Gå til innhold

Betale førerkort for barn ved skilsmisse

Anbefalte innlegg

Mens vi fortsatt var gift lovte vi barna at vi skulle betale førerkort. Nå er vi skilt. Barna bor hos meg og far har valgt å ikke ha bil  men leier når han drar på hytta ol. Han har høy inntekt. Jeg har gjennomsnittlig inntekt. Jeg får bidrag ut fra navn veileder. Førerkort for 2 barn er en stor utgift. (Begge er i gang)

Hvordan mener dere utgiftene til kurs, kjøretimer, oppkjøring og øvelseskjøring bør fordeles mellom oss?

Anonymkode: 3681e...62f

Fortsetter under...

Annonse

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Barna til min venninne bor hos henne og hun bidrar absolutt mest med øvelseskjøring, derfor betaler han mest.

Anonymkode: 198fd...fc1

Det tenker jeg også er en bra løsning.

Anonymkode: d11b1...818

ReneRene skrev (38 minutter siden):

Hva har det med saken å gjøre at faren ikke har bil? 

Dere har lovt ungene å betale førerkort, så da betaler dere halvparten av utgiftene hver. 

Det betyr at han ikke har bil som kan brukes til øvelseskjøring. Hvis han skal øvelseskjøre med dem må han låne min bil.

Del utgiftene likt, tenker jeg.

Ang øvelseskjøring så hadde jeg lagt godviljen til og latt faren få låne min bil når han ville øve med barnet. Det er jo barnets behov å få låne bilen for å oppnå kunnskapen han trenger til å ta sertifikatet.

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Er ikke det greit da?

Anonymkode: abb39...351

Jo, men det vil si at jeg betaler 50% av kostnadene til kjøreskole om + bensin og andre bilutgifter. Hvis de skal øvelseskjøre 2000 km slik det er anbefalt blir det også en del penger.

Annonse

Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Jo, men det vil si at jeg betaler 50% av kostnadene til kjøreskole om + bensin og andre bilutgifter. Hvis de skal øvelseskjøre 2000 km slik det er anbefalt blir det også en del penger.

Kan du ikke si til far at han får fylle tanken av og til når han øvelseskjører da?

Anonymkode: cad17...6d1

Anonym bruker skrev (29 minutter siden):

Kan du ikke si til far at han får fylle tanken av og til når han øvelseskjører da?

Anonymkode: cad17...6d1

Akkurat når det kommer til bil er han sær. Han hadde regnet med å låne min bil når han trengte det ellers og har gjort et nummer ut av at han ikke skal betale noe som har med bil å gjøre. (Har er ikke urimelig ellers, bare når det gjelder bil)

Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Akkurat når det kommer til bil er han sær. Han hadde regnet med å låne min bil når han trengte det ellers og har gjort et nummer ut av at han ikke skal betale noe som har med bil å gjøre. (Har er ikke urimelig ellers, bare når det gjelder bil)

Da får du sørge for å ha tom tank når han trenger bilen. 

Anonymkode: 3dbe1...362

Her havnet alle utgifter på meg. All kjøring, alle kostnader til sertifikat. Men det er fordi faren er en ubrukelig idiot. 
Hadde det vært min nåværende så hadde vi delt kostnadene. At jeg hadde hatt bil og ikke han ville jeg ikke tatt med i regnestykket

Anonymkode: 7dc75...dfa

Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Jo men hvor firkantet skal man være? 50/50 er greit. Ellers får barnet ta alle kjøretimer på trafikkskolen, 0 timer hjemme, også får dere regnestykket helt likt. 

Anonymkode: 11a26...719

Her betaler far førerkortet (18-års gave) og jeg står for øvelseskjøring når den tid kommer. Far tjener mye mer enn meg og ga førerkort til sin førstefødte og fortalte meg samtidig at vårt barn får det samme. 

Men nå har vi et veldig godt forhold til hverandre da. Han tar de store utgiftene, betaler mer bidrag enn han må og leverer gratis ved hele vinteren. 

Anonymkode: efb9a...1fb

Om dere er gift eller skilt, så er vel dette ikke en avtale dere har med hverandre, men et løfte dere har avgitt til barna?
Du får betale det du selv mener du makter og har råd til uten å måtte spise kneipp fram til sommeren, og si til barna at det er det du kan komme med nå, og at de får be om resten fra faren. 

Danida skrev (1 time siden):

Om dere er gift eller skilt, så er vel dette ikke en avtale dere har med hverandre, men et løfte dere har avgitt til barna?
Du får betale det du selv mener du makter og har råd til uten å måtte spise kneipp fram til sommeren, og si til barna at det er det du kan komme med nå, og at de får be om resten fra faren. 

Ja folk har jo i alle år dauet av å spise kneipbrød..

Anonymkode: 5db57...236

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...