeid. Jeg er en vinner. Anonymkode: b345e...46f Bra sagt! Anonymkode: 033ce...7a0
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2024 #21 Skrevet 15. januar 2024 Motsatt av deg Anonymkode: 5c312...f65
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2024 #22 Skrevet 15. januar 2024 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Bra sagt! Anonymkode: 033ce...7a0 Håper du kan bruke det til å verdsette ditt eget liv litt mer. Sånn som det er nå, bruker du jo alle tenkelige påskudd som del av din egen elendighetsbeskrivelse. Slutt med det. Anonymkode: b345e...46f
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2024 #23 Skrevet 15. januar 2024 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Håper du kan bruke det til å verdsette ditt eget liv litt mer. Sånn som det er nå, bruker du jo alle tenkelige påskudd som del av din egen elendighetsbeskrivelse. Slutt med det. Anonymkode: b345e...46f Takk! Enig med deg. Bruker min alene tid på dette. Anonymkode: 033ce...7a0
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2024 #24 Skrevet 15. januar 2024 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Motsatt av deg Anonymkode: 5c312...f65 Ja. Anonymkode: 033ce...7a0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå